2011 Rolex prisliste for Norge, har noen? Kunne noen lagt den ut her?

...

Så det jeg lurer litt på er om Rolex da skal ha en generell prisøkning på 10-20% + evt valuta tilegg eller om det blir innbakt i den generelle økningen? De kan vel i alle fall neppe øke med 35% som valutaen har gjort.. Mye grunnet at valutaen er kunstig høy på nåværende tidspunkt, og den vil nok gå noe ned, selv om den trolig blir høy en lang stund.. Jayeff vet du da evt om det snakk om en økning et sted mellom 10-20% eller er det mer som Breitling, Omega og Longines. Der SS går opp for eksempel 10% og for eksempel gull 20%..?

Jeg pratet med Knut i går. Han anslo at utsalgsprisene jevnt over vil kunne stige med 10-20%. Om det blir noen differensiering mellom metallene (bl.a. pga. gullprisene), tør jeg ikke å spekulere i. Men, som det er nevnt i andre tråder i forumet, er prisene på gullklokker "kunstig" høye i forhold til verdien på gullet som er i dem, så gullprisen bør jo ikke spille så fryktelig stor rolle. Dog vil man jo være tilbøyelig til å tro at de vil det likevel.

Jeg pratet med Knut i går. Han anslo at utsalgsprisene jevnt over vil kunne stige med 10-20%. Om det blir noen differensiering mellom metallene (bl.a. pga. gullprisene), tør jeg ikke å spekulere i. Men, som det er nevnt i andre tråder i forumet, er prisene på gullklokker "kunstig" høye i forhold til verdien på gullet som er i dem, så gullprisen bør jo ikke spille så fryktelig stor rolle. Dog vil man jo være tilbøyelig til å tro at de vil det likevel.

Takker for svar:) Da får vi nesten bare vente å se.. Men vis økningne blir innen for det spekteret du nevner er det ikke noe verre hos Rolex enn deres "konkurenter". Men jeg skjønner at jeg må få kjøpt den Rolexen min fort som f..., ikke veldig lysten på å måtte punge ut mer enn det alt koster;)

Generelt tar klokkeprodusentene mulighetene til å øke prisene på gullklokker når den byr seg ;) Stort sett alle merker jeg har innsikt i har økt prisene mer på gullklokker enn klokker i andre materialer i løpet av året..dessverre for oss klokkegalinger!

Dersom det er en klokke han hadde inne fra før, kunne han ha tjent på den. Men, om han bestilte den inn spesielt til deg, har han, i beste fall, gått i 0.

Dette er bare for info:
Jeg har en prisliste over alle Longines modeller fra 2010 med priser inn/ut fra en kjent norsk urforhandler.
Veiledene pris er i snitt litt over 100% av grossist pris. På noen modeller litt mer (ikke så mange) men jeg fant ingen under 100%. Dvs at fortjennesten ligger på minst 50%.
Som sagt bare for info.:D

Dette er bare for info:
Jeg har en prisliste over alle Longines modeller fra 2010 med priser inn/ut fra en kjent norsk urforhandler.
Veiledene pris er i snitt litt over 100% av grossist pris. På noen modeller litt mer (ikke så mange) men jeg fant ingen under 100%. Dvs at fortjennesten ligger på minst 50%.
Som sagt bare for info.:D

Dette varierer nok litt fra merke til merke. Noen merker gir bedre avanse enn andre, og urmakerne kan derfor ha mer å gå på på enkelte.

Personalrabatt hos kjent, norsk rolexforhandler er på 40 %. Så de har nok litt å gå på om det skulle knipe :D

Da er innkjøpsprisen for forhandleren, de 60 andre;) Kalles for ambadadørklokke det da og som oftest må man "søke" om å kjøpe klokken, og man kan ikke kjøpe mer enn så og så ofte etc.. Men med den skyhøye valutaen nede i Sveits om dagen blir det litt dårligere margin, som jayeff sier, med tanke på rabatt til kunder!

Jeg har hørt 30 % for Bjerke. Hvorvidt det stemmer vet jeg ikke.

Regner med at det er mange forhandlere i norge som har bestilt masse klokker nå før prisøkningen. Da har de jo tilsvarende prisøkningen økt fortjeneste.

Jeg regner ikke med at innprisen til forhandler øker tilsvarende prisstigningen ut til kunden. Dette skal jo først og fremst være en prisstigning som kompenserer for valutastyrkingen til sveitserfrancen. Hvis produsenten også øker prisen til butikk forsvinner jo hele poenget - å øke forhandlerens marginer.