Alternativ til Swiss Kubik Masterbox - Watchwinder

Medlem
7. sep. 2013
Jeg planlegger litt for fremtiden, og skal ha meg en eller flere watchwinders. Jeg kom frem til at jeg kunne tenke meg single watchwinders som kunnes bygges/stackes sammen. Dermed kunne jeg bare utvide med winders ettersom samlingen blir større.

Jeg har sett mye på Swiss Kubik Masterbox, og liker denne godt. Leste tester om denne, og det jeg liker er:

- Utseende, veldig stilren
- Beskyttelsesglasset
- Batteri C-type gir lang brukstid før batteriene må skiftes
- Kan programmeres etter eget ønske med tanke på turns, directions osv.
- God kvalitet

Jeg vil gjerne ha mulighet for batteridrift, eller kombinasjon batteridrift og strøm. Grunnen er at jeg vil til å begynne med plassere dem i et skap. Men for senere kan det tenkes å ha strømuttak.

Men denne er ganske dyr å kjøpe, og vil komme på 6000,- + å importere (har ikke funnet den til salgs i Norge). Da vil det bli ganske dyrt når jeg etter hvert trenger flere winders. Dermed begynte jeg å lure på om det finnes et godt alternativ, eller om jeg må over på å kjøpe en boks med flere winders. Som sagt er jeg ute er winder(s) som er:

- Stilrent utseende
- Helst litt beskyttelse av klokken (glass etc)
- Mulighet for stacking om det er single winders jeg går for
- Batteridrift, eller en kombinasjon batteri og strøm. Lang levetid om batteridrift
- Mulighet for å varier med turns per dag
- God kvalitet, ikke Kinavare som vil funke i et år eller to

Noen som har gode alternativer? Eller om noen som selger Swiss Kubik i Norge? Prisleie er jeg enda litt usikker på, men synes 6000,- + for en singel winder er litt i overkant. Men vil fortsatt legge litt i det for å få god kvalitet.

Jeg er også gira på Swiss Kubik, men er enig i at prisen er stiv. Har funnet denne, og vurderer en slik, da den er liten, god batteritid og ser bra ut.

Si ifra hvis du bestiller, da er jeg interessert i å høre om dine erfaringer :)

Finest Watch Winder Available Luxtime 3 Year Warranty 3 Year Battery Life Swiss | eBay

Har faktisk sett på akkurat denne @Fosen , men har sett den her:

Swiss Watch Store. Samme pris, så det er kanskje sammen selger. Denne annonseres andre plasser til 999 EUR!

Klarer ikke helt bestemme meg for om dette er bra eller ikke (produktet altså). Finner lite tester og erfaringer på disse.

Redigert av en moderator:
Sjekk Beco, de har også enheter som kan bygges sammen til en bra pris. Bra kvalitet også, og kan kjøpes igjennom norske forhandlere

Sjekk ut Underwood hos Urmaker Bjerke!

Takk for svar @Atle

Så litt på Underwood sine sider, og den ser interessant ut. Regner forresten det er EvO-serien du sikter til? Men litt lite informasjon om denne.

Hvor lang er brukstiden på et sett batterier?
Synes jeg leste en plass at denne kan programmeres, men det må kjøpes "kit" i tillegg?

Noen som vet mer om denne?

Underwood

Ev0 er Rapport sin, men jeg husker ikke hva den heter. Kan bestilles i mange ulike materiale.
Brukstiden er lang, det er det eneste jeg vet.

Jeg er også gira på Swiss Kubik, men er enig i at prisen er stiv. Har funnet denne, og vurderer en slik, da den er liten, god batteritid og ser bra ut.

Si ifra hvis du bestiller, da er jeg interessert i å høre om dine erfaringer :)

Finest Watch Winder Available Luxtime 3 Year Warranty 3 Year Battery Life Swiss | eBay

Sjekket litt mer rundt denne, da ebay-selgeren har et introduskjonstilbud på denne nå. Å importere den nå vil koste ca 4200,- med moms og gebyrer. Når tilbudet er over vil det koste 5400,- å importere en slik winder, med moms og gebyrer inkludert.