Jeg planlegger litt for fremtiden, og skal ha meg en eller flere watchwinders. Jeg kom frem til at jeg kunne tenke meg single watchwinders som kunnes bygges/stackes sammen. Dermed kunne jeg bare utvide med winders ettersom samlingen blir større.
Jeg har sett mye på Swiss Kubik Masterbox, og liker denne godt. Leste tester om denne, og det jeg liker er:
- Utseende, veldig stilren
- Beskyttelsesglasset
- Batteri C-type gir lang brukstid før batteriene må skiftes
- Kan programmeres etter eget ønske med tanke på turns, directions osv.
- God kvalitet
Jeg vil gjerne ha mulighet for batteridrift, eller kombinasjon batteridrift og strøm. Grunnen er at jeg vil til å begynne med plassere dem i et skap. Men for senere kan det tenkes å ha strømuttak.
Men denne er ganske dyr å kjøpe, og vil komme på 6000,- + å importere (har ikke funnet den til salgs i Norge). Da vil det bli ganske dyrt når jeg etter hvert trenger flere winders. Dermed begynte jeg å lure på om det finnes et godt alternativ, eller om jeg må over på å kjøpe en boks med flere winders. Som sagt er jeg ute er winder(s) som er:
- Stilrent utseende
- Helst litt beskyttelse av klokken (glass etc)
- Mulighet for stacking om det er single winders jeg går for
- Batteridrift, eller en kombinasjon batteri og strøm. Lang levetid om batteridrift
- Mulighet for å varier med turns per dag
- God kvalitet, ikke Kinavare som vil funke i et år eller to
Noen som har gode alternativer? Eller om noen som selger Swiss Kubik i Norge? Prisleie er jeg enda litt usikker på, men synes 6000,- + for en singel winder er litt i overkant. Men vil fortsatt legge litt i det for å få god kvalitet.
Jeg har sett mye på Swiss Kubik Masterbox, og liker denne godt. Leste tester om denne, og det jeg liker er:
- Utseende, veldig stilren
- Beskyttelsesglasset
- Batteri C-type gir lang brukstid før batteriene må skiftes
- Kan programmeres etter eget ønske med tanke på turns, directions osv.
- God kvalitet
Jeg vil gjerne ha mulighet for batteridrift, eller kombinasjon batteridrift og strøm. Grunnen er at jeg vil til å begynne med plassere dem i et skap. Men for senere kan det tenkes å ha strømuttak.
Men denne er ganske dyr å kjøpe, og vil komme på 6000,- + å importere (har ikke funnet den til salgs i Norge). Da vil det bli ganske dyrt når jeg etter hvert trenger flere winders. Dermed begynte jeg å lure på om det finnes et godt alternativ, eller om jeg må over på å kjøpe en boks med flere winders. Som sagt er jeg ute er winder(s) som er:
- Stilrent utseende
- Helst litt beskyttelse av klokken (glass etc)
- Mulighet for stacking om det er single winders jeg går for
- Batteridrift, eller en kombinasjon batteri og strøm. Lang levetid om batteridrift
- Mulighet for å varier med turns per dag
- God kvalitet, ikke Kinavare som vil funke i et år eller to
Noen som har gode alternativer? Eller om noen som selger Swiss Kubik i Norge? Prisleie er jeg enda litt usikker på, men synes 6000,- + for en singel winder er litt i overkant. Men vil fortsatt legge litt i det for å få god kvalitet.