Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Jeg liker ikke Trump, men jeg liker effekten han har på noen folk i Washington.
Hvor er journalistene? :rolleyes:

"House Committee on Oversight and Government Reform Chairman James Comer (R-Ky.) issued the following statement in response to the formal debarment:
"Justice for the American people was served today. Bad actor EcoHealth Alliance and its corrupt former President, Dr. Peter Daszak, were formally debarred by HHS for using taxpayer funds to facilitate dangerous gain-of-function research in China. Today’s decision is not only a victory for the U.S. taxpayer, but also for American national security and the safety of citizens worldwide.

In May 2024, Select Subcommittee on the Coronavirus Pandemic Chairman Brad Wenstrup released evidence that EcoHealth repeatedly violated the terms of its NIH grant. EcoHealth routinely ignored government oversight requests, failed to report dangerous gain-of-function experiments conducted at the Wuhan Institute of Virology, and produced a required research report two years late. HHS cited all of these discoveries as key reasons for formally debarring EcoHealth and Dr. Daszak. Given that a lab-related incident involving gain-of-function research is the most likely origin of COVID-19, EcoHealth and its former President should never again receive a single cent from the U.S. taxpayer.”

Jeg liker ikke Trump, men jeg liker effekten han har på noen folk i Washington.
Hvor er journalistene? :rolleyes:

"House Committee on Oversight and Government Reform Chairman James Comer (R-Ky.) issued the following statement in response to the formal debarment:
"Justice for the American people was served today. Bad actor EcoHealth Alliance and its corrupt former President, Dr. Peter Daszak, were formally debarred by HHS for using taxpayer funds to facilitate dangerous gain-of-function research in China. Today’s decision is not only a victory for the U.S. taxpayer, but also for American national security and the safety of citizens worldwide.

In May 2024, Select Subcommittee on the Coronavirus Pandemic Chairman Brad Wenstrup released evidence that EcoHealth repeatedly violated the terms of its NIH grant. EcoHealth routinely ignored government oversight requests, failed to report dangerous gain-of-function experiments conducted at the Wuhan Institute of Virology, and produced a required research report two years late. HHS cited all of these discoveries as key reasons for formally debarring EcoHealth and Dr. Daszak. Given that a lab-related incident involving gain-of-function research is the most likely origin of COVID-19, EcoHealth and its former President should never again receive a single cent from the U.S. taxpayer.”

Akkurat nå har vel journalistene mer enn nok med Donny Dementus...

Reporter: “What can we expect from the NATO countries that spend the least (…), like Spain, below 5%?”

Trump: “Spain is very low. Are they a BRICS nation?”

Reporter: “What?”

Trump: “They are a BRICS nation. Spain. Do you know what a BRICS nation is?”

Akkurat nå har vel journalistene mer enn nok med Donny Dementus...

Reporter: “What can we expect from the NATO countries that spend the least (…), like Spain, below 5%?”

Trump: “Spain is very low. Are they a BRICS nation?”

Reporter: “What?”

Trump: “They are a BRICS nation. Spain. Do you know what a BRICS nation is?”
Mye "taunting" fra fyren.
Han er kjent for å ta visse medier for søppel folk. Har du aldri oppdaget det?
Alle som har litt inni hodet sitt, vet at ingen europeisk nasjon er i BRICS.
BRICS er nemlig en allianse som står mot G7 samlingen og alle vassalene sine(EU inkludert) og Trump liker ikke EU.
Bitter du på sånn krok som kommer fra en rendyrket NYC businessman, har du ingen peiling på hva disse folk er, og hvordan de leker men den andre siden.
Og de er slett ingen politiker som du er så vant til å høre eller se.
Zzzzzzzz

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Mye "taunting" fra fyren.
Han er kjent for å ta visse medier for søppel folk. Har du aldri oppdaget det?
Alle som har litt inni hodet sitt, vet at ingen europeisk nasjon er i BRICS.
BRICS er nemlig en allianse som står mot G7 samlingen og alle vassalene sine(EU inkludert) og Trump liker ikke EU.
Bitter du på sånn krok som kommer fra en rendyrket NYC businessman, har du ingen peiling på hva disse folk er, og hvordan de leker men den andre siden.
Og de er slett ingen politiker som du er så vant til å høre eller se.
Zzzzzzzz
Har absolutt ingen tro på at dette er kalkulert taunting fra Trumpy, jeg tar han for det han er - en gammal, forvirra tullebukk med lite&ingenting inni SITT hode.

Har absolutt ingen tro på at dette er kalkulert taunting fra Trumpy, jeg tar han for det han er - en gammal, forvirra tullebukk med lite&ingenting inni sitt hode.
Ja, akkurat som Biden var?
Fuck that: jeg vet ikke hvorfor en gang jeg gidder å ha en diskusjon med deg.
-Du avledet fullstendig fra min opprinnelig post....Hvem vet hvorfor.... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

IMG_8322.jpeg
15 k i bot for å ikke plukke opp etter hunden sin hadde kanskje hjulpet.

Men for å surmule over hunder. Kan ikke like at alle brøytekantene rundt gangveiene til skolen, som barna også skal leke og ake ved er mørkegule av hundetiss.

Ei heller folk som føler det er naturlig å lufte disse dyrene uten bånd. Nei hunden din er ikke "snill". Den er en hund.

• Liker
Reaksjoner: Ivar
Men for å surmule over hunder. Kan ikke like at alle brøytekantene rundt gangveiene til skolen, som barna også skal leke og ake ved er mørkegule av hundetiss.

Ei heller folk som føler det er naturlig å lufte disse dyrene uten bånd. Nei hunden din er ikke "snill". Den er en hund.
Ergo så er det faktum at den er en hund ensbetydende med at den er slem?

Jeg har hatt flere hunder og aldri hatt de i bånd. Hunder er hva de blir dressert til, har du kustus på hunden er det ingen fare. Hvis en hund biter er det en grunn til det. Og den grunnen er sjeldent hunden sin feil.

At eierne ikke plukker opp driten er heller ikke hunden sin feil.
Med det sagt er det veldig mange hundeeiere som aldri burde hatt hund - eller barn for den saks skyld, for oppdragelse er mye det samme i prinsippet. Både barn og dyr blir formet av den/de som oppdrar de.

hadde jeg vært norske trump, ville gitt diktatorordre om å kjemisk kastrere drittsekker for å hindre degenerering og videreføring av manglende folkeskikk

Redigert:
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Grendel og Pollux

Ei heller folk som føler det er naturlig å lufte disse dyrene uten bånd. Nei hunden er din er ikke "snill". Den er en hund.
Jeg er hundeeier og har vært det hele livet mitt. Foreldrene mine hadde også hund så jeg er oppvokst med det.
Hundeeiere som ikke plukker opp dritten er noe …. dritt. Jeg er like forbanna som alle andre.
Men hundene må for fa*n få lov å pisse!
Hunder pisser ikke på WC. Naturen er deres WC.
Joda, hvis mulig så kan jeg hanke med meg hunden før den pisser hvis det er et sted den absolutt ikke bør pisse. Jeg kan lese kroppsspråk rimelig bra på den og aner som regel når den skal til å pisse. Men å gripe inn sånn gjør jeg sjelden for det forstyrrer også hunden veldig. Tenk selv om noen dro deg bort når du stod med snoppen ute over toalettskåla og hodet og kroppen var mentalt innstilt på at nå kommer det piss. Ikke noe behagelig.
Og hunder pisser hele året. Det er bare at i snøen ser du det. Vær sikker på at det er hundepiss på akkurat samme sted når snøen er borte.

Vi har flere lover som regulerer hundehold. Og deriblant båndtvang. I perioder uten båndtvang kan selvfølgelig hundeeier la hunden gå uten bånd dersom man ellers oppfyller alle krav om at man har kontroll på hund m.m.
Dressur, trening og selvinnsikt er nøkkelord som @GrimReaper nevner.
Det finnes nok av løker som ikke oppfyller disse kravene og allikevel lar hunden gå fri.
Dessverre finnes det ingen kur eller pille mot idioti.
Lite gleder meg mer enn å gå turer med hunden min hvor den kan få gå fritt.
Men jeg velger også noen ganger å ta hunden i bånd selv om jeg ikke må med tanke på omgivelsene.
Jeg gjør ikke det fordi jeg ikke kan kontrollere den eller at jeg tror den skal gjøre noe galt, men fordi jeg vet en stor, svart Schäfer kan virke skremmende for noen (og det er jo faktisk det den skal gjøre også 😂)

Ja, bikkja må pisse. Men, det er eiers ansvar hvor dette havner, hadde vi mennesker stått å pissa på monsteraplanten i stua, eller på bringebærbuskene til naboen måtte vi nok akseptere å bli rivd vekk i seansen. Tør å påstå at 90% av hundelufterne i nabolaget har 100% fokus på mobiltlf og null interesse for hva bikkja driver med. I vårt sameie er det en dust av hundeeier som lar bikkja pisse på inngangspartiet, med det resultat at resten av bikkjene som passerer må strø litt de også. For noen år tilbake før styret fikk nok, så det ut som et fotballlag hadde hatt dopause. Er også vokst opp med hund i huset, men uansvarlige hundeeiere har jeg ikke mye til overs for

• Liker
Reaksjoner: andersen
Hvem er det sin feil om en hund plutselig biter på forbipasserende folk i gata eller parken?
Og det faktisk skjer oftest med gjeterhunder som er brukt som leilighet selskaphund.
En hund er ingen drone som piloteres som ønsket, og man har ikke kontroll over alle sovende arvelige instinktene et dyr kan ha.

Jeg er hundeeier og har vært det hele livet mitt. Foreldrene mine hadde også hund så jeg er oppvokst med det.
Hundeeiere som ikke plukker opp dritten er noe …. dritt. Jeg er like forbanna som alle andre.
Men hundene må for fa*n få lov å pisse!
Hunder pisser ikke på WC. Naturen er deres WC.
Joda, hvis mulig så kan jeg hanke med meg hunden før den pisser hvis det er et sted den absolutt ikke bør pisse. Jeg kan lese kroppsspråk rimelig bra på den og aner som regel når den skal til å pisse. Men å gripe inn sånn gjør jeg sjelden for det forstyrrer også hunden veldig. Tenk selv om noen dro deg bort når du stod med snoppen ute over toalettskåla og hodet og kroppen var mentalt innstilt på at nå kommer det piss. Ikke noe behagelig.
Og hunder pisser hele året. Det er bare at i snøen ser du det. Vær sikker på at det er hundepiss på akkurat samme sted når snøen er borte.

Vi har flere lover som regulerer hundehold. Og deriblant båndtvang. I perioder uten båndtvang kan selvfølgelig hundeeier la hunden gå uten bånd dersom man ellers oppfyller alle krav om at man har kontroll på hund m.m.
Dressur, trening og selvinnsikt er nøkkelord som @GrimReaper nevner.
Det finnes nok av løker som ikke oppfyller disse kravene og allikevel lar hunden gå fri.
Dessverre finnes det ingen kur eller pille mot idioti.
Lite gleder meg mer enn å gå turer med hunden min hvor den kan få gå fritt.
Men jeg velger også noen ganger å ta hunden i bånd selv om jeg ikke må med tanke på omgivelsene.
Jeg gjør ikke det fordi jeg ikke kan kontrollere den eller at jeg tror den skal gjøre noe galt, men fordi jeg vet en stor, svart Schäfer kan virke skremmende for noen (og det er jo faktisk det den skal gjøre også 😂)
jovisst finnes det kur mot idioti!
IMG_0074.jpeg

Jeg har hatt flere hunder og aldri hatt de i bånd. Hunder er hva de blir dressert til, har du kustus på hunden er det ingen fare. Hvis en hund biter er det en grunn til det. Og den grunnen er sjeldent hunden sin feil.

Med det sagt er det veldig mange hundeeiere som aldri burde hatt hund - eller barn for den saks skyld, for oppdragelse er mye det samme i prinsippet. Både barn og dyr blir formet av den/de som oppdrar de.
Hunder er hunder, oppdragelse har lite å si når instinktet våkner. En hund skjønner ikke forskjell på en innbruddstyv og et avisbud. Hadde mange nære på opplevelser med riesenshnausere, dobermenn og bullmastiff da jeg leverte Aftenposten i min ungdom. Og tror du hundeeierne lærte av det?

• Liker
Reaksjoner: Grendel og andersen
Hunder er hunder, oppdragelse har lite å si når instinktet våkner. En hund skjønner ikke forskjell på en innbruddstyv og et avisbud. Hadde mange nære på opplevelser med riesenshnausere, dobermenn og bullmastiff da jeg leverte Aftenposten i min ungdom. Og tror du hundeeierne lærte av det?
Instinkt kan man ikke kontrollere. Kunsten er å forstå når hunden kan komme i en situasjon hvor instinktet kan overstyre dressur og ta kontroll over situasjonen i forkant. Dette handler i stor grad om hundeeier og ikke hund. Alle hunder kan potensielt være farlige i en gitt situasjon. Men hvis hunden er grundig dressert fra valp og har en myndig eier vil den stort sett adlyde alfahannens (hundeeier) ordre all den tid den er et flokkdyr. Problemet er at altfor mange tror at hunder er kosebamse og ikke et dyr. Og et dyr med iboende instinkter må tas hensyn til/minimeres om nødvendig. Helt sikker kan man aldri være, men er god hund med en god eier vil i min bok alltid være en trygg hund.

Nei vil på ingen måte si at hunder er slemme. De er dyr.

Ja hunder må tisse. Og skal du først tvinge en hund til å leve i ett bymiljø så ville det vært slemt å ikke la den tisse. Men det er ekkelt med gul snø der barna leker. Og det er mer ekkelt en tiss i jorden. I deler av spania må man vaske etter hunden når den tisser ute. På lik linje med å plukke opp bæsj.

Går man med hunden løs i boligområder med lekeplasser osv så burde man ikke få lov å ha hund.

• Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Nei vil på ingen måte si at hunder er slemme. De er dyr.

Ja hunder må tisse. Og skal du først tvinge en hund til å leve i ett bymiljø så ville det vært slemt å ikke la den tisse. Men det er ekkelt med gul snø der barna leker. Og det er mer ekkelt en tiss i jorden. I deler av spania må man vaske etter hunden når den tisser ute. På lik linje med å plukke opp bæsj.

Går man med hunden løs i boligområder med lekeplasser osv så burde man ikke få lov å ha hund.

Vel . Eg ser no dissa posene med bæsj som henger på trea og gjerdestolper rundt om , ellers kan eg ikkje sei det er noke problem med hund . Men katt derimot. Det er det mest ufyselige vesenenet man kan ha som kjæledyr. Ikkje for at dei sikkert er morsomme , men en påtvinge jo heile nabolaget å leve med fanskapet. Skjit rundt huset må en leve med . Kattepiss ned i luftinntaket på bilventilasjonen er så koselig.
Ja og slageren lekeplass med sand og grus til barna som blir brukt som kattedass . Og eiere som sjølvsagt tar absolutt 0 ansvar. Joda. Holde seg til hund ass. ;)

• Liker
Reaksjoner: UJU, Ivar og DJ41