2 klokker til 10-15k eller 1 klokke til 20-25k?

Medlem
11. aug. 2013
Sted
Himmelen
Hoy!

Jeg sitter for øyeblikket om bord i en 100m lang blikkboks i Hammerfest. Driver på med Shakedown på en Seismikkbåt, og det kribler i lommeboka.

Allerede på denne turen har jeg sett at overtidstimene har blitt såpass mange, at jeg har lagt inn en reservasjon på en Longines Legend Diver NoDate hos en AD.

Jeg gikk til innkjøp av en Hamilton i budsjettklassen før jeg reiste ut, da jeg ikke trodde jeg skulle ha penger til å bruke på klokke, men ser man det... plutselig så var det litt penger der alikevel!

Det jeg lurer på, og trenger hjelp til er.. Skal jeg kjøpe en til klokke i 10-15k området som en mer beater som tåler litt mer trøkk? Eller skal jeg sende mail til AD'en og si at, dropp LLD'en, jeg går på noe mer heavy? Og isåfall hva?

Jeg elsker designet på LLD'en og har fallt skikkelig for denne, så hvis jeg skal droppe denne for å gå for noe dyrere så må det være noe som gir meg noe mer. Klokken bør være en hverdagsklokke som også kan funke til dress (som jeg syns LLD'en kan gjøre).

Som dere hører så trenger jeg innspill! Om noen føler for å kalle meg en idiot og si at valget er helt klart, er det fullt lovlig! Som sagt budsjettet er nok max 25k.

Takk for oppmerksomheten! :)

Kjøp en til 24 og en seiko!

Spør du meg ville jeg sett etter noe som holder verdien, og er lett å flippe videre hvis (når) du får lyst på noe annet.

number1.jpg

Kjøp en til 24 og en seiko!

Spør du meg ville jeg sett etter noe som holder verdien, og er lett å flippe videre hvis (når) du får lyst på noe annet.

Ikke dumt! :) Driver å ser litt på Omegaklokker.. en Seamaster Aqua Terra frister men da må jeg strekke budsjettet =/

Redigert:
Skal du strekke budsjettet så må du vurdere Rolex. Har hatt alt for mange klokker, og til "fornuftige" priser er det vanskelig å komme utenom.

Har hatt en billigere aqua terra, og følt kvalitet er helt på topp, men den klokken jeg savner er en sliten sub!

Men det svaret får en jo alltid....

Vanskelig segment, mye pent å få rundt 25. Spørsmålet er jo om du vil ha nytt eller brukt, komplikasjoner eller ei.
Nytt så ville jeg lagt på et par tre lapper og kjøpt en Aqua Terra. Da har du 1 ur til alt. Det er så fantastisk flott det uret!
Brukt dukker det jo opp de merkeligste godbiter til 25, også ATer selv om det ikke er så ofte her inne.

Braza har jo en EXP I, 36mm ute til 27 på K&S bla.

Sist men ikke minst, om noe så vederstyggelig:)o) som gjensalgsverdi har stor betydning for deg så er jo det også viktig å huske på. Kjipt å kjøpe nytt nå og tape masse på det om uret fyker ut om fire måneders tid..

Jeg hadde gått for to til 10-15...

LLD er en kjempeflott klokke, og supplerer du denne med noe annet så får du to flotte klokker å variere mellom.

Løsningen er åpenbart to til rundt 30 hver. Speedmaster + Sub, f.eks. Vi vet jo alle at det er der du havner til slutt uansett ;)

Hadde jeg vært deg hadde jeg tenkt meg godt om og funnet en klokke jeg virkelig liker og som jeg kan ha lenge, uten å få lyst til å flippe. Da tenker jeg selvfølgelig på en klokke til rundt 25. Exploreren som blir nevnt tidligere er jo etter min mening en slik klokke. Den er tidløs og kan brukes til alt, så det er en klokke du kan ha lenge. Hvis en skal begynne å strekke budsjettet, som alltid er fristende, hadde jeg gått for en av de GMTene som ligger ute. Det er en av mine virkelige favoritter. Men som sagt, tenk deg godt om, og velg en klokke DU virkelig liker :D Lykke til!

LLD no-date er en klokke du kan bruke til det meste, og når det gjelder det økonomiske vil du ikke tape mer på å kjøpe denne enn en hvilken som helst annen NY klokke i en høyere prisklasse. Om du kjøper en ny Omega til 25K taper du mer om du en gang skal selge.

Så legger du til side resten av pengene, sparer en del til og kjøper deg en dyrere klokke.

Det ligger forresten en flott 2254 ute for salg her. Denne kan du bruke til det meste og den er salgbar uten tap - eller lite tap - den dagen du går for noe dyrere (les: Submariner/Explorer)

Takk for kjempe mange innspill! Dere har gitt meg mye å tenke på!

Angående bruktkjøp så vil nok det skje ved en senere anledning da jeg allerede har gjort avtaler med AD.

LLD no-date er en klokke du kan bruke til det meste, og når det gjelder det økonomiske vil du ikke tape mer på å kjøpe denne enn en hvilken som helst annen NY klokke i en høyere prisklasse. Om du kjøper en ny Omega til 25K taper du mer om du en gang skal selge.

Så legger du til side resten av pengene, sparer en del til og kjøper deg en dyrere klokke.

Det ligger forresten en flott 2254 ute for salg her. Denne kan du bruke til det meste og den er salgbar uten tap - eller lite tap - den dagen du går for noe dyrere (les: Submariner/Explorer)

Dette er kanskje det jeg vurderer mest, da det (foreløpig) ikke er noen klokker i 25k regionen som gir meg den rette følelsen.

En brukt sub kommer nok etterhvert ;)

Hold deg til LLD'en, flott klokke som er meget anvendelig, også til pent. Så bruker du 10-15' på en brukt Omega Seamaster, gjerne den 2254 som ligger for salg her på sonen. Da er du godt dekket, med Seamasteren som beater og LLD'en som du inntil videre bruker til penere anledninger.

Hei igjen!

Nå er jeg av skift igjen og har tid til å svare! Tusen takk for alle som har bidratt med sine meninger!

Jeg tror jeg kommer til å fortsatt kjøpe LLD'en, og deretter gå på jakt på brukten for en "bruksklokke", som flere her har påpekt!

Omega har jeg hatt sansen for en stund så skal ikke se bort ifra at det blir en speedy eller en SM! :)

Føler de fleste alltid nevner de samme klokkene i det prissegmentet, er det ikke noen andre gode alternativer siden alltid Sub og disse Omegaklokkene dukker opp? Eller er det bare fordi disse er så populære at de holder verdien best?