2011 Rolex prisliste for Norge, har noen? Kunne noen lagt den ut her?

Nå skal vi roe oss pent ned her. En prisstigning på nesten 100% de neste 5 årene er pølsevev.

Hehe, Pølsevev......Et kult ord jeg bruker titt og ofte. Har vel fått det på hjernen etter alle de hundredevis av Donald&Co jeg har lest opp igjennom tidene;)

Hei, noen som vet vad den nye Sub-C (LN og LV) koster med norsk forhandler idag etter prisökningen?

Hei, noen som vet vad den nye Sub-C (LN og LV) koster med norsk forhandler idag etter prisökningen?

Det skal ikke ha vært noen prisstigning på Rolex enda i år. Den kommer vel med de nye prislistene i juli/august :)

Jeg var innom flere Rolexbutikker i Sveits forrige uke, i håp om å få prøve den nye Explorer IIen. Ingen som hadde den, men de kunne oppgi at prisen vil være 7400 CHF og at den vil være tilgjenglig i september/oktober.

Skal vi følge det tidligere mønsteret vil nok de første ankomme norske AD´er i slutten av juli/begynnelsen av august. Men, det er aldri godt å si sikkert.

Bumper denne tråden, etter å ha snakket med Knut i går.

Sveitserfrancen er nå så sterk, at AD´ene nesten ikke har noen fortjeneste på klokkene. Rabatter på Rolex er tilnærmet umulig å oppdrive.

Ny prisliste fra Rolex er nok på vei i løpet av én til to måneder, og det antydes at utsalgsprisene vil kunne øke med mellom 10-20%. Delvis for å følge den generelle prisstigningen, og delvis for å styrke AD´enes avanse når sveitserfrancen ligger så høyt i kurs som den gjør.

Det blir spennende å se hva som skjer.

Jeg var innom Rolexforhandleren i Lafayette i Paris som ikke ventet Explorer II før i oktober/november. Det samme sa forhandleren på Printemps, så da er det nok bare å smøre seg med tålmodighet. Forhsndleren på Lafayette hadde forøvrig en utrolig mengde tilgjengelig. Mente selv at det var det meste av modellvariantene. Alt fra den enkleste til GMT og Daytona opp mot millionen...
Opplevelsen er nok bedre hos en urmaker, men utvalget hos et slikt senter finner du ikke mange plasser. Fikk fikle på den nye blå PO liquid metal, BP FF, Jaeger, IWC, Piaget osv. Fantastisk!

Bumper denne tråden, etter å ha snakket med Knut i går.

Sveitserfrancen er nå så sterk, at AD´ene nesten ikke har noen fortjeneste på klokkene. Rabatter på Rolex er tilnærmet umulig å oppdrive.

Ny prisliste fra Rolex er nok på vei i løpet av én til to måneder, og det antydes at utsalgsprisene vil kunne øke med mellom 10-20%. Delvis for å følge den generelle prisstigningen, og delvis for å styrke AD´enes avanse når sveitserfrancen ligger så høyt i kurs som den gjør.

Det blir spennende å se hva som skjer.

Kremt, jeg fikk over 10% av Jørgensen, så rabatter får man bare man snakker med de rette folka :) Men mye fortjeneste har han nok ikke da.

Kremt, jeg fikk over 10% av Jørgensen, så rabatter får man bare man snakker med de rette folka :) Men mye fortjeneste har han nok ikke da.

Dersom det er en klokke han hadde inne fra før, kunne han ha tjent på den. Men, om han bestilte den inn spesielt til deg, har han, i beste fall, gått i 0.

Så innprisen på Rolex er ca 90% av utsalgsprisen?? Det faller på sin egen urimelighet, og må da evt være bransjens merke med dårligst kalkyle!

Så innprisen på Rolex er ca 90% av utsalgsprisen?? Det faller på sin egen urimelighet, og må da evt være bransjens merke med dårligst kalkyle!

Etter siste tids valuttakjør er det vel ingen umulighet. Og er jo også derfor de mest sannsynlig justeres kraftig hvert øyeblikk.

Nei, avansen ligger vanligvis rundt 40%. Når sveitserfrancen har steget med ca. 35% den siste tiden, så er det ikke så rart at avansen forsvinner.

Rolexforhandlerne venter i disse dager med å betale fakturaene til Rolex, i håp om at sveitserfrancen skal falle noe i kurs.

Nei, avansen ligger vanligvis rundt 40%. Når sveitserfrancen har steget med ca. 35% den siste tiden, så er det ikke så rart at avansen forsvinner.
Rolexforhandlerne venter i disse dager med å betale fakturaene til Rolex, i håp om at sveitserfrancen skal falle noe i kurs.

Det høres mer riktig ut i forhold til fortjenesten på andre sveitsiske merker:) Det stemmer godt at sveitserfrancen har steget kunstig høyt siden nyttår, ca 35% som du nevner. Det er mye pga den finansielle krisen som er i USA og Europa, og sveitserfrancen regnes i slike tider som en ”safe” valuta å investere i. Dette kan det leses litt mer om her:

http://e24.no/boers-og-finans/pumper-inn-300-mrd-for-aa-unngaa-sveitserfranc-krise/20087389

Så skjønner absolutt at det nesten må skje noe med prisene.. Denne ”valutakrisen” som vi kan kalle det rammer jo dog ikke bare Rolex, men alle sveitsiske klokkemerker/ur-produsenter. Bla. Har jo både Omega og Breitling hatt generelle prisøkninger så langt i 2011. Omega gikk i snitt opp med ca 5% fra Februar i år, dette hadde hovedsakelig ikke noe med valutaen å gjøre. Breitling hadde fra Mai en generell prisøkning med 10% på SS og GS modeller samt over 20% på hel gull, her var det hovedsakling pga økte kostnader og ikke minst gullprisen på de modeller som har det. Longines hadde også en generell prisøkning på 7-9% om jeg ikke husker helt feil.

Omega vil fra i morgen a ha en ny prisøkning, denne kommer pga valutaen (dette har jeg postet i Omega forumet for litt siden):

->Prisøkning!
Liten info om priser. Det kommer ny prisøkning på Omega fra og med 15. august og den vil være fra 1,4% til ca 8% avhengig av modell/serie. Dette hovedsaklig pga den høye verdien på den sveitsiske valutaen i forhold til den norske. Gjennomsnittet er litt under 5%.

Så det jeg lurer litt på er om Rolex da skal ha en generell prisøkning på 10-20% + evt valutatilegg eller om det blir innbakt i den generelle økningen? De kan vel i alle fall neppe øke med 35% som valutaen har gjort.. Mye grunnet at valutaen er kunstig høy på nåværende tidspunkt! Valutaverdien vil nok gå noe ned, selv om den trolig blir høy en lang stund..

->Jayeff, vet du da evt om det snakk om en uvis økning et sted mellom 10-20% eller er det mer som Breitling, Omega og Longines, der feks SS går opp 10% og gull 20%..? Modeller med andre materialer eller ulike kompikasjoner går opp en prosentandel et sted i mellom det spektere det er snakk om..