Arkitektur

IMG_0901_zps75df8433.jpg

IMG_0902_zps993f5f79.jpg

Gikk forbi dette huset igår.

• Liker
Reaksjoner: Edzilla

Ser dokumentar av denne nå på Tv2! Herregud så stilig! Anbefaler dokumentaren "we the tiny house people", mye kul arkitektur og geniale løsninger, ikke alt som er like stilig, men måten de lever på fascinerer meg!

[video=youtube;lDcVrVA4bSQ]http://www.youtube.com/watch?v=lDcVrVA4bSQ[/video]

Prøvde å søke, men fant ingen ting, så tok meg friheten å opprette en ny tråd!

Har en liten obsession av arkitektur, og har jeg skjønt klientellet her inne på TS så kan jeg tenke meg at det er flere som liker god arkitektur også :eek:

Kan jo begynne med å slenge inn denne personlige favoritten.

arkutetktur blev helt plötsligt kult! :)

Sitter og venter på en bekreftelse på jobb og tuller da bort tiden med å surfe på sonen.

Siden det finnes tråder her for både stil, mat og reise, så tenkte jeg at det må da også være interesse for arkitektur her inne - og det var det i denne gamle tråden.
Jeg har fra barnsben av vært fasinert av arkitektur, sterkt påvirket av min far som senere i livet fikk bygget et eget hus tegnet av Sverre Fehn.
Mitt eget hus tegnet av Jon Ola Jacobsen er litt mer beskjedent, men allikevel med noen arkitektoniske særtrekk som jeg setter stor pris på, for eksempel det store takvinduet:
4B907C99-26CB-43BF-AE93-23B70F20C35A_zpsy9rrjxjs.jpg

Synlige H-bjelker trekker. Hadde likt en liten balkong også, men det ville ødelagt hele bygget.

• Liker
Reaksjoner: Entropy
Jeg så Ferris Bueller’s day off på TV hjemme i stua til mor og far for mange herrens år siden. Det var på sommeren etter en strålende sommerdag og jeg satt der litt solbrent og smådøsig etter en lang fin dag. På skjermen dukket det opp en dødskul film med 80 tallets swag, og etter hvert det første huset som jeg har fått en real hang-up på. En fantastisk symbiose mellom hus og grønne trær, fugler som kvitrer vilt og en rød ferrari….jeg var solgt. Det er et eller annet med hus med store glassflater, løvtrær og skyggespill i lav sol som tiltaler meg ekstremt mye på grensen til fetisj, og dette huset startet det hele.

Huset ble solgt for kun 1,06 mill USD i 2014…burde vært solgt for det dobbelte som var asking price lenge. Burde jeg ha begitt meg inn på eiendomsmarkedet i USA? Definitivt!

Et deilig arkitektonisk sommerminne :) Skal se filmen igjen på kvelden en av de nærmeste soldagene!

http://chicago.curbed.com/2014/5/30...se-from-ferris-bueller-finally-sells-for-106m

Noen utvalgte bilder under

// KAB

camerons-house2.jpg

camerons-house3.jpg

camerons-house4.jpg

l5be11f42-m7x.jpg

cameron-garage-ext.jpg

k94q056p78bvmpy874wnt1x4_PMAS.jpg

glass-house-in-ferris-buellers-day-off-movie-03.jpg

Jeg så Ferris Bueller’s day off på TV hjemme i stua til mor og far for mange herrens år siden. Det var på sommeren etter en strålende sommerdag og jeg satt der litt solbrent og smådøsig etter en lang fin dag. På skjermen dukket det opp en dødskul film med 80 tallets swag, og etter hvert det første huset som jeg har fått en real hang-up på. En fantastisk symbiose mellom hus og grønne trær, fugler som kvitrer vilt og en rød ferrari….jeg var solgt. Det er et eller annet med hus med store glassflater, løvtrær og skyggespill i lav sol som tiltaler meg ekstremt mye på grensen til fetisj, og dette huset startet det hele.

Huset ble solgt for kun 1,06 mill USD i 2014…burde vært solgt for det dobbelte som var asking price lenge. Burde jeg ha begitt meg inn på eiendomsmarkedet i USA? Definitivt!

Et deilig arkitektonisk sommerminne :) Skal se filmen igjen på kvelden en av de nærmeste soldagene!

http://chicago.curbed.com/2014/5/30...se-from-ferris-bueller-finally-sells-for-106m

Noen utvalgte bilder under

// KAB

camerons-house2.jpg

camerons-house3.jpg

camerons-house4.jpg

l5be11f42-m7x.jpg

cameron-garage-ext.jpg

k94q056p78bvmpy874wnt1x4_PMAS.jpg

glass-house-in-ferris-buellers-day-off-movie-03.jpg

Bygget i 1953 - dødskult!

Du er vel en av de tradisjonalister som også liker sånne dærre gammeldagse mekaniske ur du da ?:D

Jau, ☺️ det mest av det jeg liker er gammelt og slitt.... og av en slik kvalitet at det gjerne varer leeeenge, foretrekker f.eks tømmerhus med naturlig lufting istedenfor "elektronisk styrt ventilasjonsanlegg type balansert".......