Dagens sko!

Etter at dere lurte meg ned i et rabbit hole med disse skoene har jeg også begynt å interessere meg for raw denim. Skulle vi hatt en egen tråd? Jeg kjenner noen som starter et eget firma her i Bergen som skal spesialisere seg på det, så jeg prøver å spare opp til å kjøpe noen par når de er i gang. Ikke billige greier! Men blir spennende å prøve forskjellen.

Ps. Jeg tror jeg har kjøpt noe sånt som 5 eller 6 par med sko (brukt) etter at dere lurte meg utfor. I tillegg til masse børster og diverse oljer og styr. Helt ærlig så elsker jeg det. Skal poste noen bilder etterhvert ;)

Alle olabukser er opprinnelig laget av ubehandlet, "rå" denim. Så tar man et valg:
1. betaler en asiat slavelønn for å træ den på en dukke, brette den litt, og herje med sandpapir og spyle den med sandblåser for å lage slitasjelinjer som passer til dukken, eller
2. kjøper den ubehandlet, tar den på seg selv, og bruker den til den får slitasjelinjer som passer kroppen.

Hva som er "normalt" kan vi jo alltids diskutere. Men dette burde nok ikke være i sko-tråden.
Kjøper både sko og bukse som passer når jeg går ut av butikken. Enklest sånn.