- Medlem
- 2. mai 2011
Finansavisen lørdag. Lang historie kort, mange prøver seg etter Daniel wellington metoden, men svært få lykkes. Bruvik går i pluss, mange andre går i minus.
Er ikke så rart spør du megVis vedlegg 105410
Finansavisen lørdag. Lang historie kort, mange prøver seg etter Daniel wellington metoden, men svært få lykkes. Bruvik går i pluss, mange andre går i minus.
...Andre segmenter derimot kan fungere.
Nei og dette har i høyest grad noe med kreativitet å gjøre. Typisk klokkeverden det at alle kopierer alle, så det er lite kreative folk i den bransjen.Er ikke så rart spør du meg
Enig.Nei og dette har i høyest grad noe med kreativitet å gjøre. Typisk klokkeverden det at alle kopierer alle, så det er lite kreative folk i den bransjen.
Evt så må man flatpakke det og servere kjøttbullar.Enig.
Skal man etterlikne noen må man enten gjøre det bedre eller billigere.
Moods vs Ricco. Eg veit kor eg legg mine pengarEg husker at eg var på et markedsføringsforedrag i Stryn en gang, sånn rett før et kjent klesmerke tok helt av. Nå fantes det fleire klesmerker i den bygda og eg la merke til kor stor forskjell det var i både strategi rundt marked og rundt produksjon. Der eine skulle erobre verden og være inne over alt, mens det andre satsa på å opprettholde kvalitet i produkt og forholde seg til færre salgskanaler. M.a.o være meir ekslusive .
Eg trur nok en del forsvinner framover når lønnsomheten tilseier lavere produksjon og færre ansatte , men eg trur også at der er rom for norske klokkemerker i framtida
Moods vs Ricco. Eg veit kor eg legg mine pengar
Tror ikke det er så forferdelig lurt å legge pengene noe sted der, har ikke fantastiske tall Ricco heller..