Denne klokken kom inn som et resultat av at interessen for independents plutselig begynte å øke. Jeg fikk veldig lyst på noe litt unikt. Noe ikke alle andre har. For å være helt ærlig så begynte jeg å bli litt lei av at "Rolex Submariner" var svaret på alle spørsmål her inne, selv om jeg selvsagt vet at det ofte er humoristisk ment. Forstå meg rett; Rolex er fine klokker det og jeg eier en selv, men det finnes også veldig mye annet spennende der ute
Jeg skal ikke gå veldig mye inn på alle detaljene på denne klokken her. Jeg har skrevet to artikler på bloggen min for de som er interessert:
http://acwatchblog.com/2014/07/11/schaumburg-watches-a-breath-of-fresh-air/
http://acwatchblog.com/2014/10/22/review-schaumburg-perpetual-moon-meteorite/
Det jeg derimot kan si her inne er at denne klokken blir en keeper. Og det sier jeg ikke BARE fordi jeg digger klokken. Det har seg nemlig slik at denne klokken nå har en historie. Jeg irriterte meg litt over et par støvkorn på skiva. Så irriterte jeg meg litt mer over de to støvkornene på skiva. Så irriterte eg med VELDIG over de to støvkornene på skiva. Det hele endte med at jeg hadde en indre diskusjon med meg selv på om jeg skulle gidde å sende klokken tilbake til Tyskland for å få fikset dette eller om jeg bare skulle gjøre det selv. Jeg endte opp med å gjøre det selv.
Når jeg åpnet baklokket mistet jeg en skrue nedi urverket. I utgangspunktet ikke en "big deal" ettersom klokken ikke var trukket opp. Problemet var at jeg oppdaget at det ikke var mulig å ta ut urverket bakfra. Jeg måtte av med bezelen/glasset. Nå satt skruen fast nedi urverket og jeg fikk ikke ut urverket ettersom jeg ikke klarte å få av glasset. I min frustrasjon presterte jeg også å løsne en del i opptrekksmekanismen som gjorde at den sluttet å fungere. Veldig veldig frustrert på meg selv la jeg klokken ifra meg og fortrengte den i noen dager.
Til slutt bestemte jeg meg for å prøve på å ta av bezelen/glasset en gang til ved hjelp av et barberblad. Denne gangen gikk det og jeg fikk til slutt ut urverket. Det hele endte opp med at jeg måtte skru store deler av urverket fra hverandre for å få fikset opptrekksmekanismen og deretter skru det hele sammen igjen med hjertet i halsen. Heldigvis gikk det bra så nå fungerer klokken fint igjen.
Nå har klokken en historie for meg og samtidig vil den være verdt ganske lite for noen andre ettersom jeg har tuklet med den selv. Moralen er: Hvis du vil garantere deg selv en keeper, ødelegg den først og deretter fiks den selv