Antall klokker i samlingen?

Har: 1 (Rolex Datejust II)
Trenger: 1 (Patek 5711)
Ønsker: 2 (Patek 5711 + DJ II)

"Klokkegalskapen" har roet seg og suget etter noe nytt har gitt seg (i alle fall midlertidig). Min neste blir det "heldigvis" er en stund til kommer inn. Med heldigvis mener jeg at jeg har noe å glede meg til i lang tid fremover. Som kjent er jo gleden ved jakten minst halve moroa. Når den først kommer på armen kan gleden fort være over ;P

Dere er gærne alle sammen. Jeg skulle gjerne forsøkt å skjære til beinet og hatt en 5-6 stykker, men det er klin umulig når man føler at nesten hele Rolex-katalogen er absolutt nødvendig OG gjerne vil ha de fleste andre merker representert med en eller to klassikere ..

Dere er gærne alle sammen. Jeg skulle gjerne forsøkt å skjære til beinet og hatt en 5-6 stykker, men det er klin umulig når man føler at nesten hele Rolex-katalogen er absolutt nødvendig OG gjerne vil ha de fleste andre merker representert med en eller to klassikere ..

Du er en større mann enn meg: jeg turde ikke innrømme det offentlig...

I dag har jeg 6 klokker i en boks med 6 plasser. :)

4 av klokken anser jeg i dag som keepers: Panerai 320, Tudor Black Bay , Speedmaster Pro og Helson SD Bronze.

1 plass opptas av en Seiko fra mitt fødselsår, den kan jeg jo ikke kvitte meg med.

I den siste plassen i boksen ligger en vintage Omega Seamaster Cosmic.

Er i grunn ganske fornøyd med de jeg har pr. dags dato. :)

Har bestemt meg for å ikke overskride 6 klokker, derfor må noe ut før det kommer inn noe nytt.

Føler at roen har begynt å senke seg over meg etter utallige impulskjøp.

Har i dag 3 ur som aldri skal ut av boksen. En Certina, en vintage Zenith og Panerai 372. Jeg ser for meg, innen en ti års periode, å skaffe meg to klokker til. En Daytona og og gjerne en Breitling/Omega eller en Sinn. Tror jeg ville blitt godt fornøyd med den sammensetningen:) Så får tiden vise hva som dukker opp:)

Jeg har kanskje 20 klokker, vurderer å redusere, men kjenner meg selv såpass at det antagelig blir for å erstatte med noe jeg heller har lyst på. Det kunne vært interessant å regne kjøpspris/antall timer på armen, da tror jeg de dyreste blir de billigste og at man således blir sin egen bestefar. Dyreste klokka jeg har etter denne logikken er 45 mm titan Helson. Men jeg vil jo ikke selge den heller. Skal ikke være lett :rolleyes:

Er vell blitt en 5-6 klokker i samlingen nå. Føler det er et passende antall men det blir definitivt utskiftninger med tiden. Er ellers for så vidt enig med de modige over som mener hele Rolexkatalogen burde være representert… Kanskje også litt Patek, utvilsomt noe fra JLC og så har vi jo AP RO også da.. :rolleyes:

Har: 2
Ønsker: 5

Drømmetilstanden er: Sub, Panerai 233, AP RO, IWC Portuguese Perpetual Calender (gull) og en skx009 jeg kan bruke til håndtering av slakt ;)

Fullstendig enig med deg... Hva for slags ilusjon er det dere lever i som tror at f.eks. 3 klokker er alt man trenger??? Det vil alltid være en til man ønsker seg, og jeg har aldri opplevd å ha lyst til å selge en klokke...
At man av og til må selge noe er utelukkende nødvendig for: a) å forsvare det nyeste innkjøpet for kone/partner, b)å forsvare det siste innkjøpet for lommeboken, eller c) forsøke å skape en ilusjon ovenfor omgivelsene om at "jeg er ikke sååå gal..."

Forøvrig, @Anders det er på høy tid at du lager en galleritråd. Vet at du liker å holde litt lav profil, men det kan løses ved å opprette tråden på SP! ...Og ikke bare bilder... Vi vil ha historier og bakgrunnsinfo om alle klokkene! :) :D

Redigert av en moderator:
Har 3: IWC Porto, IWC Pilot, JLC Memovox
Ønsker 6: Blancpain FF Bathyscape, PP 5711 eller AP RO 15202 og Panerai Radiomir 1940 42 mm med 3 dagers automat når/hvis den kommer (må komme neste år, ikke sant?)

Edit: Skrev først at jeg ønsker meg 7 klokker, men innså at jeg strengt tatt ikke trenger en Rolex Seadweller (typ 2000-modell) på nato, om jeg får fingrene mine på den Blancpain'en. Selv om jeg selvsagt gjerne også skulle hatt den, så blir to divere på nato strengt tatt unødvendig.

Redigert:
Har: 4
Ønsker: 4

Syns egentlig antallet jeg har nå er veldig fint, men kunne godt tenkt meg å byttet ut en av dem med noe annet. Det får komme når jeg har råd. Er tilbøyelig til å redusere antallet til tre for å finansiere noe ekstra fett hvis den dukker opp ;)

Har seks ur.

Kunne fint klart meg med færre, men det er jo så mye gøy der ute. De jeg har er i budsjettsklassen så får ikke så mye for å selge de, jeg gir nok vekk et par av de når jeg får råd til dyrere saker så jeg vil holde meg rundt seks ur.

Har 6 i boksen nå (regner ikke med kona sine :p)
Er ikke så fiksert på antall hverken nå eller i fremtiden, økende klokkeinteresse styrer litt preferanser kjenner jeg. Nå om dagen har jeg kun en Grail i tankene, prøver derfor å bygge på klokkekontoen så mye jeg kan samtidig som jeg holder meg under radaren i heimen ;)

En av klokkene i boksen er en definitiv stayer, min Submariner 116610LN, blir bare mer og mer glad i den

Mye rare svar her. I mine øyne er det bare ett som er rett; så mange som mulig! Så framt man samler på klokker da. Man hører ikke en frimerkesamler si "jeg er nede i 4 frimerker, men skulle gjerne hatt ett par til..." Sorry, men man har ikke en samling hvis man har 4 klokker. Biler ja, for de tar plass, klokker og frimerker tar ikke plass.

Klokker man ikke bruker kan man kvitte seg med, med mindre de har sentimental verdi el.l, resten blir.

En poll eller to hadde kanskje vært på sin plass? En med hvor mange vi har, en med hvor mange vi ønsker? :)

Har nå 33. 36 med lommeurene.
Mangler mange. Sykt mange. Det finnes ingen grense.

Tablettene mine. Jeg ma ha tablettene mine.

Har 6, men fantaserer om å ha 3.
En helgull, en stålbeater, og en dressklokke.
Om det er mulig...? Tvilsomt for en klokkegeek.:cool: