Hei! Automasjons ingeniør virker veldig spennende! Kan jeg spør deg hva du jobber med? Blir det bare kontorarbeid eller er du ute også? Tenker på å bygge på etter hvert. Kunne tenke meg å trukket meg tilbake til datan for å programmere når jeg drar på mine eldre dager
-Oliver
@dafho: Hvilken skole går du?
Takk for svar!
Ingeniør utdanning er vel 3 år, mens Teknisk Fagskole er 2 år. Men TF så lærer man kanskje mer praktiske ting, mens Ingeniør går mer på teoretiske saker?
Jeg er nok for rastløs til å sitte kun på et kontor. I tillegg har jeg ikke kun lyst til å jobbe på gulvet.
Var selv lærling hos Statoil, og vil anbefale dette både på land og offshore da de er meget spandable og kurser lærlingene mye. Du stiller veldig sterkt som jobbsøker i ettertid og har du gjort det bra i læretiden får man ofte tilbud om jobb etterpå, kanskje ikke med en gang men man ligger inne i systemet. Det som ble nevnt over her med at de er selvgode kan stemme litt, takket nei til intervju på en offshore stilling og ble oppringt og spurt om det medførte riktighet og om jeg var helt riktig nagla