Jon Henrik
Grunnlegger
@Jørgens take på den nye Royal Oak-en!
Audemars Piguet lanserer Royal Oak "Jumbo" 16202
Legenden feirer 50 år, uten de helt store eskapader.
www.tidssonen.no
Sendte en melding til den personen jeg har handlet med tidligere i Boutique i Geneve.
Absolutt "no chance" for å tak i noe som helst (RO). De har nå endret en del på hvordan de pusher ut klokker, og det er nå "local market first". Deretter historikk. Så bor du i Norge, og ikke har noe historikk er det nærmest dødfødt.
Det største problemet jeg ser med dette er at klokkegleden forsvinner fullstendig. Spesialmerker som AP kan stå i fare for å miste "fanboys". Og det var jo lenge vi som holdt de med god omsetning.
Husker jeg måtte gå mange runder med meg selv første gang jeg skulle kjøpe en RO ny. OVER 130K for en stål AP var i drøyeste laget. Her i Norge var det jo omtrent ingen som eide en, og de færreste (bortsett fra oss på Tidssonen) var klar over at merket eksisterte.
Tidene har forandret seg - og heldigvis finnes det noen merker som fortsatt leverer gode klokker uten venteliste. Jeg er blandt annet en stor fan av Breguet - eneste ulempen i mine øyne (det ligger vel kanskje egentlig i hodet?) er at de tilhører et stort konglomerat.
Det er en trist utvikling. I praksis vil vel det bety at det virkelige markedet vil befinne seg i hendene på grådige gråmarkedshandlere da det i prinsippet er den eneste måten man kan få tak i de på. Jeg kan ikke forstå at dette kan være god salgsstragegi. Eller har det blitt sånn at verdien på merkevaren blir styrket jo mer enhjørning det blir å få tak i. De vil jo uansett selge ut alt de har allikevel og muligens mener at hypen på sosiale medier og youtube er bedre enn egne og mer tradisjonelle reklamegrep.Sendte en melding til den personen jeg har handlet med tidligere i Boutique i Geneve.
Absolutt "no chance" for å tak i noe som helst (RO). De har nå endret en del på hvordan de pusher ut klokker, og det er nå "local market first". Deretter historikk. Så bor du i Norge, og ikke har noe historikk er det nærmest dødfødt.
Det største problemet jeg ser med dette er at klokkegleden forsvinner fullstendig. Spesialmerker som AP kan stå i fare for å miste "fanboys". Og det var jo lenge vi som holdt de med god omsetning.
Husker jeg måtte gå mange runder med meg selv første gang jeg skulle kjøpe en RO ny. OVER 130K for en stål AP var i drøyeste laget. Her i Norge var det jo omtrent ingen som eide en, og de færreste (bortsett fra oss på Tidssonen) var klar over at merket eksisterte.
Tidene har forandret seg - og heldigvis finnes det noen merker som fortsatt leverer gode klokker uten venteliste. Jeg er blandt annet en stor fan av Breguet - eneste ulempen i mine øyne (det ligger vel kanskje egentlig i hodet?) er at de tilhører et stort konglomerat.
Det er en trist utvikling. I praksis vil vel det bety at det virkelige markedet vil befinne seg i hendene på grådige gråmarkedshandlere da det i prinsippet er den eneste måten man kan få tak i de på. Jeg kan ikke forstå at dette kan være god salgsstragegi. Eller har det blitt sånn at verdien på merkevaren blir styrket jo mer enhjørning det blir å få tak i. De vil jo uansett selge ut alt de har allikevel og muligens mener at hypen på sosiale medier og youtube er bedre enn egne og mer tradisjonelle reklamegrep.
Angående code 11.59:
Jeg var innom en AP butikk i Praha for en tre års tid siden. Der fikk jeg prøve en perpetual (uten at jeg egentlig hadde spurt om det). Det var ingen 'wow-opplevelse'. Sannelig mye rot for over en halv million kroner..
Vis vedlegg 280557