Øl og klokker.

Black on black

2011-10-15_16-23-04_827.jpg
Guinnes er godt til alle anledninger, men passer vel best til en sort SUB?

Mandag-10-10-11-2.jpg

Det blir påstått at dette ølet ikke fås utenfor 10 milsgrensen rundt München. Ikke vet jeg, men ølet var friskt og kaldt. Ikke feil. Og så er bryggeriet eid av en veldedig organisasjon. Ikke feil det heller.

Frode.

IMAG0139.jpg

Etter en alt for lang dag på jobb er det godt med en kald augustiner til middag!

Og så hender det jo at man sklir ut med et glass rødvin da. Meget betenkelig selvfølgelig. Men så lenge urverkene er aksptable så blir det vel tilgitt :???:

Mandag-31-10-11-1.jpg

Mandag-31-10-11-2.jpg

Frode.

Frode, Rødvinen er godkjent, men... du får handle klokker og din svaksynte kone har fått lov å pusse opp fritt? Hva skjer med tapeten?

(Ikke frekkhet, mer.. en observasjon)

Frode, Rødvinen er godkjent, men... du får handle klokker og din svaksynte kone har fått lov å pusse opp fritt? Hva skjer med tapeten?

Kjenner vi Frode rett er han nok ute på kontinentene en tur.

He he - tapetet er ifra Sola flyplass på mandag ettermiddag :) Lite hverken jeg eller fruen kan gjøre med med tapet valget der ute - dessverre :(

Har forresten vært i ......... se neste post :D

Frode.

Kjenner vi Frode rett er han nok ute på kontinentene en tur.

Korrekt, helt korrekt. Er på vei til Phuket med stopover i BKK. Har brukt flere timer i Siam Paragon senteret. Der er det flere klokke butikker som er værdt et besøk. Her snakker vi om orginale varer med ekte papirer for en gangs skyld. Masser av kule Lange und sønnen :) samt Glasshütte Original. Og alt det andre spesielle da - ifra Sveits selvfølgelig. Så forresten (prøvde også :) ) en IWC dykker med mekanisk dybdemåler. Den var helt rååååå. Men til NOK 150,000.- var jo prisen helt tullete.

Faktisk så hadde de ikke fått den siste Exp. II enda. Men jeg har jo sett denne hos Askeland i Stavanger for leeeeenge siden.

Men, tror du jammen ikke jeg traff på Blancpain 50 FF "No-Nuke" versjonen her også. Måtte kladde på den en gang til.

OK, BKK er alt for dyre på klokke fronten. Selv etter de obligatoriske 10% avslag samt 7 % avslag for toll, så er fremdeles prisene helt på trynet. Ca. 20 % høyere enn utsalgspris i Norge. F.eks. så skulle de ha ca. 110.000,- NOK for Blancpain 50 FF "No-Nuke" versjonen. Jeg var var jo nødt for å fortelle dama i forettningen at samme klokke var mye billigere i Tyskland. Da bare smilte hun og sa at "but rich chinese man buy here". Vel vel.

Det eneste som hadde normal pris var "normal pris" klokker som f.eks. Tissot Visodate. Her var prisen den samme som i Norge. Ingen grunn til å handle klokker i BKK altså.

Frode.

Oj! har ikke fått med meg at du har den frekke tøsen av en PO, Frode! Har du presentert henne ordentlig? :D

Ok, da har jeg notert meg at Frodes Kone ikke har dårlig smak.. (?) og at du liker øl. Ting er mao. tilbake til normalen.

Denne drakk jeg for første gang når jeg var ca 19 år. Husker jeg syntes at den smakte litt merkelig og søtlig. Det er nå litt mer enn 3 år siden, og det har blitt myye øl siden den gang. Tenkte derfor at det var på tide å smake den igjen.

Iskald Miller: Denne syntes jeg var god! Litt annerledes ølsmak.

Oj! har ikke fått med meg at du har den frekke tøsen av en PO, Frode! Har du presentert henne ordentlig? :D

Beklager sen tilbakemelding. Nettet her på holmen er helt på trynet. Det er forøvrig også ølet. Har en sterk mistanke om at ølet brygget i Asia har opphav i en helt annen resept enn tilsvarende øl brygget i Europa. Her er det altså duket for flere studie turer.

Men, tilbake til PO'en. Det er en nyinvestering foretatt rett før månedskifte. Hadde planlagt en "unboxing" som skulle inneholde både noen meter vann on noen kubikk sand. Men alt går ikke bestandig som planlagt. Skal se hva jeg får til imorgen.

Frode.

Ååh.. det er nesten som det går for meg i munnen.

Er du glad i overdreven humlesmak har jeg funnet ølet for deg, en norsk IPA fra Kinn bryggeri med navnet vestkyst. Er dette ølet for deg!

Helson-vestkyst.jpg

Ååh.. det er nesten som det går for meg i munnen.

Er du glad i overdreven humlesmak har jeg funnet ølet for deg, en norsk IPA fra Kinn bryggeri med navnet vestkyst. Er dette ølet for deg!

Helson-vestkyst.jpg

Pokker. Stod på polet å vurderte sterkt om jeg skulle kjøpe dette ølet i dag, men droppet det å enten opp med noe annet. Merker at jeg angrer nå, men får kjøpe det neste gang :)