Bare én klokke...........?!

Medlem
25. des. 2007
Sted
Bærum
Jeg reiser det evindelige spørsmålet som stadig dukker opp i mitt hode. Hvis man bare skulle ha hatt én klokke, hva skulle man da ha hatt?

Jeg tenker da på et reelt kjøp, dvs. innenfor ens egen prisklasse. Dette utelukker med andre ord PP og tilsvarende grailer for meg. Dog ville jeg nok heller ikke hatt en PP som eneste klokke, da en slik allrounder slik tåle det meste og ikke være noe man er for redd for. Jeg hadde nok vært litt for redd for en Patek... Ellers er det viktig at uret passer til alt fra badeshorts til galla.

Jeg vet man kjørte en tilsvarende tråd for en stund tilbake og det overveiende flertall landet på Rolex submariner (noe jeg godt kan forstå).

For min del er svaret plutselig klart (og overrasker meg selv):
Rolex datejust 116200 m/romertall og hvit skive :D

Noen innvendinger eller andre gode forslag?

Datejust på stranden? I båten? Med tskjorte og shorts på uteserveringen med en kald i hånden?

DJ er en flott klokke, men ganske "dressy" - mange valgte sub i den tråden (som jeg er hjertens enig forøvrig) fordi sub fungerer og passer inn over alt - både med dressen og med tskjorten. Jeg synes DJen blir for fin for mange av de roligere anledningene.

Jeg leker selv med tanken fra tid til annen, men tror nok at et minimum må være 2-3 klokker.

Når DJen din har fått nok riper skulle du ønske at du hadde ett ur du sparte til litt penere. Eller du må ha en beater til de tøffe jobbene. Men det har jeg heller ikkes kjønt, en ting til de verste grisejobbene, men å ikke kunne bruke hverdagsklokken på f.eks stranden eller telttur skjønner jeg ikke.. Alternativet er jo selvfølgelig og bare ha den DJ, men en i stål og en i gull;)

Forøvrig har jeg hørt rykter om at det snart kommer en Patek tilsalgs som passer til både badeshorts og galla (hvis du klarer tanken på gummirem til dress, da);)

Det blir litt som å finne ett par sko som passer til alle anledninger. Det går bare ikke..
2-3 er minimum etter min mening, uansett om du har klokke som hobby eller ikke.

Hadde nok valgt Sub over DJ, ja. Det er flere anledninger for sporty enn dressy, og sammenliknet med hva mange herrer går med til dress blir jo Submariner rene dressuret ...

Alltid Sub.

Sikle sikle. Nå kom jeg brått på tanker om kun én klokke jeg og....! Hm, hva kan man få for fire sports-Rolex, tro?

For min egen del har jeg blitt litt engstelig for å stille meg selv det spørsmålet, fordi det underveis ofte reformulereres til "Bare en klokke til?" Og så går det som det må ... ;)

Skulle jeg hatt bare en eneste gromklokke måtte det nok blitt enten en Sub (kanskje da med dato) eller en GMT II (16710). Disse hadde gått til absolutt alt (utenom trening og maling)

Jeg for min del, håper jeg en dag kommer dit hvor jeg har mulighet til å kjøpe bare en klokke, altså en skikkelig klokke.
En som kan brukes til alt, og som aldri blir feil i enhver anledning.
Er ganske fersk på forumet, og har ingen upperclas klokker, men en dag skal jeg ha en.
Jeg liker litt store robuste klokker, og har lenge siklet på DeepSea.
Da måtte jeg ha hatt et dressur itillegg....
Sub er helt genial, men det er gamle Seadweller også......
Så for meg tror jeg det må være Sub eller Seadweller, selvom jeg ikke helt klarer å legge Deepsea bak meg. :D

Forøvrig har jeg hørt rykter om at det snart kommer en Patek tilsalgs som passer til både badeshorts og galla (hvis du klarer tanken på gummirem til dress, da);)

What? Jeg trodde ikke det var rkjersem som kjøpte Aquanauten? ;)

Hehe, lykke til!

there-can-be-only-one-demotivational-poster-1254880635.jpg

En daytona tror jeg også kan fungere ja, passe dressy og passe sporty. Men vesentlig mer bling enn en sub :).

Jeg har sikkert en mening i dag og en annen i morgen, men i dag ville jeg valgt Explorer I, helst den med de litt runde tallene. Siden det ikke står noe om antall lenker og reimer vil jeg tro at denne klokken kan brukes til absolutt alt med den rette "comboen".

Nr-koden får ekspertene knekke;)