- Medlem
- 24. april 2013
Moro lesing dette!! Og jeg kan jo anbefale RubberB til denne klokka da, med den lille blå detaljen som henviser til GMT skive
Jeg er i det minste strålende fornøyd med det valget.
Omtrent slik
Sikle!!!
Moro lesing dette!! Og jeg kan jo anbefale RubberB til denne klokka da, med den lille blå detaljen som henviser til GMT skive
Jeg er i det minste strålende fornøyd med det valget.
Omtrent slik
OK, visste vel egentlig uten å tenke så nøye over det. Men 116610 og 114060 er vel like, men det er noe med de ørsmå marginene (eller springbar) som gjør at jeg ikke får på 114060 lenken (mens den fra 116610 gikk fint). Tør ikke bruke for mye makt på lenke/springbar heller.
...Det som derimot må testes ut er en Jubileelenke på BLNR. Superjubileelenka passer BLNR hvis man benytter springbars fra DateJust. Disse springbarene er 1.8mm mens BLNR benytter 2.0mm springbars. Normalt skal man alltid benytte de samme springbars som kommer med klokka, men med Superjubilee har man ikke noe valg. Derimot så kan man ha et valg dersom man velger den klassiske Jubileelenka – den med synlig foldeclasp (modell 62510H). Kjøper man en slik som er stemplet «50» på siste ledd før endestykkene skal festes, så vil den lenka være laget for nettopp 2.0mm springbars. Hvorvidt 502T endestykker passer BLNR vites ikke i skrivende stund, men det kan virke lovende. Noe er nå i alle fall uprøvd med BLNR ennå, og det er jo litt kjekt og fortsatt ha noe å utforske.