Ja, min personlige oppfattelse er at Omega blir irrelevante for de fleste hvis de prøver seg som VW gjorde når de skulle lage biler i et segment hvor ikke kundene deres var. (Les - Phaeton) Det gikk ikke så bra. Og det er nettopp det jeg føler de driver med nå, prøver å prise seg inn i en kundegruppe som ikke er interessert i Omega. Om jeg tar feil - mye mulig.
Og som jeg også har sagt mange ganger før, når man kunne kjøpe en Speedy for 35k ny så var det helt kanon og et vanvittig godt kjøp. Når du må betale 90/100k for den samme klokken 5-6 år etter så blir de irrelevante for veldig mange. Deriblant meg.
Uten å blande hype og annenhåndsverdi for mye inn bildet, men for veldig mange som ønsker å bruke så mye penger på en klokke så er det en faktor at den holder seg nogenlunde i verdi. Det gjorde Omega nogenlunde før - nå faller de som en betongblokk på bruktmarkedet. Så kan vi se på Tudor - de priser seg realistisk, og de fleste modellene står seg nogenlunde i annenhåndsmarkedet. Litt under retail.
Og jeg liker Omega! Jeg kjøpte en TT Seamaster på gummirem i 2020 for 60k, når tør jeg ikke tenke på hva den koster engang, men sikkert over 100k. Det er den ikke verdt.
Men vi blir nok ikke enige nei