Svarene gikk litt hytt og gevær her.. Kommenterte feil film
Ser jo til og med at det er en faktisk momenttrekker på slutten der ja.
Ser jo til og med at det er en faktisk momenttrekker på slutten der ja.
Her får du fasit
VIDEOS :: AUDEMARS_PIGUET_MONTAGEASSEMBLAGEROYALOAK.mp4 video by ferdelance211 - Photobucket
Konklusjon, skruehodene sin funksjon er å hindre at skruen roterer, altså trenger du kun en skrutrekker. Skrusporene er kun estetisk.
Men er det ikke generelt sett klønete å måtte lage spesialjigger for noe man kan designe seg rundt?
Litt god gammel funksjon over form altså.
Beklager fossdal. Momentet skrus fra bakkant. Runde skruehoder i bezel ville derfor ikke holdt igjen.
Om du leser igjen skriver jeg to skrujern - som skrur hver sin vei.
Jeg tipper "Fossdal Edition" hadde blitt en variant av denne:
http://gadgets.boingboing.net/2008/07/17/antique-railroad-poc.html
Himmel og hav for en diskusjon
ChristianN skrev:Ultra thin er vel 15202?
Det er jo JLC verket, holdt i live i all hovedsak fordi det er litt kult. Koster AP mer enn urverket de lager selv og putter inn i 15300/15400 osv.
Personlig må jeg vel også medgi at jeg faktisk bruker mer tid på å se på lenken på min AP ROC enn jeg gjør på å se på urverket så den prioriteringen er evt. helt ok for meg .
(Mye fordi man ikke kan se urverket på disse)
Ultra Thin har referanse 15202ST ja
Urverket ble utviklet av JLC ja, men produseres idag utelukkende av AP selv.
Og jo, du kan utmerket godt nyte synet av selve urverket da den er utstyrt med glassbunn.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Ikke uenig, men - utrolig nok, så liker jeg denne type diskusjon mye bedre . Artig å forsøke å få litt innsikt i hvorfor de valg som er tatt hos en produsent er tatt .
Lite edit;
Finnes jo en del AP Royal Oak modeller uten sekskantskruer med allanheads på toppen. F.eks RBIII:
Denne klokken har jeg hatt gleden av å ta på et par ganger i virkeligheten og jeg blir like satt ut hver gang....
Antar uansett at skruene her er mer til Fossdals stil