Jo, jeg har faktisk hatt en i hendene og ja, detaljkvaliteten er utsøkt. AP klarte med RO å etablere stål som et materiale også for det øverste segmentet. Dette har ingenting med overprising å gjøre. Innrømmer det.
Desverre druknet tydeligvis budskapet mitt i den uheldige formuleringen på slutten av innlegget.
Når det er sagt husker jeg en test av en AP RO UltraThin jeg leste forleden i Chrono eller Armbanduhren. Dette var en ny type test hvor de plukket den helt fra hverandre for riktig å kunne analysere kvaliteten. Alle delene og særlig den imponerende lenken og kassen var utsøkt håndarbeid men de fant svakheter ved selve urverket faktisk. Med tanke på den (ihvertfall for noen) relativt sett høye prisen for et stålur var konklusjonen at 'value for money' var beskjeden. Men det er klart.. hvis man elsker fantastiske lenker..
Ps
se ellers denne oversikten over The 10 Most Overpriced Products
10 most overpriced products you should avoid - DailyFinance
Ds
Ultra thin er vel 15202?
Det er jo JLC verket, holdt i live i all hovedsak fordi det er litt kult. Koster AP mer enn urverket de lager selv og putter inn i 15300/15400 osv.
Personlig må jeg vel også medgi at jeg faktisk bruker mer tid på å se på lenken på min AP ROC enn jeg gjør på å se på urverket så den prioriteringen er evt. helt ok for meg .
(Mye fordi man ikke kan se urverket på disse)