Bilsnakk

Utrolig gøy at noen bygger noe slik, det er jo egentlig helt fantastisk!

Tipper byggekostnaden er ganske mye høyere enn dagens pris, i hvert fall hvis man skal legge til grunn antall timer som har gått med :eek:

https://www.nrk.no/trondelag/bygde-sin-egen-lamborghini-i-malvik-1.15610193
Brodern kjenner denne fyren, Han sa at han hadde hatt et hjerneslag og mistet førligheten i ei arm når vi pratet sammen om han i fjor. Så det er nok grunnen til at den er til salgs nå. Prisen skal jeg ikke si noe mye om men han har MYE tid på det der prosjektet.
 
  • Wow
Reaksjoner: Consigliere

Herlig å se at bilimportørene begynner å innse tabbene sine og tar til fornuften 😍
Var på tide, med en rekkevidde på 100km så vil vel de fleste kjøre el hvis de lader hjemme.
Var på finn og så på BMW 520D, det lå faktisk mange 2024 med noen få km på telleren, dvs nybiler. Men alle var impotert fra Sverige med 5 års garanti.
Så BMW Norge kommer vel snart på banen de også.
 

Herlig å se at bilimportørene begynner å innse tabbene sine og tar til fornuften 😍
Gode nyheter dette! Batteribil er bare så totalt uinteressant. Jeg blir ikke eier av det før alle bensin-, diesel- eller hybrider er omdannet til spiker. Neste bil har nok 8 sylindre for min del, men det blir nok et par år til. Frister med M3 ;)
 
Liker BMW, MB og Audi godt. Har selv BMW med 6 syl og MB med V8. Men BMW har vel ikke vært helt heldige med sine V8. Audi har jeg ingen kunnskap om.
Har begrenset erfaring med MB og Audi. Hadde nylig en X5 med R6. Ble byttet inn i forbindelse med overgang til dyrere leilighet nær sentrum. Kjører lite nå som jeg går og sykler til jobb. Tenker derfor at en morobil på sikt vil gjøre nytten så lenge jeg får plass til golfbag’en. Synes kjørefølelsen er litt bedre i BMW sammenlignet med de andre to, men jeg har aldri eid en Audi. Har hatt MB men det er en del år siden. Alle tre vil være aktuelle merker den dagen jeg skal bytte bil igjen. Det blir garantert ikke en Duracell-kjerre ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper og DJ41
Har begrenset erfaring med MB og Audi. Hadde nylig en X5 med R6. Ble byttet inn i forbindelse med overgang til dyrere leilighet nær sentrum. Kjører lite nå som jeg går og sykler til jobb. Tenker derfor at en morobil på sikt vil gjøre nytten så lenge jeg får plass til golfbag’en. Synes kjørefølelsen er litt bedre i BMW sammenlignet med de andre to, men jeg har aldri eid en Audi. Har hatt MB men det er en del år siden. Alle tre vil være aktuelle merker den dagen jeg skal bytte bil igjen. Det blir garantert ikke en Duracell-kjerre ;)
Jeg har 540i med B58 motor, det var vel det samme i din X5
 
BMW har hatt litt trøbbel med V8'erne sine frem til 2018. Etter det skal det være ordnet. Påfallende mange motorbytter på de i 750'ene. M-avdelingen er vel bedre men noen årganger har hatt problemer med rådelager.

Det samme med Mercedes sin 4.0 biturbo i AMG modellene (M158). Litt tull med de. 5.5 biturbo (M157) skal være skuddsikker.

Audi sin 4.2 liter skal også være god. Har ikke hørt mye om de. Men nå er jeg ikke spesielt oppdatert på Audi. Hadde en A8 med 3.0 V6 TDI og den var solid.
 
BMW har hatt litt trøbbel med V8'erne sine frem til 2018. Etter det skal det være ordnet. Påfallende mange motorbytter på de i 750'ene. M-avdelingen er vel bedre men noen årganger har hatt problemer med rådelager.

Det samme med Mercedes sin 4.0 biturbo i AMG modellene (M158). Litt tull med de. 5.5 biturbo (M157) skal være skuddsikker.

Audi sin 4.2 liter skal også være god. Har ikke hørt mye om de. Men nå er jeg ikke spesielt oppdatert på Audi. Hadde en A8 med 3.0 V6 TDI og den var solid.

Eg har hatt 2 biler med 4,2 v8ern . Her trur eg det er vesentlig å velge rett modell ellers kan den fort bli litt dau. .
Når m50d skal byttes så står samme bil med v8 , nyere en 2018 og amg c63 høyt på lista.
Btw Cayenne gts med v8 husker eg var en snasen bil. Synd dei gikk over til v6 med turboer.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Eg har hatt 2 biler med 4,2 v8ern . Her trur eg det er vesentlig å velge rett modell ellers kan den fort bli litt dau. .
Når m50d skal byttes så står samme bil med v8 , nyere en 2018 og amg c63 høyt på lista.
Btw Cayenne gts med v8 husker eg var en snasen bil. Synd dei gikk over til v6 med turboer.
Leverer de ikke 8'er i Cayenne lenger?
Og er det samme med Panamera?
Ja, det er synd at det skal nedskaleres. Tyske flaggskip skal ha skikkelig drivlinje. Med unntak av Boxer-sekserne til 911.
Med det sagt så skal de sies at de gamle rekkesekserne til BMW var herlige.
God lyd i E36 M3. Men det må være siste generasjon med 321hk og manuell.
 
Leverer de ikke 8'er i Cayenne lenger?
Og er det samme med Panamera?
Ja, det er synd at det skal nedskaleres. Tyske flaggskip skal ha skikkelig drivlinje. Med unntak av Boxer-sekserne til 911.
Med det sagt så skal de sies at de gamle rekkesekserne til BMW var herlige.
God lyd i E36 M3. Men det må være siste generasjon med 321hk og manuell.


Du får v8 I nye S og Turbo , ellers kutta dei vel ut v8 rundt 2011/2011 på Gts og S modellene Så er budsjettet litt begrensa til bruktmarkedet så er det Turbo utgaven en må sikte seg inn på.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jungeltelegrafen om du har noe som ikke er standardvare.
Ser at enkelte som driver med amcar etc.kun annonserer fra egen nettside etc