- Medlem
- 6. des. 2013
Det er besnærende å si / velge 1.500 kroner.
Komplisert svar. Men hva betyr det - egentlig?Ingen av delene. Begge kan være prismessig max for din grail, du vil uansett få tanker om at både topp og bunn prismessig bør økes- reduseres betraktelig uten at dette bør gå ut over klokkeglede. Personlig er jeg ikke veldig opptatt av 150k eller 1,5k på ur - jeg har både over- og under prismessig uten at verdien definerer hva jeg trives best med.
Du skal ikke kjøpe Rolex uansett, vintage Rolex er en helt annen liga, for oss idioter som har sansen for disse er dette seriøs reaserch.Disse vintage Sub er overhypet.
Etter min mening er prisene på disse oppblåst og har nådd sin "peak" .
Det betyr at derfra: prisene skal gå ned.
Hvis jeg skulle kjøpe en av disse, hadde jeg ventet 3 til 4 år minst.
Det er mest det asiatisk og amerikansk markedet som "bestemmer" om prisene på Rolex vintage markedet og de neste 3-4 år , skal disse land ha store økonomiske vansker.
Men dere gjør som dere vil...
http://www.zerohedge.com/news/2017-...ts-it-has-debt-problem-warns-no-easy-solution
Det er mest det asiatisk og amerikansk markedet som "bestemmer" om prisene på Rolex vintage markedet og de neste 3-4 år , skal disse land ha store økonomiske vansker.
Men dere gjør som dere vil...
Du skal ikke kjøpe Rolex uansett, vintage Rolex er en helt annen liga, for oss idioter som har sansen for disse er dette seriøs reaserch.
amerika og asia eksisterer ikke i et isolert vakum. alle markeder er bundet sammen.
De aller fleste "ordinære" vintage Rolex kommer til å havarere ganske så snart. Enig med @Hammerfjord- Les litt om restaurering av vintage Rolex - og at denne restaurering blir det nye nivået. Uten restaurering; vintage kommer til - og mange ser allerede ut p.t. som - skraphauger.
Forstår jeg deg rett @UJU, om jeg leser at du har hatt billigere Seiko ur. For på de mest eksklusive Seiko urene opplever jeg at kvaliteten når Rolex til knærne.Har hatt et knippe Seiko'er, og kan med hånden på hjertet si at de ikke når Rolex til knærne mhp kvalitet.
Uten restaurering; vintage kommer til - og mange ser allerede ut p.t. som - skraphauger.
Spørs vel hvem som ikke når hvem til knærne egentligForstår jeg deg rett @UJU, om jeg leser at du har hatt billigere Seiko ur. For på de mest eksklusive Seiko urene opplever jeg at kvaliteten når Rolex til knærne.
Reflektert og interessant siste post der @Hammerfjord det, det må gjøre noe med markedet. Tilgang&etterspørsel.