Avatar (ikke filmen, men bildet på profilen)

Medlem
18. aug. 2011
Innlegg
2.085
Sted
Mellom skogen og jordet
Når jeg leser på TS undrer jeg meg ofte over andres avatarer. Noen ganger aner jeg ikke hvem (eller hva) det er bilde av. Andre ganger ser jeg hvem (eller hva) det er, men jeg forstår ikke hvorfor.

Jeg regner med at noen av dere har valgt avataren for å være litt mystisk, men det hadde vært morsomt å høre fra dere andre hvorfor dere har valgt det bildet dere har.

Jeg kan jo begynne.

Da jeg registrerte meg på TS hadde jg bare én klokke. Det gikk imidlertid ikke lang tid før jeg forsto at en klokke var alt for lite og jeg kjøpte min andre, samtidig som jeg begynte å bruke TS mer, og følte at jeg trengte en avatar. Klokken var en Sinn U1 som er laget av tysk ubåtstål, det føltes derfor riktig med et bilde fra "Das Boot". Siden har jeg ikke sett noen grunn til å endre bildet. Den gang hadde jeg også en idé/plan om at samlingen kun skulle bestå av tre klokker, som alle sammen på en eller annen måte hadde en link til ubåter: U1, Submariner, Nautilus.

Das_Boot.jpg
 
Nautilus faktisk ...

"Pleier" å ha eget ansikt i andre forum.
Her er en kompromis :)

Gull-Adam, kan dog ikke skryte på meg at det er gull på vei inn innen overskuelig fremtid

K39btC8.jpg


Morsom(?) sidehistorie ... stashet meg opp igår med sløyfe og vest til kveldens 40årsslag hos svigerinne... little did I know at avataren tar over mitt liv
 
Homer Simpson!

Borsett fra den fysiske likheten er han et forbilde for meg som far, ansatt og ektemann... ;)

boenna_69-1154.gif
 
Slim Pickens fra Dr. Strangelove. Stor fan av Slim.

images


Ja, det var han som rei på bomba i slutten av filmen... ;)

images


Følte det passet. Cowboy, militærpilot, breikjefta osv. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Min avatar (og brukernavn) er selvsagt Krille Krokodille fra Charlie Christensen/Alexander Barks fantastiske Disney-inspirerte Arne And-univers. Har vært fan i mange år, og Krille er en av figurene som alltid har fascinert meg. En forfyllet, kunnskapsrik, kynisk og egoistisk krokodille - what's not to love???
 
@spacecowby - godt du kom på banen kjappt, din har jeg lurt veldig over - ikke en selvfølge for min generadjon (*tihi*) hvem det er ;)

@krille - lærte noe nytt her med :)

Men @Anders - shoot me for asking it. Men hvem bærer brillene?
 
Redigert av en moderator:
Har jeg avatar, egentlig? Jeg trodde jeg la inn en en gang, men jeg kan ikke se den, og finner ikke ut hvor jeg legger inn en ...
 
Har jeg avatar, egentlig? Jeg trodde jeg la inn en en gang, men jeg kan ikke se den, og finner ikke ut hvor jeg legger inn en ...

Mener det skal finnes to plasser du kan legge in avatar på - ene vises på "din side" og andre som avatar
Så oppskriften er "Brukerkontrollpanel - endre min avatar"
 
Dette er min avatar:
Image303.jpg


Det er altså en karikatur av en Howard 500 som jager en Gulfstream(en businessjet) i landingsrunden. Dette er en Howard 500:
Image58.jpg


Poenget med karikaturen er at Howard 500 er så "hot" at den sliter med å komme på plass i trafikkmønsteret fordi alle andre fly flyr mye tregere enn den i mønsteret. Jeg har dette som avatar fordi.. jeg syns Howard 500 er steinkul.
 
@spacecowby - godt du kom på banen kjappt, din har jeg lurt veldig over - ikke en selvfølge for min generadjon (*tihi*) hvem det er ;)

Har du ikke sett Dr. Strangelove, kan jeg anbefale den på det varmeste!

Men Anders - shoot me for asking it. Men hvem bærer brillene?

[video=youtube;BR3B8-DsXL8]http://www.youtube.com/watch?v=BR3B8-DsXL8[/video]
 
Min avatar er meg som er på tur i sjøen for å utføre mitt daglige virke. Blåse bobler.... :D
 
Når jeg først opprettet profil på TS, hadde jeg ingen intensjoner om å faktisk benytte meg av den:D
Det var kun for å følge enkelte sine sinnsyke utboksinger i tide og utide.
Profilnavn og bilde ble da et resultat av lite oppfinnsomhet... Jeg landet raskt på mitt gamle russenavn Iron-man:p
Siden jeg neppe kommer til å eie klokker av edlere metaller en stål, passer jo avataren litt:eek:
 
Min er litt tilfeldig valgt, og fra den tiden jeg trollet BikeForum. Da var avateren mest ment som et irritasjonsmoment.

Har faktisk vurdert et bytte flere ganger, men kommer ikke på noe som passer. Jeg kan selvsagt velge et bilde av en ekte Minuteman - google it om du må - men føler at det blir litt kjedelig.

Tips mottas med takk! Ikke vær redd for at jeg skal føle meg mobbet, jeg vet å ta igjen.
 
Mitt bilde er av en GF Tourbillon 24 Secondes Incline, kun fordi jeg synes den er slående vakker.

571px-Image-Greubel_Forsey_Tourbillon_24_Secondes_Incline.jpg


Tidligere da jeg hadde brukernavnet Olsalvesen eller hva det var hadde jeg bilde av en AP 15300 i rødt gull og kroko rem, da det er min holy grail(fortsatt) så jeg vet ikke helt hvorfor jeg byttet egentlig :S

(tror det var dette)
images
 
Min er valgt på grunn av min store interesse for film, og spesielt skrekkfilm. Klarer folket å se hvilken film det er hentet fra? :)