Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

-På den annen side ville jo billandskapet være ganske kjedelig om alle kjørte rundt i HiLux, HiAce og Land Cruiser - med en og annen Defender innimellom... (Apropos udødelige biler...)

Du meiner det blir mindre kjedelig med kinesiske forbruksvarer som må byttes ofte ? Faktisk levetid til elbiler veit vi jo ikkje helt endå, men en har jo sett at foreløpig så vrakes dei vesentlig tidligere en før . Mulig det har med stor kostnad å bytte batteri ? Og det er helt sikkert forskjell mellom merkene her også som andre biler , men akkurat no importerer vi potensielt store mengder med slikt "spesialavfall" frå blant annet Kina med båter som forurenser på høyde med samlet utslepp av feks heile Oslo.

Kanskje en burde straffe produsenter som produserer varer med kort holdbarhet og ha en levetidsgaranti.
Det hadde vært tingen det.
Dei som holdt biler eldre en 15 år i drift burde bli premiert .

Så skal en dra det inn i tråden så er det vel det eg ikkje liker . At en skal innføre miljøavgifter og skattelette som rammer folk og næringsliv for å spare utslipp i Norge, men som i praksis øker forbruket og dermed også utslipp globalt.

Du meiner det blir mindre kjedelig med kinesiske forbruksvarer som må byttes ofte ? Faktisk levetid til elbiler veit vi jo ikkje helt endå, men en har jo sett at foreløpig så vrakes dei vesentlig tidligere en før . Mulig det har med stor kostnad å bytte batteri ? Og det er helt sikkert forskjell mellom merkene her også som andre biler , men akkurat no importerer vi potensielt store mengder med slikt "spesialavfall" frå blant annet Kina med båter som forurenser på høyde med samlet utslepp av feks heile Oslo.

Kanskje en burde straffe produsenter som produserer varer med kort holdbarhet og ha en levetidsgaranti.
Det hadde vært tingen det.
Dei som holdt biler eldre en 15 år i drift burde bli premiert .

Så skal en dra det inn i tråden så er det vel det eg ikkje liker . At en skal innføre miljøavgifter og skattelette som rammer folk og næringsliv for å spare utslipp i Norge, men som i praksis øker forbruket og dermed også utslipp globalt.
En del av grunnen til at elbiler vrakes er jo at det er mva på utskifting av batteri, mens batteriet i en ny elbil til under 400' er mvafritt.

Gledet meg til Go’morgen yoghurt og ble møtt av ræva skje. Enda en nedgradering i miljøets navn.
IMG_0717.jpeg

I mellomtiden alle andre steder i verden:
IMG_0718.jpeg

Gledet meg til Go’morgen yoghurt og ble møtt av ræva skje. Enda en nedgradering i miljøets navn. Vis vedlegg 389556

I mellomtiden alle andre steder i verden:
Vis vedlegg 389559
Politikeren og sine industrielle lobbyene som har gjort alt for å ampere global veksling og produksjon av varer, for å promotere 1 verden knyttet sammen under 1 konsumerings kulture, er de samme folkene som nå sier at vi må forlate alt som har fått folk vekk fra fattigdommen, for å redde verden "vi" truer med "vår" levestandard.
Og løsningen er bestandig mer skatt...
Nei, det fins tydeligvis en grense for å ta folk for mopper, når vi ser den "populistiske" utviklingen :rolleyes:
1000007912.jpg

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Smart av Claes Ohlson!
Kjøpte en pakke med 24 batterier hos Claes Ohlson.
Den inneholdt 21 batterier, men hadde tre ledige plasser for brukte batterier.

Vel. Får se hva Support hos Clas'ern sier til dette. Er dette en forbedring av brukervennlighet etc, og faller bare heldig ut i krympflasjonens navn?

1000015548.jpg

1000015549.jpg

1000015550.jpg

8

Jeg kan ikke like å ha senebetennelse i begge albuene. Har hatt det i 7 mnd nå, og fortsatt ingen bedring. Noen av dere med gode erfaringer med kortisonsprøyte?

Har hatt tennisalbue etter arbeid i skogen før og da tok det nok nesten 12 mnd å bli bra igjen uten noen behandling, men det var ikke så vondt den gang som nå..

• Trist
Reaksjoner: MikroKrone og Grendel
Jeg kan ikke like å ha senebetennelse i begge albuene. Har hatt det i 7 mnd nå, og fortsatt ingen bedring. Noen av dere med gode erfaringer med kortisonsprøyte?

Har hatt tennisalbue etter arbeid i skogen før og da tok det nok nesten 12 mnd å bli bra igjen uten noen behandling, men det var ikke så vondt den gang som nå..

Et par ganger...
Jeg falt en gang på asfalten og tok meg for med armene. Fikk %€#@& vondt i skulderene. Etter noen dager krøket jeg meg til legen. Han kom med en hfj lang sprøyte! (Den var så lang fordi den hadde vært brukt til hester, fortalte han). Dette var en mirakelkur! Hokus pokus!

Etter snømåking på sålen som skulle bli hytten ble armene mine helt gåene. 10 timer med snemåking var ikke så bra. Da fikk jeg noen piller. Tok lengre tid enn sprøyten.

Konklusjonen er at kortison hjelper.

8

• Liker
Reaksjoner: havarduf