Arild og hans liv med klokker

Morsom presentasjon Arild!
Her har du virkelig opparbeidet deg mye for enhver smak. Portuguesen er jo bare helt fantastisk, som også jeg mener er et av de peneste ur som finnes.
 
Jeg er altså tilbake med å poste bilder og kommentarer her på Tidssonen. Etter nesten ettogethalvtårs fravær. Men har alltid vært daglig inn og snoket på alle deres fantastiske klokker!

Har forstått at det å holde seg borte ikke har hjulpet på mitt forsøk på å unngå å kjøpe klokker. Har i mellomtiden kjøpt tre klokker som jeg nå vil vise bilder av. Har dårlig samvittighet for ikke å ha postet dem tidligere da jeg aldri får nok av å se på andres bilder av sine klokker.

Takker samtidig for de positive tilbakemedlingene! Har ikke så lett for å motta og gi komplimenter...

Fortsatt er målet å ikke selge klokker og spare lenge til en dyr klokke da jeg nå har så mange at jeg får dårlig samvittighet for ikke å bruke dem nok. Vi får se hva fremtiden bringer.

Mulig det blir litt mange bilder men tror kanskje andre er som meg og ikke får nok! Og om noen dager mottar jeg en ny boks/ koffert som jeg da vil fylle opp med klokker og vise her i posten.

P1040263.jpg
 
Ført ut er en klokke jeg har hatt svært ambvivalent forhold til - hulken.

Førsteinntrykk fra Basel var kjøp! Men de brede lugsene var ikke min smak så det var mye frem og tilbake. Til slutt valgte jeg å se positivt på dem ved at det ble mer satinert stål som som omkranset den fantastiske grønnfarven.

Det ble min andre grønne Rolex. Opplever finish og kvalitetsfølelse som god i forhold til pris på Rolex. Og har fin historie. Også i designet.

P1040183.jpg

P1040175.jpg

P1040172.jpg

P1040170.jpg

P1040189.jpg

P1040182.jpg

P1040167.jpg
 
Andre klokkekjøpet i 2011 var 5513. Selvsagt må den fjerde Rolex man eier være en fra sitt eget fødselsår!

Denne er slipt og har bla nye visere, lenke og krone.

P1040228.jpg

P1040218.jpg

P1040212.jpg

P1040211.jpg

P1040206.jpg

P1040205.jpg

P1040204.jpg

P1040229.jpg

P1040288.jpg

P1040285.jpg

P1040283.jpg

P1040282.jpg
 
I høst kjøpte jeg en Zenith jeg har siklet på i flere år. El Primero, passe størrelse (40 mm) og kult design. Men viktigst var dato og indikator for gangreserve i tillegg til kronograf. Jeg kaller den for godklumpen! Designet med den høye kassen og glasset gjør den svært høy i forhold til bredden på kassen.

Hadde ikke kronograf. Vanskelig å avlese tiden men der er vel ikke det viktigste med en klokke? Avansert datovisning med hjulet for 0-9 delt i tre skiver. Tror det er for å lage plass til hullet i skiven som viser blant annet escapmentet (eller hva det nå enn heter). Jeg er kun opptatt av det visuelle men samtidig fascinerende hvordan det beveger seg i hullet. Og det er mange og raske bevegelser! Dette er vel den eneste modellen som ble med over fra Nataf til det nye regimet. Men er nå ute av kolleksjonen.

Reimen som nå sitter på er en liten lek med forskjellige reimer til jeg får tak i en integrert reim som var på Nataf sine klokker.

Etter et halvt år tar jeg meg fortsatt i å drømme meg vekk inn i dypet av klokken...

P1040300.jpg

P1040249.jpg

P1040248.jpg

P1040244.jpg

P1040239.jpg

P1040235.jpg

P1040278.jpg

P1040272.jpg

P1040267.jpg

P1040265.jpg

P1040263.jpg

P1040259.jpg

P1040257.jpg

P1040254.jpg

P1040310.jpg

P1040309.jpg

P1040307.jpg
 
Her kommer den ene godbiten etter den andre, av de klokkene du har vist nå har jeg to av tre. Ut fra bildene skulle jeg veldig gjerne hatt tre av tre. Hva er modellbetegnelsen på den Zenithen?
 
Wow, 3 fantastiske nye ur du har kjøpt. Gratulerer! Det er bare å gi inn og leve etter klokkeinteressen. Det er jo lov å flippe til fordel for andre ur også så lenge det er veloverveide valg. Fin tråd, artig lesning.
 
Takk for at du deler, Arild!
3 nydelige klokker! Veldig tøff den Zenithen! Og de to andre er jo klassikere :cool:
 
Flott å se deg tilbake igjen, Arild!

Grattis med 3 utsøkte klokker og vakre bilder! Og ikke minst hyggelig å se den Zenith´en med El Primero, en manufaktur vi ikke ser så altfor ofte her ute. Vakkert! :D
 
Oi, her var det kommet inn mye flott! Utrolig fin samling det der. :)
 
Godt at du er back in business. Den Zenithen var kul. Liker at den gir såpass innsyn uten at det blir skeleton. Akkurat passe åpen.
 
Takker så mye for tilbakemeldingene!

Min nye koffert/boks ligger til tollbehandling så jeg regner med nye bilder til helgen. Da skal 9 av 12 puter være omfavnet av mine små.

Og da vil jeg også være klar til en stor eller mindre GTG!
 
Jeg blir ikke klok på den Zenithen din Arild. Ved første øyekast er det en helt rå klokke, ved andre øyekast blir jeg skeptisk, ved tredje er jeg tilbake gifteplaner.

Ser gjerne masse bilder av den, prøver den også mer enn gjerne om du skulle ha den med deg til Oslo en gang.