Audemars Piguet-tråden

Synes vi må få opp AP tråden igjen, særlig nå som sommeren snart er her.
Her er noen bilder jeg har tatt i det siste.
QQ96ej9.png

S4bcC5U.png

ArVqgua.png


Så kom igjen @magun @scharnke @Ceramic @HCWL @Anders @Preben Lidi @Hvalrossen @Timekeeper @Bluebear og alle dere andre jeg må ha glemt i farten;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Slenger inn et par bilder av Pandaen min :)





Ikke helt fornøyd med de to ripene på bezel rett før kl 10 og etter kl 11 , vurderer å sende den inn på et lite "spa" men ulempen er 4 ukers ventetid :mad:
 
  • Liker
Reaksjoner: sjuli_123 og Rød
På tal om spa.. :)


@Kamil vart lämnar du in med fyra veckors leveranstid? Bjerke har väl inte lov och röra Ap längre? Fick ett estimat på 2-3 mnd när jag frågade om polering. Samma sak hos Klarlund då allt måste sändas iväg.
 
Redigert:
Var snakk om 4 ukers ventetid på Bjerke, usikker på om de sender den ned eller gjør det selv. Men da bare bezel, kanskje de demonterer kun bezel og sender denne ned ?
 
Fick besked om att allt som skulle öppnas måste ner, nya direktiv från Ap. Detta gällde även polering och byte av packning.

Hur som helst, repor på bezeln är ju omöjligt och undvika. 4v och 6k så har du garanterat nya efter ett par veckor igen. Bättre å ta det i samband med full service.

Repor eller inte, snyggaste Off Shoren det där :)
 
Takker,veldig fornøyd :) 4 uker er uansett lenge å vente nå som sommeren står for tur

Synes også den nye safari modellen med den brune ringen ytterst på skiven og safirglass bak er helt verst :)
 
@Kamil den har vel 3120 verket? På min 15300 er det mulig å ta ut verket uten å åpne det. Mao pakniger og glass foran og bak er lukket og holdes på plass med en finger på hver side og løftes ut av kassen. Dette er mulig pga måten kasse og bezel er designet. Jeg fikk derfor Rsvei her på sonen til å polere bezelen min for et par år siden. Det er veldig enkelt ved å rett og slett dra den flatt noen centimeter over et 600 sandpapir til man er fornøyd. Jeg er usikker på om kassen på offshore er laget på samme måte, men jeg tror det.. Send en PM til Rsvei. Han polerer den for deg for 6-800kr over natta om det er mulig.

Edit: Forresten når jeg ser på klokken bør det absolutt gå an og ta av bezel uten og åpne pakninger eller ta ut verket. Det der tror jeg Roger fikser:)

For øvrig skal jeg straks oppdatere denne tråden med min hvite 15300 som nå er ferdig på service i Sveits. Må bare fly ned og hente den først:)
 
3126 verket ja . Takker for tipset :) Vet ikke helt om jeg tørr å åpne og demontere dette på egen hånd selv om det høres veldig enkelt ut :) Får jeg ikke slått meg til ro med ripene så får jeg kanskje gi det et forsøk ;)

Lykke til med henting, vurderer faktisk å gå til innkjøp av en sånn selv etterhvert ;)
 
Ny limiterad Schumacher till 219k usd.

Ingen jätte fan av Concept modellerna. Men funderar stark på att sälja lägenheten nu :cool:



Mer info här för er med stor plånbok.

http://www.hodinkee.com/blog/the-audemars-piguet-royal-oak-concept-laptimer-michael-schumacher


http://www.audemarspiguet.com/en/royal-oak-concept-laptimer-michael-schumacher#/watch-details
Har nettopp publisert info og bilder av den her på Tidssonen.no også :)

http://www.tidssonen.no/2015/05/audemars-piguet-royal-oak-concept-laptimer-michael-schumacher/
 
  • Liker
Reaksjoner: Ceramic
Jeg hadde tenkt at den neste klokka i samlingen skulle bli en AP. Litt i tvil om jeg skal satse på 15202/15300 eller en ROO. ( Enten den med hvite tall på blå urskive eller blå tall på hvit urskive) Prøvde den nye modellen av ROO hos Bjerke her forleden og den satt perfekt på håndleddet. Synes dog 220' med gummirem er i meste laget. Etter å ha lest her på forumet om APs manglende nøyaktighet og hyppige servicebehov er jeg imidlertid blitt i tvil. ( Sist gang jeg sjekket min VC Overseas gikk den på sekundet riktig etter 1 uke) Jeg er klar over at dette er bare flaks, men tross alt, man bør vel forvente en del av et urverk i denne klassen.
Noen råd å gi meg? Skal jeg glemme problemene og satse på AP, eller skal jeg se meg om etter et annet merke? Problemet er at jeg finner ingen andre eksklusive sportsur som appelerer mer til meg enn AP.
 
Hvis en ROO passer perfekt, så er det vel den du skal ha. :) Var det 42mm? Kler man store ur, så er det vel også greit å satse på 15400 og ikke 15300.

Hvis det er top notch urverk du er på utkikk etter. Hva med en Breguet Marine. Prøvde en kronograf i rødt gull her forleden. Vanvittig flott. Med gummirem den også, men for en finish.

P1018816__62992.1405425361.1280.1280.jpg


Har litt den samme "bling" faktoren som APs sportsur...

Regner med at det heller ikke er lenge før du får forslag om en PP5711
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla og Trymulf
Nå oppdaget jeg at jeg har gitt råd om Breguet i AP-tråden. Det var respektløst og ikke meningen. Hjernen trodde det var en generell spørsmålstråd og ikke AP-tråden.

Men tilbake til AP. Hvorfor er det så lite love for Millenary-modellene? Har knapt sett en her inne, og fra Bjerke har jeg hørt at de ikke tar dem inn overhodet.

For spesielle?

Millenary-Chrono-RG-black.png