Avstemming - smurf vs jumbo

Hvilken ville du valgt?

• Rolex Submariner 116619LB

Stemmer: 59 59,6%
  • Patek Philippe Aquanaut 5167a

Stemmer: 40 40,4%

• Antall stemmer
    99
Også har det tydelig kommet frem at ingen av klokkene egentlig er hverdagsbeatere. For dyre og for skjøre. Igjen: Patek er Patek. Gull er gull. :)

Njaaaa...

Jeg har tre klokker jeg bruker:

PP 5712, Aquanauten og Smurf.

Av disse er smurfen den jeg opplever som minst skjør som nevnt tidligere.

Ingen av disse klokkene er godt egnet for å ha på seg når du skal bytte olje eller dekk på bilen (mener nå jeg), og du tar de av når du skal skuffe noen hundre kg med grus ut i oppkjørselen. Men det gjør man med alle klokker som er litt fine (man = jeg) uansett.

Uansett, om du har konkludert med at ingen av dem egner seg for hverdagsbruk er jeg helt uenig :).

Njaaaa...

Jeg har tre klokker jeg bruker:

PP 5712, Aquanauten og Smurf.

Av disse er smurfen den jeg opplever som minst skjør som nevnt tidligere.

Ingen av disse klokkene er godt egnet for å ha på seg når du skal bytte olje eller dekk på bilen (mener nå jeg), og du tar de av når du skal skuffe noen hundre kg med grus ut i oppkjørselen. Men det gjør man med alle klokker som er litt fine (man = jeg) uansett.

Uansett, om du har konkludert med at ingen av dem egner seg for hverdagsbruk er jeg helt uenig :).

Vi er nok enige, jeg har bare inkludert singelskuffing og dekkskift i min definisjon av hverdagsbruk:) Målet er en sykt fin klokke som kan brukes både til dette og jobb med dress. Det er kanskje en utopi?

På den andre siden, en 30 år gammel godt brukt Smurf med masse bruksminner har jo også sin sjarm:) Så kanskje jeg skal spare til Smurf for så å bruke den til alt! Forskjellen på Smurf og PP er som du sier @ChristianN, at en PP ser best ut strøken, mens en Rolex tåler litt juling.

Redigert av en moderator:
Utopi og utopi, er jo selvsagt mulig å gjøre men blir litt fjernt for min del :).

Jeg bruker ikke hvit skjorte til sånne oppgaver, ikke nye fine klær overhodet egentlig når jeg risiker søl eller unødvendig slitasje. De færreste av oss går vel på dugnad eller lignende med noe annet enn arbeidstøy?

Blir det samme med klokker for min del :).

Måtte jeg velge går min stemme til Smurf, personlig hadde jeg brukt pengene på en orginal vintage Sub eller SeaDweller, for denne summen får du en flott vintage som bare stiger i verdi og som du kan bruke til alle anledninger.
Tom

Jeg sluttet å ta tråden allvarlig allerede i første settningen om å kun ha -1- klokke i boksen.
Men hvis det nå ligger et uns av allvor i dete syke utsagnet så mener jeg at Smurfen har den rollen.
(her bør jo før øvrig @ChristianN 's tanker vektes ganske så høyt gitt hans boksinnhold :cool: )

........ hvis ikke for noe annet så fordi den kommer på lenke.
:cool:

Forsåvidt ikke utelukket, men den syns jeg er for pen igjen til en allbruksklokke. Også liker jeg faktisk designet til Aquanauten bedre, noe ungdommelig og friskt over skive og gummirem.

Hmmm, må si denne tråden har gjort valget ennå vanskeligere: Patek er Patek. Gull er gull. :)

Også har det tydelig kommet frem at ingen av klokkene egentlig er hverdagsbeatere. For dyre og for skjøre. Igjen: Patek er Patek. Gull er gull. :)

Rasjonelt er det beste alternativet Patek pluss en Rolex sportsmodell. Men jeg kommer bare til å være irritert over at en fin klokke til enhver tid ligger ubrukt. Kjenner også lysten på å prøve en DSSD og PAM 190 - kanskje jeg ikke er klar for en dyr klokke ennå? Jeg går i tenkeboksen, men tusen takk for alle gode innspill!

@gmortens

PP'en kan du absolutt bruke hver eneste dag. Dette er tross alt en dressy sportsklokke eller en sporty dressklokke. Om man liker Aquanauten eller Nautilus blir en ren smakssak - jeg har har hatt begge og ønsker å ha begge. Hvordan man fjerner riper på bezelen kan jeg lære deg i løpet av 10 sekunder:cool: Ikke la det ødelegge for innkjøpet....
Klokken kan definitivt også bæres på en flott skinnreim!

Som beater kan du også velge en Tissot Quartz med kompass og greier....eller en Casio som tåler alt....jepp - fornuften råder til og med hos meg noen ganger...

Smurfen er flott, men veier jo mer enn en middag. PP'en er lett og elegant. Personlig så liker jeg begge, men når du spør om en - ja, da må det bli PP:cool:

Vi er nok enige, jeg har bare inkludert singelskuffing og dekkskift i min definisjon av hverdagsbruk:) Målet er en sykt fin klokke som kan brukes både til dette og jobb med dress. Det er kanskje en utopi?

På den andre siden, en 30 år gammel godt brukt Smurf med masse bruksminner har jo også sin sjarm:) Så kanskje jeg skal spare til Smurf for så å bruke den til alt! Forskjellen på Smurf og PP er som du sier @ChristianN, at en PP ser best ut strøken, mens en Rolex tåler litt juling.

Jeg har funnet min allbruksklokke. Etter jeg fikk min DSSD på hånden har den blitt der. Bruker dress på jobb, og den er fin til dress synes jeg, samt at den er med på mine fritidsaktiviteter som inkluderer singelskuffing. Tar den av ved vedhugst og jordgraving med fare for støt og riper.

Etter DSSD kom på hånden røk min Explorer II 16570 ut av samlingen. Prøvde min tidligere yndling Yachtmaster 16622 nå etter sommerferien og nå synes jeg den har blitt for liten også og må kanskje ut.

Ingenting er vel mer classy enn en brukspreget luksusgjenstand. Om man liker designet på Aquanaut kan jeg ikke forestille meg et bedre alternativ som DEN ENE. Lav, diskret, unik, elegant, røff. Den spesielle blåfargen og de polerte midtleddene blir, kombinert med dykkerbezelen, for hiphop for meg, så smurfen ville utgått dersom jeg en dag skulle finne på å bruke så mye penger på en klokke - som attpåtil skulle eliminere behovet for klokkeboks. Det eneste rèelle alternativet til Aquanaut, IMO, er VC Overseas, men den er kanskje litt for "pen".

vacheron_image.3063503.jpg

vacheron_image.3063508.jpg

Redigert:
Grunnen til at jeg viste bilde av Overseas med gummi er for å vise at det faktisk finnes, og siden det skal være en allbruksklokke er det en fin ting å ha til kroppsarbeid. Til alt annet er jo lenken nulli secundus,

Vacheron-Constantin-Overseas-Chrono-blue-bracelet1.jpg

Eneste grunnen til at APRO ikke er et alternativ er at den kun er trykket til 5ATM, mens ROO blir for svær som eneste klokke - IMO.

I en ukes tid nå har jeg vært overbevist om at jeg ila høsten skal prøve å både finansiere og finne en Smurf.

Så har jeg sett litt på alle bildene @andersmp har postet av sin Aquanuat - så akkurat er nå konklusjonen at jeg aller helst vil kjøpe en ny PP.

Syns argumentene i denne tråden taler mest for PP. Avstemmingen sier derimot Smurf. Selvsagt viktigst hva jeg selv mener, men dere har kommet med mange gode innspill:) Takk så langt!

I en ukes tid nå har jeg vært overbevist om at jeg ila høsten skal prøve å både finansiere og finne en Smurf.

Så har jeg sett litt på alle bildene @andersmp har postet av sin Aquanuat - så akkurat er nå konklusjonen at jeg aller helst vil kjøpe en ny PP.

Syns argumentene i denne tråden taler mest for PP. Avstemmingen sier derimot Smurf. Selvsagt viktigst hva jeg selv mener, men dere har kommet med mange gode innspill:) Takk så langt!

Selvsagt skal du ha PP - det står jo i signaturen din:cool:
Velkommen til de voksene:eek: