Dagens sko!

Etter at dere lurte meg ned i et rabbit hole med disse skoene har jeg også begynt å interessere meg for raw denim. Skulle vi hatt en egen tråd? Jeg kjenner noen som starter et eget firma her i Bergen som skal spesialisere seg på det, så jeg prøver å spare opp til å kjøpe noen par når de er i gang. Ikke billige greier! Men blir spennende å prøve forskjellen.

Ps. Jeg tror jeg har kjøpt noe sånt som 5 eller 6 par med sko (brukt) etter at dere lurte meg utfor. I tillegg til masse børster og diverse oljer og styr. Helt ærlig så elsker jeg det. Skal poste noen bilder etterhvert ;)

Alle olabukser er opprinnelig laget av ubehandlet, "rå" denim. Så tar man et valg:
1. betaler en asiat slavelønn for å træ den på en dukke, brette den litt, og herje med sandpapir og spyle den med sandblåser for å lage slitasjelinjer som passer til dukken, eller
2. kjøper den ubehandlet, tar den på seg selv, og bruker den til den får slitasjelinjer som passer kroppen.

Hva som er "normalt" kan vi jo alltids diskutere. Men dette burde nok ikke være i sko-tråden.
Kjøper både sko og bukse som passer når jeg går ut av butikken. Enklest sånn.

IMG_3184.jpeg

Mitt første faktiske bidrag her; Red Wing 875 Moc Toe. Kjøpt brukt og relativt billig av en kar på Finn.no

Er nok i grenseland store for meg siden jeg kjøpte «sneaker størrelsese». Men mindre en fryktet.

Sokker fra Darn Tough med livstidsgaranti.

Har et par Falke tykke ullsokker, men de har det gått hull på. Ikke sånn super imponert over de. Samt at de virker veldig tette. Blir klam på bena som ingen annen sokk jeg har prøvd. Men må nok sjekke Darn Tough

Har et par Falke tykke ullsokker, men de har det gått hull på. Ikke sånn super imponert over de. Samt at de virker veldig tette. Blir klam på bena som ingen annen sokk jeg har prøvd. Men må nok sjekke Darn Tough
Har hatt flere fra Falke før, men i knestrømper da. Det har bare vært sorgen. Makan til dårlig kvalitet:cry:

IMG_3187.jpeg

IMG_3190.jpeg

Mine første Red Wings! I’m in love ❤️
Kjøpte de brukt for rundt 1000,- og er utrolig nok 3 eier. Men de har stått mye ubrukt og er på første sålen så vidt jeg vet.

Til vanlig bruker jeg 43-44 i sneakers og disse er 43,5 med bred lest. Det ble hakket for store for meg til sommerbruk, men med Alaskasokker passer de helt perfekt. Så dette blir mine nye vintersko.

Jeg tenker å kjøpe meg et par 1907 Copper Rough & Tough i en størrelse mindre for våren. Men kanskje klare å vente til jeg er på Østlandet og kan prøve skikkelig.

Vis vedlegg 389835
Vis vedlegg 389834
Mine første Red Wings! I’m in love ❤️
Kjøpte de brukt for rundt 1000,- og er utrolig nok 3 eier. Men de har stått mye ubrukt og er på første sålen så vidt jeg vet.

Til vanlig bruker jeg 43-44 i sneakers og disse er 43,5 med bred lest. Det ble hakket for store for meg til sommerbruk, men med Alaskasokker passer de helt perfekt. Så dette blir mine nye vintersko.

Jeg tenker å kjøpe meg et par 1907 Copper Rough & Tough i en størrelse mindre for våren. Men kanskje klare å vente til jeg er på Østlandet og kan prøve skikkelig.

Mine hilser.
For anledningen i kombinasjon med sorte Nudie selvage 14.5oz rådenim. ;)

20250115_162434.jpg

Kliss våte i Bergensregn:
IMG_3229.jpeg

(Samboer måtte knyte skoene mine i dag pga ryggskade)

Etter dere lurte meg til å prøve skinnsko har jeg kjøpt mye rart. De her kostet bare 150,- brukt på Finn.no og er kanskje noe av det mest behagelige jeg har hatt på foten.

LL Bean Signature *ettellerannet* moc. Håndlaget i Mexico. De her skal få kjørt seg i sommer!

Noen her som har erfaring med Alden Indy? Veldig lyst på ett par, men ser de får en del tyn for blant annet dårlig materialvalg.

LXSTR95.jpg

Det sure eplet er nå bitt i. Disse er rett og slett BITTELITT feil i passformen/for små for meg.

UK9, er det noen her inne som har lyst til å prøve en byttehandel? Gjerne et par Tricker's i 9,5, eller noe annet i tilsvarende kvalitet i str. 9,5 eller 10, alt etter hva det er. :mrgreen:

LXSTR95.jpg

Det sure eplet er nå bitt i. Disse er rett og slett BITTELITT feil i passformen/for små for meg.

UK9, er det noen her inne som har lyst til å prøve en byttehandel? Gjerne et par Tricker's i 9,5, eller noe annet i tilsvarende kvalitet i str. 9,5 eller 10, alt etter hva det er. :mrgreen:
Skotre med fuktig tykk sokk hjalp ikke?

LXSTR95.jpg

For korte, eller er det vrist eller bredde som tar deg?