116610LN eller 114060?

Medlem
10. juli 2012
Sted
Oslo
Da har jeg fått forført meg og bestemt meg for å kjøpe en Rolex submariner som min første klokke. Jeg har sett mye på Rolex 116610LN, men begynt å få øynene opp for 114060 nå. Det er i praksis den samme klokken men uten dato. Tror jeg liker den uten dato best, men tror kanskje den med dato er mer populær. Prismessig er det ikke stor forskjell heller.

Så da spør jeg kjære TS medlemmer om hva dere dere ville valgt. 116610 eller 114060?

Jeg valgte 114060. Den er akkurat kommet så det er neppe noen som kan konkludere med populariteten ennå. Synes du dato er er must og cyclops viktig for Rolex-looken er saken grei. Hvis ikke er nodate tingen :)

Som eneste klokke vil det være veldig handy med datoanvisning.

Hadde jeg stått ovenfor samme valget ville jeg derimot valgt no-date. Dette er fordi jeg synes den har en mer harmonisk urskive. Har selv hatt 116610LN, og cyclopsen blir man fort vandt med.

Prøv begge på handa, så finner du fort ut hvilken som passer deg best ;)

Uansett hvor mye jeg liker Sub uten dato blir det alltid til at en klokke med dato ender opp på håndleddet.
Har etterhvert motvillig konkludert med at jeg er avhengig av dato på klokken.
Ellers er cyclopsen litt av sjarmen med Rolex.:)

116610 hadde vært mitt valg hvis det hadde stått mellom de to.

Wow... Takk for respons. Jeg har prøvd begge på armen, og likte begge veldig (selvfølgelig). Da jeg prøvde den med dato var klokken akkurat kvart over, så minuttviseren var under forstørrelsesglasset. Jeg så ikke tuppen på minuttviseren under lupen, og det plaget meg bittelittegrann.

Det ser ut som det er stemning for 114060 så det ser ut som det blir en sånn en :)

+2 til UJU. Jeg er veldig glad for at jeg valgte med dato, så jeg ville gått for 116610. Men tror ikke du trår veldig feil uansett hvem du velger :)

Slår eit slag for Sea-Dweller (ikkje deepsea). Du får dato, men slepp cyclops.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk 2

I en samling 114060, som eneste klokke 116610!! Begge er lekre, cyclosen og datoen ødelegger ikke skiven som noen antyder. Som Eirik sier, du vinner uansett.

Enig med UJU!

Jeg brukte to år på å venne meg til klokke uten dato (og er enda ikke helt solgt på ideen).

Husk du kan ta av cyclopsen!

Med dato. Jeg har 116610LN, og er totalt avhengig av å ha dato på klokken min

Nå blir valget vanskelig igjen. Det var greit i starten da anbefalingene gikk mot no-date, men nå går det begge veier. Godt å vite at det ikke er bare meg, men det er faktisk delte meninger om date/no-date :D