...

Så du mener alle som har kjøpt seg en Rolex i utlandet har betalt tollen?
Nei dessverre:(
Det er mange kriminelle Rolex eiere der ute med innsmuglede ur på armen.

Legger til at det prinsipielt ikke er noen forskjell på å være "spritsmugler" og "klokkesmugler".
Merkelig nok synes enkelte folk at spritsmuglere er kriminelle, mens klokkesmuglere GG's.

Redigert:
Noen krever også at MVA papirer legge ved for å ta service (eller å kjøpe) klokken. På den annen side så er det en grense for hva som kan/blir/lagrer av papirer for en klokke som tross alt er en bruksgjenstand. Vi er samlere som har flere klokker, bytter på og er setter pris på å ha mest mulig rundt den. Det betyr at om boks og papirer finnes så er det et stort pluss etc. Andre har en klokke, feks Rolex som eneste klokke og bruker den. Alt annet dill og dall er i veien og tar plass.

Folk er ulike!

8

Er det bare jeg som stusser ved en "service" til den nette sum av €150?
Dette er langt under halv pris av hva et Rolex servicesenter kan tilby.
Hva er det som har blitt gjort her?
Fjerning av fingeravtrykk fra glasset?o_O

Redigert:
jaja samma det vel, jeg har kvittering på 5400eu fra ad i Nederland, pluss alle papirer og tingene som skal være med er så får jeg bare kose meg med klokka til etter nytt år, nytt år nye muligheter:cool:
takker alle for tilbake melding:D
Uten tilhørende mva kvittering er nok ikke den kvitteringen verdt mer enn brukt dopapir.
Men du kan jo treffe på en uopplyst, som ikke har den kunnskap som du nå har blitt tilgodesett med og så kan du rett og slett svindle vedkommende.

Jeg håper virkelig at du får en henvendelse fra tollvesenet, med et varsel om straffetoll og inndragelse av smuglergodset.

Uten tilhørende mva kvittering er nok ikke den kvitteringen verdt mer enn brukt dopapir.
Men du kan jo treffe på en uopplyst, som ikke har den kunnskap som du nå har blitt tilgodesett med og så kan du rett og slett svindle vedkommende.

Jeg håper virkelig at du får en henvendelse fra tollvesenet, med et varsel om straffetoll og inndragelse av smuglergodset.

Du trenger ikke håpe! Jeg ville oppsøkt eier av dette forumet i eget hjem på nattestid med finlandshette og motivasjonsverktøy og tiltvunget meg opplysninger om Maxxxs identitet. Om forumeier ikke hadde produsert umiddelbart så hadde beskjeden vært enkel: Når du slipper slikt tjuvpakk inn på forumet så skaffer du identiteten ellers så kommer jeg tilbake rundt midddagstid og drar deg ut på plenen etter neseborene og gir deg en krass oppdragelse foran kone, unger og naboer.

Med Maxxxs identitet etablert anmelder du ham til tollvesen, politi og konge i statsråd. Så oppsøker du ham og spaner ham ned til du observerer ham med Rolexen på armen. Du har nå en bekreftet observasjon på en pågående grovkriminell handling. Norsk lov er klinkende klar i slike tilfeller: du kan og skal handle. Du tar ned målet - uten å lemleste det mer enn strengt tatt nødvendig - og bringer det inn til politiet.

En mildere reaksjon enn dette anser jeg som tarvelig og kjønnsløst. Burde resultere i inndragning av alle dine 57mm panerais

Redigert:
Du trenger ikke håpe! Jeg ville oppsøkt eier av dette forumet i eget hjem på nattestid med finlandshette og motivasjonsverktøy og tiltvunget meg opplysninger om Maxxxs identitet. Om forumeier ikke hadde produsert umiddelbart så hadde beskjeden vært enkel: Når du slipper slikt tjuvpakk inn på forumet så skaffer du identiteten ellers så kommer jeg tilbake rundt midddagstid og drar deg ut på plenen etter neseborene og gir deg en krass oppdragelse foran kone, unger og naboer.

Med Maxxxs identitet etablert anmelder du ham til tollvesen, politi og konge i statsråd. Så oppsøker du ham og spaner ham ned til du observerer ham med Rolexen på armen. Du har nå en bekreftet observasjon på en pågående grovkriminell handling. Norsk lov er klinkende klar i slike tilfeller: du kan og skal handle. Du tar ned målet - uten å lemleste det mer enn strengt tatt nødvendig - og bringer det inn til politiet.

En mildere reaksjon enn dette anser jeg som tarvelig og kjønnsløst. Burde resultere i inndragning av alle dine 57mm panerais
Du store allverdeno_O
Tror nok at bankenes rapporteringsplikt fikser dette greit selv. :p

image.jpg

Litt for mye sukker i Cornflakes'en din i morges...?o_O:p