Audemars Piguet-tråden

Esj, hvorfor startet jeg å lese i denne tråden nå som jeg er på jakt etter en 15300! Ingen som har noen gode historier å dele ift service og vedlikehold av disse urene? Rett før jeg trekker meg ass :/

Service på ROC-verk med rust etter at forrige eier hadde badet med utette pushere: ca 8.500,- og tre måneders opphold i Amsterdam. Skulle ønske de hadde vært raskere, men synes ikke prisen var noe å si på. Ikke in-house verk i ROCen min ...
 
For å fortsette den positive trenden; jeg solgte en 15300OR videre for noen mnder siden, ny eier klarte å trekke ut hele krona m/stang på første forsøk etter at salget var gjennomført (i følge ham, jeg aner ikke hvordan dette er mulig).

Jeg har i hvert fall blitt litt var for AP... som er synd, for utseendet er helt rått.
 
Syns de e rart att de e sån hype på 15300 om dagen nå når prisene er helt sykt höga, 90k+, då är inte steget så långt till 15202 som er sykt mye mer comfy, in my opinion

Den er hur som helst tillbaka i min ägo :)

C310EB2A-2926-4855-8B13-D817C6BD3736_zpsexguhzwt.jpg
 
Noen som har en formening om hva en må ut med for en 15300 om dagen? Ser det er litt sprikende priser på de som har blitt solgt i det siste og jeg vill unødig fornærme eventuelle selgere da jeg er på jakt etter en om dagen :)

Så hva bør en fin og servet 15300 gå for om dagen?
 
Er redd du må opp i 100 lapper :eek:
Hva, de kan da umulig ha steget 25 000 på ett halvår?:eek: ser de som er solgt det siste året ligger mellom 75-90 om jeg husker rett:s

Mulig jeg må vente litt da:( i 2010 eller noe slikt fikk jeg tilbud om å kjøpe en i rose gull til den prisen, for en idiot jeg va som lot den gå!:(
 
Fikk tilbake min 15300 fra service i går. Den var hos Audemars i Geneve, og jeg må si at jeg er meget imponert! Finishen er neste på høyde med min nye Nautilus. Skruer er polert, de inn i kasse skiftet. Selv den minste krok er blank og pusset. Den kommer nå med 2 års internasjonal garanti også. Audemars leverer:) Den går spot on nå, og jeg skjønner ikke folk som er redd for skjørheten til 3120 verket. Jeg trodde det var noe av det mest presise og solide på markedet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Noen som vet om diver'en(15703) har samme kasse som resten av offshore modellene? Tenker da på størrelse av Reim og slikt:) spurte Bjerke via Mail men fikk ikke noe svar, kun priser på reimer de kunne tilby...
 
Håper noen kan bistå meg med en litt kjip situasjon. Har nylig handlet meg en AP ROO diver, det viser seg at denne er kjøpt i US i 2010 og det mangler såklart moms papirer. Om det er betalt eller ikke vet jeg ikke og vil nok aldri få vite heller, men saken er den at jeg vill forsikre den. Har kontaktet bjerke ang takst siden de er eneste forhandler, men de nekter jo som "kjent" dette uten papirer for moms. Så hva gjør jeg for å få fatt på takst til forsikringen? Har forhørt meg med min lokale urmaker, men de kunne ikke foreta takst da de ikke fører merket, skal dog "mase" på de en gang til, men ser ikke ut som det blir mulighet.

Så finnes det noen der ute som foretar takst på AP, helst på vestlandet og om ikke det finnes så helst i Norge. Måte på hvor mye en skal bruke på å få taksert uret :p
 
Kan du ikke få en urmaker til å verifisere ekthet og så da Bjerke til å skrive ut et nypris på tilsvarende ur? Eller bytte forsikringsselskap til koen som ikke bryr seg on det. Du har jo sertifikat?
 
Eller bytte forsikringsselskap til noen som ikke bryr seg om det?

Hvilket selskap skal det være i så fall?

Kjipt nok er forsikringselskapene mer enn villige til å tegne forsikring på bakgrunn av forsikringstakst fra urmaker, men når det skal gjøres opp kan fort manglende mva-dokumentasjon medføre avkorting i erstatningen.