Banditter eller.....

JCE

Støttemedlem
Medlem
6. mars 2009
Sted
BOO
Poster denne her da det gjelder mye Rolex.
85000,- for en Daytona fra før 1965.
Annonse i Avisa Nordland på Lørdag
Dette er for dumt
125e8520.jpg

Jepp, har sett disse før i avisene i Oslo også... Er visstnok store oppkjøpere som reiser rundt og reklamerer stort når de kommer.

Er nok de som kjøper med seg mye av vintagen som er blant folk som ikke har helt peiling dessverre..Og prisene er jo bare latterlige.

Banditter!!!

Denne annonsen har gått igjen i flere aviser landet over.
De reiser vel rundt og lurer til seg små skatter fra uvitende enker.
35k for en Freccione!!!:evil:

Dette har faktisk vært diskutert her tidligere... helt vanvittig hva de får med seg og til hvilke priser. Det er tyveri på lyse dagen.

Ikkje braaaa :(
Å kjøpe til voldsom underpris uten at selger er kjent med reell verdi tenderer mot bedrageri..

Er jo ellers fritt fram for å søke på nettet eller få AD til å spekulere i pris før man evt. går å selger til klokkehaiene.

Er det noen som har kontakter med journalister her inne, jeg vet jo at blant annet juice skriver litt for et magasin. Det er vel nok stoff i dette til å lage en liten artikkel i hvert fall. Det er snakk om å advare folk der ute. Det er snakk om en bevisstgjøring hvor det for min del godt kan linkes til vår kjære side. Det kommer rett som det kommer et førsteinnlegg av mennesker som lurer på om deres klokke er verdt noe. Skjønner at det ikke kan forventes at de nevnte enker skal opprette en profil for så å legge ut bilder, men helt ærlig, her kjenner jeg et ansvar, noe ala den samme følelse jeg får når jeg skriver til finn om at de atter en gang pusher piratkopier. Jeg er ikke fremmed for å gjøre et godt kjøp, men dette er svindel! At det finnes mennesker som trenger raske penger, det skjønner jeg, og det er forsåvidt greit at noen selger sin doble og om det så skal være triple røde seadweller, men da bør de i det minste være klare over hva de er i ferd med å gjøre, noe ala, jeg vet denne er verdt seksti tusen, men jeg velger å selge den for trettifem, fordi da får jeg pengene i dag. Ikke at jeg føler jeg har gjort et godt salg fordi jeg fikk tyve tusen for min førti år gamle rolex som egentlig ikke skulle finnes lenger.

Dette er desverre en av mange lovilige forsøk på å skaffe seg en særdeles høy profitt, når vi har en eier som ikke har kunnskap om verdi på egne eiendeler blir det ofte de aktive "haiene" som på lovlig vis kjøper og omsetter ting med en overordentlig "hyggelig" bonus for egen del. Dette har vært et problem i mange år når det gjelder antikviteter og annet lett omsettelig gods. Eneste hjelp for eiere av verdifulle gjenstander er å synliggjøre verdien på nettet og blandt venner.

Jeg ble tilbudt 15000,- for min 1665 med Rail dial.
Etter litt informasjon fra min side, og korrespondanse med sjef i London tilbydde de meg 48000,-
Det beviser vel at det er ran på høylys dag.
Suckers

Helt enig i at dette er umoralsk hvis disse opptrer ufint.I all hovedsak er oppkjøp på denne måten bundet av de samme moralske reglene som salg. Den endelige prisen er irrelevant, så lenge salget ikke har vært manipulerende og løgnaktig. At en stakkar kjøper Led tv til 30.000 når selger vet den vil selges for 13.000 over nyttår er ikke selgers feil eller ansvar. Det samme gjelder oppkjøp. Så lenge man ikke lurer noen til å tro at prisen er rettferdig når den ikke er det, så er det ok. Verdien på et produkt er aldri mer og aldri mindre enn hva det blir solgt for.

Folk som skal selge noe, og folk som skal kjøpe noe har begge et ansvar for å sette seg inn i markedet. På generell basis blir det naivt å skylde på han som fikk en god deal, når du var den som faktisk aksepterte summen..

Ps. Jeg spesifiserer at de som drar hjem til gamle og senile og drikker kaffe i timesvis og prater og blir "kompiser" for å raske til seg andres kommende arvegods av vedkommende som ikke er ved sine fulle fem fortjener å bli buret inne.

helt klart banditter

disse folka har vært her i landet flere ganger de siste åra, for ett par år siden tok jeg med en red sub og aftenposten på slep, for å undersøke hva de derv med. den gangen skrev aftenposten en halv side om disse, avisen konkluderte ikke men , man kunne mellom injene lese at de betalte for lite.
de ville gi 15000 for min red sub, og da gliste mr lex rolex og viste en red seadweller som han nettop hadde kjøp for 15000, og på det grunnlaget mente han 15k for min var bra, han hadde også fått tak i eldre rolex kronografer rett før jeg kom.
jeg sjekket også med politiet om de hadde skraphandlerlisens , noe man må ha for og drive med kjøp og salg av brukt, og de hadde papirene i orden.

ikke for å være frekk, men OK for å være frekk da..

det er jo flere personer her inne som har løpende annonser på finn.no, med ønske om å kjøpe rolex sportsur! Jeg er ikke naiv nok til å tro at disse ikke håper på godkjøp med påfølgende rask handel selv. Slik er business, beklager min grunnleggende kynisme...

Ekstra søtt blir det når "Jonny" sier- ,ja til og med defekte ønskes idet jeg samler på disse. Jeg sier som "Kjøper-raskt-Rolex-herren-Saber"; men må være rimelige og billige priser der selger ønsker selge raskt .

Har du en billig-billig Rolex, kontakt meg da vel ;)

Narr meg ikke til å le, samme ulla...(type bilselgere)

Heuer har nok rett. De fleste som kjøper opp klokker mer eller mindre profesjonelt takker nok ja til en god deal. Lurer dog på om ikke disse britene har enda lavere moral enn gjennomsnittlig.

Jeg tenker slik at dersom disse oppkjøperne sier: "Vi gir deg 20 000 for din gamle red sub", og du takker ja, så er det ditt problem. Dersom de sier: "Den red sub'en der er ikke verdt mer enn 20 000", da er det svindel :) Er jeg helt på jordet?

Man står tross alt fritt til å selge en vare så billig man bare vil. Men, en bevisst feil verdivurdering fra kjøper er en helt annen sak.