Øl og klokker.

Nammenam!

6f8343a2.jpg

Super duo! Grattis!:D

Min første post i tråden. Sitter å koser meg med Brewdog existential red ale. Syns komboen med redsub var ok:).
02961020-afd3-7f16.jpg

Den er god, men 10% blir i litt overkant mye alkoholsmak for min del.

Sender dette bildet inn både her og i "klokker & øl" :)

Angående Macks sommerøl så er det en god pilsner, anbefales til sommermat og sommerkveld:)

3f40ec35.jpg

Hvordan er 100? 500 ble alt for mye for meg.

Her er hva Kjempetorsken har skrevet. (en norsk ølblogger/anmelder).

"Nøgne Ø #100
2 07 2009

Jeg innrømmer glatt at dette er min absolutte favorittøl. Fra jeg smakte den første gang har jeg vært helt frelst! Den er rett og slett en vellykket helaften helt av seg selv. Her har det meste klaffet. I utgangspunktet ble denne laget som et ukommersielt øl som feiring av Nøgne Øs 100. brygg. Den ble imidlertid raskt en bestselger, og da var det bare å sette den i produksjon. Takk og pris!

Fantastisk god. Mørkebrun og fyldig. Godt karbonert og litt grumsete i konsistensen. Smaker av lakris, anis, sjokolade, nøtter og er samtidig fruktig og en anelse sitrusaktig. Alkoholen er godt kamuflert og den har en nydelig ettersmak."

Må si meg enig. 100 er fantastisk. Alkoholen er svært godt gjemt.

Man må være glad i humle og godt bevandret innen IPSs for å like 500, tror jeg.

[video=youtube;ReN3z-5jzII]http://www.youtube.com/watch?v=ReN3z-5jzII[/video]

Men man trenger jo ikke gå rett på de drøyeste ølene med en gang. Det er penger ut av vinduet. Det finnes en haug gode øl i butikken og på polet som er godt håndverk, men om ikke er så voldsomme som for eksempel 100 og 500.