Mente du positivt?er det egentlig noe negativt som følger av å ha solid caseback bortsett fra mulighet for gravering?
Mente du positivt?er det egentlig noe negativt som følger av å ha solid caseback bortsett fra mulighet for gravering?
Nei, jeg mener negativt.Mente du positivt?
Jeg skjønner ikke hvorfor man velger hesalite modellen, når man kan titte på dette:
Jeg skjønner ikke hvorfor man velger hesalite modellen, når man kan titte på dette:
Vis vedlegg 276511
Enig. Den eneste grunnen til å velge plexi over denne er prisen. Jeg er en av de som faktisk foretrekker safir over plexi.Jeg skjønner ikke hvorfor man velger hesalite modellen, når man kan titte på dette:
Vis vedlegg 276511
Jeg skjønner ikke helt hvorfor. Blir du krenket av et usminket urverk, nå som du har kommet deg så langt inn i horlogeriens engere kretser? (denne kommentaren gjelder forøvrig også @Tannhjulet )Gjennomsyn på bakside på billige Seiko-verk er, som det er poengtert i tråden, ofte spennende når man starter med klokker. Min Seiko 5 var i alle fall en glede å se inn i! (Ikke like gøy nå, og jeg hadde foretrukket solid baklokk på min Seiko Alpinist).
Krenket er vel å ta litt i, tenker jeg. Ikke engang ille berørt, hvor langt inn i horlogiens kretser jeg enn er. Bare ikke like gøy. Tror det var det jeg skrev, var det ikke?Jeg skjønner ikke helt hvorfor. Blir du krenket av et usminket urverk, nå som du har kommet deg så langt inn i horlogeriens engere kretser? (denne kommentaren gjelder forøvrig også @Tannhjulet )
Hva er egentlig fordelen med solid baklokk, med unntak av at man slipper å bli krenket av en urmaker som ikke har sminket brura tilstrekkelig?
En ting som jeg synes er litt kjedelig når vi er inne på innsyn i urverket, er tyskernes hang til å dekke det meste av det med en plate (om enn med striper på).
Har en Nomos, som forsåvidt er pen å se på bakfra, men det blir jo veldig tildekket. Jeg vil jo helst se den indre mekanikken.
Jeg er kanskje bare en plump og enkel sjel som ikke setter like stor pris på en vakker tildekning som den nakne kroppen....
Hva er egentlig fordelen med solid baklokk
.Og exhibition caseback på dykkerklokker, nei takk - her er det solid baklokk som gjelder selv om urverket er av ypperste klasse. Dessuten bør det jo være noe ekstra pent og dekorert å se på dersom det absolutt skal vises frem.
Dette ble helt feil @Gin
Slik skal en Ploprof se ut bak
Kan tilby et 1-1 bytte om du ønsker den 'rette'
Vis vedlegg 276585
Nydelig! Og uante muligheter for gravering og manifest av dine dypdykk.Strengt tatt, skal den vel se slik ut
Vis vedlegg 276586