Det var ei tøff klokke @IPA, men tror klokka ser finere ut i virkeligheten. Armida venter å få inn ny forsyning med A8 i jan/feb, så får tenke litt på hva jeg skal gjøre imens.
Hva inntrykk får du av domen @Oddemann? Hvordan er patinaen på helbergen i forhold til Armidaen? Tanks høres kanskje litt voldsomt ut. Hvordan er den på hånda i forhold til skx fks? Ellers må du gjerne legge ut flere bilder!
Helbergen dominerer uten tvil meir på håndleddet enn Armidaen. Det er uten tvil. Den er meir "badass". Vanesak for min del, men skjønner det om du skal bruke den mye og som eneste klokke, da hadde eg nok heller ville hatt et "nettere" ur. Eg rullerer på mange ur(6-10) og da er Helbergen fin å ha i samlingen.Helbergen er vel i utgangspunktet stiligere enn Armidaen. Kvalitetsfølelsen står høyt i kurs, men liker ikke når klokker blir for dominerende på håndleddet. Har du specsene til Helbergen @Oddemann?
Finnes mange triks for å fremskynde patina på bronse og messing, et av de innebærer et hardkokt egg i en boks i x antall minutter/timer. Men google er din venn i dette tilfellet
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?301554-Patina-progress-report