Aksjetråden

@Bilanz - må innrømme at når jeg først fått over aksjene i egen bank og opprettet aksjesalg der "feiget" ur og selgt dem unna nå til 62.50 eller 8% opp.
Usikker på om det er trading jeg skal holde på med, det trenger nerver (og kunnskap) jeg ikke har ser jeg.

Skille

På tal om olje ja ... Aker-splitten til AKA/AKSO har ikke vært noen børsrakett heller.
Håper neste kvartalsrapport eller hva som er neste input til børsen blir løfter dem noe.
Min 114060 ligger nå ned rundt en 14060.
 
Redigert av en moderator:
Prøvd å få en inngang til GJF,Tel,Dnb sisten par ukene (for å sitte lang), men siger bare oppover, venter enda, kanskje prøve igjen på utbyttedag. Vurderte inngang i Weifa, men følte jeg ikke "forsto" firmaet godt nok, slet med beslutningsvegring. Et par dager etter gikk den 10 % på en dag. Kanskje jeg heller skal putte penga i en pent brukt klokke :)
 
Gikk inn i Entra ved børsnotering, 22-23% opp siden oktober, ganske fornøyd.
Ellers har jeg hatt god butikk i fond i det siste, høy risiko (indiske akskjer), men fortsetter og kjøpe hver mnd.
 
Lå på 4plass på E24 aksje NM. Der bruker man heller ikke egne penger og spiller varer bare i en måned eller to engang i året. Men fryktelig gøy og lære aksjer på den måten.
 
Er selv inne i Nordic Nanovector, tidligere Algeta gründere som har startet. Har vært med siden 15kr, handler fortsatt. Har noen års perspektiv på den.
 
Er med på oppturen av Opera.
Venter på at Thin Film skal gå under 5.
Samme her. Men hvor langt skal den opp? Det var vel Russland som var showstopper da korreksjonen kom og det markedet kommer vel neppe tilbake med det første. Hva med oppkjøpscase?
Hva er historien med Thin Film som gjør det interessant igjen da?
Her er forøvrig en interessant oversikt fra Economist denne uken
E545C96C-19E9-4769-843A-FB1C5CF81F3D.png.jpeg
Vanvittig verdivurdering på mange App selskaper om dagen. Skulle gjerne sett Opera i det selskapet men det blir nok en ønskedrøm
 
Gikk inn i Entra ved børsnotering, 22-23% opp siden oktober, ganske fornøyd.
Ellers har jeg hatt god butikk i fond i det siste, høy risiko (indiske akskjer), men fortsetter og kjøpe hver mnd.
@olem sitter du fortsatt med indiske? regner med at en del av genvinsten er barbert den siste tiden? det er i hvertfall min ;)
 
Kanskje litt kynisk, men sitter klar med cash for å kjøpe blue chip, de store faller bare 2/3 % , på et vis litt skuffet..... Hadde håpet på 10/15. % ned ihvertfall.....enda håp da
 
DJ Futures minus over 4%. This will get ugly. OSE ned over 7%.

Skal vurdere å gå inn i markedet en gang i desember.
 
Har alle spekulantene rømt skipet? Noen som sitter med noen spennende porteføljer?

Nei, på ingen måte!

Min portefølje ser slik ut (porteføljevekt i parentes):

Photocure (35 %)
Strongbridge Biopharma (tidligere Cortendo - 28 %)
Targovax (11 %)
Wenthworth Resources (7 %)
Biotec Pharmacon (6 %)
Entra (5 %)
PCI Biotech (4 %)
Interfox Resources (4%)

Er relativt fornøyd med porteføljen pt, men ønsker å øke eksponeringen mot Photocure i tiden som kommer, da dette er et særs spennende selskap. God vekst i eksisterende produkt for blærekreft (Hexvix/Cysview), samt meget spennende pipeline (Cevira - HPV, Visonac - acne).