114060 eller 116610LN??

Medlem
20. okt. 2008
Sted
Kristiansand
Da er jeg klar for å ta ut en Rolex hos min lokale pusher, men valget da...

Dato eller ikke dato? Det er jo helst tida jeg sjekker...
Og så er det jo litt prisforskjell også (påvirker ikke valget nevneverdig).

Innspill mottas med takk!

Hansefar

Helt klart med dato..Jeg har hatt begge (har 116610LN nå). Jeg irriterte meg grenseløst over å se etter dato på klokken hele tiden og så var der ingen ting å hente:)

Føler du at du har behov for å vite datoen så bør du vel kjøpe en 116610. For meg hadde valget vært griseenkelt - 114060. Dato bruker jeg i kalenderfunksjonen på iPhone og iPad og i Outlook. Selv om jeg vet at det er den 17/10 i dag så sier det meg ingenting. Når jeg ser på kalenderen min ser jeg hva slags møter etc. jeg har i dag.

Jeg skjønner derfor ikke hvorfor folk på død og liv skal ha dato på klokken sin, for MEG er det en veldig lite viktig komplikasjon. Jeg forstår hvorfor enkelte trengte det den gang man brukte 7. sans, filofax osv., men hva man skal med dato på klokken sin i dag forstår jeg ikke.

Mine meninger og tanker. Du må finne ut hvilke behov du har. Rent visuelt så er det vel ingen tvil at det er penest UTEN.

+1 til dato. Men dette er jo noe du må kjenne på selv, det er DIN klokke det er snakk om uansett hvor mye vi andre raller frem og tilbake om vorter, cyclops osv :)

Rent visuelt så er det vel ingen tvil at det er penest UTEN.

Uenig. Jeg synes klokken gjør seg visuelt mye bedre med en liten "vorte", skulle jeg hatt uten måtte det i såfall vært en 5513.
Men dette er smak og behag, velg den klokken du synes ser best ut :)

Jeg liker også dato best. Jeg synes dato er en nyttig funksjon, spesielt på en hverdagsklokke. Hver gang jeg går med en klokke uten, tar jeg meg i å se etter den. Visuelt sett er jo dette en smakssak, men jeg synes "perlen" passer fint på en sub. Kanskje jeg synes den blir litt kjedelig uten.

Litt rart med det, men det er kun på Rolex at jeg liker cyclopsen. En Rolex med cyclops føles helt naturlig, på en Panerai blir det kræsj for meg.

For meg ville valget vært enkelt. No-date.
Ikke på grunn av datoen, men på grunn av cyclopen.

Men hadde noen spandert på meg en med dato ville jeg nok satt like stor pris på den også. Sub er flott klokke - enten den har dato eller ikke, men det er det vel unødvendig å si til deg;)

Lykke til med handelen. Vi gleder oss til bildene kommer.

Veldig glad i begge egentlig. Hadde inntil nylig en LV og en nodate i boksen selv.
Nodaten er veldig ryddig og ren og fin, mens dato er - for meg - veldig praktis. Jeg tar meg selv i å bli litt oppgitt når jeg har en klokke på armen uten dato.

Dato var must for min del, litt fordi jeg finner det praktisk, men også fordi det er en stilig del av et tidsløst design.

Men dette er jo høyst subjektivt :)

Jeg skulle ha sub uten dato eller en gammel sea dweller for jeg likte ikke cyclopsen. Jeg ble derimot bergtatt av skiva på 116610LV og kjøpte den. I ettertid har cyclopsen bare vokst på meg og jeg forstår ikke hva jeg tenkte på den gang for et helt år siden:D

Dato er viktig ;)

Og så er det ingen vorte, det er da en perle:confused:

En cyplops = Rolex... IMO osv...

Ser flere hevder at det er tidløst og klassisk med dato og cyclop (det må vel bli kyklop på norsk), men det er da vitterlig enda mer tidløst og klassisk uten. :)

Jeg er på min 3. Sub nå, og fikk en 114060 i forrige uke. Uten at jeg kan si hvorfor, er dette den første sub'en som virkelig har truffet meg. Jeg tillegger det praktiske veldig liten betydning når det gjelder klokker, for meg er det kun 'go-følelsen' som betyr noe :)

Skal man oversette cyclop til norsk i denne sammenhengen så blir vel datolupe det mest riktige??;)
For min del spiller datoen liten rolle da jeg ser så dårlig at lupen på glasset ikke hjelper uansett og dessuten så gidder jeg sjelden å stille datoen på klokkene jeg har på armen hvis de skulle ha visning av dato. Riktignok har vel de fleste av klokkene mine datovisning på et eller annet vis men det har ikke vært noe avgjørende for meg da jeg handlet. ;)