Arkitektur

Kult å se at Moss har mer visuelt godteri enn bare G15. Får se meg bedre rundt neste gang jeg er i byen. Flott tiltak av kommunen.

Gi beskjed så skal jeg guide deg @Gin
Bor selv i en funkisvilla fra tidlig førtitallet. Så er du interessert så skal du få både en omvisning og ett måltid.

• Liker
Reaksjoner: Gin
Gi beskjed så skal jeg guide deg @Gin
Bor selv i en funkisvilla fra tidlig førtitallet. Så er du interessert så skal du få både en omvisning og ett måltid.
Kult og i i tillegg få tafse på en FPj bleu:)
Er ditt hus et av de som er på kommunens rundvandring?

Kult og i i tillegg få tafse på en FPj bleu:)
Er ditt hus et av de som er på kommunens rundvandring?

Huset vårt er ikke med på denne vandringen.
Men den har vært med på et par andre artig "ting". Kan ta en prat om det når du kommer ;)

1.jpg
5.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Skug og Gin
Flott hus, fint med en nennsom tilpassning, men som også ivaretar hovedtrekkene fra 40 tallet. Snakkes!

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Jeg så Ferris Bueller’s day off på TV hjemme i stua til mor og far for mange herrens år siden. Det var på sommeren etter en strålende sommerdag og jeg satt der litt solbrent og smådøsig etter en lang fin dag. På skjermen dukket det opp en dødskul film med 80 tallets swag, og etter hvert det første huset som jeg har fått en real hang-up på. En fantastisk symbiose mellom hus og grønne trær, fugler som kvitrer vilt og en rød ferrari….jeg var solgt. Det er et eller annet med hus med store glassflater, løvtrær og skyggespill i lav sol som tiltaler meg ekstremt mye på grensen til fetisj, og dette huset startet det hele.

Huset ble solgt for kun 1,06 mill USD i 2014…burde vært solgt for det dobbelte som var asking price lenge. Burde jeg ha begitt meg inn på eiendomsmarkedet i USA? Definitivt!

Et deilig arkitektonisk sommerminne :) Skal se filmen igjen på kvelden en av de nærmeste soldagene!

http://chicago.curbed.com/2014/5/30...se-from-ferris-bueller-finally-sells-for-106m

Noen utvalgte bilder under

// KAB

camerons-house2.jpg

camerons-house3.jpg

camerons-house4.jpg

l5be11f42-m7x.jpg

cameron-garage-ext.jpg

k94q056p78bvmpy874wnt1x4_PMAS.jpg

glass-house-in-ferris-buellers-day-off-movie-03.jpg
Ser visse likheter her...
minimalist-architecture-and-mesmerizing-views-juvet-landscape-hotel-5.jpg
minimalist-architecture-and-mesmerizing-views-juvet-landscape-hotel-18.jpg