Tilgjengeligheten er utvilsomt dårlig og det er vanskelig å etablere et forhold. Ikke for å være helt hyklersk så forstår jeg AP til en viss grad. Alle ønsker Royal Oak og de produserer ikke nok (med vilje), noe som øker eksklusiviteten ved merkevaren og dette spesifikke produktet de "tilbyr". Typiske "hard to get" mentaliteten, selvom Francois Bennahmias sa i vinter/våres at de ville fokusere litt mer på førstegangskjøpere, utrolig nok.
Å få tilbud om å kjøpe en Royal Oak ved første anledning er nok tilsvarende sannsynlighet som å vinne i lotto. Den normale ruten er å kjøpe seg oppover og gjøre seg "fortjent" til en Royal Oak.
Jeg håper at AP får en boutique i Oslo en dag i fremtiden. Nå skulle ønske de kunne bli litt mindre "one trick pony" også. Millenary og Jules serien var bare positivt for porteføljen og gav litt mer substans til et merke som nå er kun kjent for oktagonet, mener jeg.
Og jeg er så takknemmelig for at Urmaker Bjerke aldri kommer til å selge Audemars Piguet, da hadde vi alle sittet med hendene i lomma.