At jeg noen gang skulle framsnakke Toyota hadde jeg ikke trodd.
Min fornuftige kones ønsker (og krav om en liten bil), vant frem når vår «fossilbil» og bil nr 2 skulle byttes ut før jul.
Hun er selv mellomleder og har tatt ekstra utdannelse innen «LEAN management», som jo er oppfunnet av Toyota. Hennes overbevisning om at LEAN sikrer høy produktkvalitet og gode kunde opplevelser, vant over min skepsis mot en dritkjedelig bil.
Vår Toyota (Corolla HB/TS 2023 mod.) var på stor-service i går og jeg opplevde da hvordan en service opplevelse skal være.
Kort fortalt, så bestiller du service med en start og sluttid - og ikke en «hel dag» som jeg tidligere har vært vant til. (Her har urmakere noe å lære
).
Bilen ble levert til avtalt tid og var klar som avtalt bare 1,5 t senere og det til en pris som var halvparten av hva jeg tidligere har betalt for stor service på BMW og Volvo.
Også deilig med 10 års garanti, når det som oss er blitt kjøpt en nyere bruktbil.
Tommel opp!