Ser at fargene er "noe" feil når jeg ser bildet pc-skjerm.
Ser at fargene er "noe" feil når jeg ser bildet pc-skjerm.
Takker! 700' serie plasserer den til 1971/72 modell 7029. Tipper glasset er byttet ved full service for noen år siden. Den er så pen at det enten har vært en safequeen eller er deskdiver.Lekkert ur @Trulle75, - har du litt info om din Tudor?!
Stilig ur @Alruts - blir spennende å se resultatet. Fikk du noe fasit på hvem som har laget/satt sammen uret. Måtte smile når FAM, ForumAMontres, vårt franske motstykke, ikke hadde noe bedre svar enn det jeg foreslo....
Stilig ur @Alruts - blir spennende å se resultatet. Fikk du noe fasit på hvem som har laget/satt sammen uret. Måtte smile når FAM, ForumAMontres, vårt franske motstykke, ikke hadde noe bedre svar enn det jeg foreslo....
Takker og bukker @andres, men skal si De har noen meget flotte ur De og! Foreløpig har min lille samling vært "lav-kost" og jeg har sansen for gamle dykkere som har sin historie, selv om verdien er liten.Mye flott du har @Mr Davis
Har du sett Hamilton'en @NilsOT har for salg?Takker og bukker @andres, men skal si De har noen meget flotte ur De og! Foreløpig har min lille samling vært "lav-kost" og jeg har sansen for gamle dykkere som har sin historie, selv om verdien er liten.
Ikke for det, jeg har noen drømme-ur..... Men nå er det først nytt hus på gang....
Pt er jeg ute etter noen super compressorer.
Siden jeg nevnte FAM, så nevnte de et annet merke som heller ikke er spesielt kjent. Mirexal er en såkalt private label, laget på bestilling til den sveitsiske butikkjeden Migros - Sveits sitt svar på Coop Denne butikkjeden er en av Sveits største, men klokker inngår ikke lengre i sortimentet, i alle fall ikke på nettbutikken.....
Mirexal anses som ur av jevnt over god kvalitet, der urverk ble levert av A. Schild mfl - og senere av ETA. Urkasser ble produsert av blant andre MRP SA. Hvem som stod for produksjonen av urene, er ikke opplyst. Jeg har ikke klart å finne noe om når Migros avsluttet sitt salg av dette merket, men det er grunn til å tro at disse forsvant ifb med "Quartz bølgen".
Legger ved to bilder av dykkerur i fra 60/70 tallet.
1965 modell dykker, 36mm uten krone og manuell opptrekk
En senere modell tidlig 70 tall, Mirexal Superautomatic, som navnet tilsier automatisk urverk; AS 2063 og god for 300 meters dyp ..... Kassen var av solid mål med sine 41 mm.
Prismessig ligger disse urene rundt 400-500 USD på nettet.