Så lenge propalestinerne leker sjørøvere så er shipping en het potet fremover tror jeg.Nå sitter jeg kun i indeksfond, men det er jo gørr kjedelig. Noen som har meninger om nyttårsraketter å satse på?
Jepp NATO sender krigsskip nedover.Så lenge propalestinerne leker sjørøvere så er shipping en het potet fremover tror jeg.
Tja, kanskje det. Nå er det problem både i suez å panama så kan jo være at shipping for seg ett oppsving, eller olje for all trafikken som ser seg nødt å seile rundt.Så lenge propalestinerne leker sjørøvere så er shipping en het potet fremover tror jeg.
Mer som terror det de styrer med.. men det setter en kraftig stopp i handelen kan jeg tenke meg. Mener du at problemet hadde vært borte om Iran ikke støttet yemen?Jepp NATO sender krigsskip nedover.
UD: Vurderer «beskyttelsesoperasjon»
Norge er blitt bedt om å bidra vedrørende den tilspente situasjonen i Rødehavet.borsen.dagbladet.no
Men her snakker vi ikke om "sjørøvere".
Det er Yemen, og Iran ligger bak.
Eller problemet hadde vært borte lenge siden.
Jeg mener at det er ikke riktig kallenavn.Mer som terror det de styrer med.. men det setter en kraftig stopp i handelen kan jeg tenke meg. Mener du at problemet hadde vært borte om Iran ikke støttet yemen?
Jeg er klar over det sjef var ironisk ment. Men så lenge Iran trekker i trådene og lager rabalder vil både shipping og våpen være potensielle gode aksjekjøp på kort og mellomlang sikt.Men her snakker vi ikke om "sjørøvere".
Det er Yemen, og Iran ligger bak.
Eller problemet hadde vært borte lenge siden.
Men tror du at "forsvars" selskaper er en nyttårsrakett når den egentlig gikk når russland-ukraina startet? Enig i at de nok er på en stadig oppadgående trend så lenge krigsretorikken fortsetter, men støtten blant folket vil nok svinne hen, spesielt om det er snakk om å sende inn personell?Jeg mener at det er ikke riktig kallenavn.
"Sjørøverne" sa nylig at de hadde mobilisert 2 millioner menn, og var klar til full krig om Yemen blir angrepet.
Sjørøvernes kaptein truer også å bomber alle oljefelttene i Saudi Arabia og UAE hvis de hjelper USA. Virkelig.
Men det som ligger bak er at hele regionen vil ha USA vekk fra området.
Ja, Iran er med, og vi vet hvem som støtter Iran.
Det er derfor jeg sa tidligere at det blir krig og investeringer inn i våpensektor blir gunstige.
Uavhengig av personell så vil det i relativt mange år fremover være relevant for de fleste stormakter i Europa å ruste opp/erstatte våpen brukt i Ukraina samt styrke eget forsvar.Men tror du at "forsvars" selskaper er en nyttårsrakett når den egentlig gikk når russland-ukraina startet? Enig i at de nok er på en stadig oppadgående trend så lenge krigsretorikken fortsetter, men støtten blant folket vil nok svinne hen, spesielt om det er snakk om å sende inn personell?
Olje også skal opp
ja nå starter det. folkens, sett på dere sikkerhetsbeltene - det vi nå er i ferd med å oppleve de kommende måneder + en håndfull år vil bli husket om 600 år.Noen her som ruger på statsobligasjoner?
Nå starter det.
Japan's Norinchukin Bank to sell $63bn of U.S. and European bonds
Bank's fiscal 2024 loss expected to reach record-high $9.5bnasia.nikkei.com
Just curious: for en outsider som ikke følger finans (jeg er bare i indeksfond og rentefond), hva er det som er i ferd med å skje i grove trekk?ja nå starter det. folkens, sett på dere sikkerhetsbeltene - det vi nå er i ferd med å oppleve de kommende måneder + en håndfull år vil bli husket om 600 år.
ps: med den eminente og innsiktsfulle ledelsen det er her til lands så blir det kanskje norge som forsøker kjøpe opp gjelden som nå slynges ut på markedet fra kina og japan og andre - men den vil ingen ende ta…
majoriteten av verdens land er de facto konkurs.Just curious: for en outsider som ikke følger finans (jeg er bare i indeksfond og rentefond), hva er det som er i ferd med å skje i grove trekk?
Endelig noen som har forstått hva som foregår.Jmajoriteten av verdens land er de facto konkurs.
…det er bare fordi majoriteten aldri har rettEndelig noen som har forstått hva som foregår.