Bare én klokke...........?!

Det var svært til begrensede oppfatninger her i tråden. Det finnes faktisk andre klokker enn Rolex og PP. ;)

Selv ville jeg valgt noe helt annet hvis jeg bare skulle hatt en klokke, noe som i utgangspunktet er lite ønskelig for en ekte WIS.

Heller mest mot VC Overseas eller en AP RO 15300.

Det er fullt mulig å finne et ur som kan brukes i alle sammenhenger- men det er ikke like enkelt å slå seg til ro med det :) (Thrill of the chase osv..)

Dette er mitt valg, ref tidligere unboxing:

aaIMG_0583.jpg

KUNNE klart meg med bare den om jeg virkelig ville..

Har prøvd Rolex men det fenget ikke i lengden...

Hvis jeg ikke hadde hatt et budsjett ville det nok blitt en PP Aquanaut eller en Royal Oak Chrono.

I mellomtiden syns jeg at en IWC Ingenieur Chrono fungerer ganske bra som eneste klokke - har ikke så lyst til å dykke (bade) med den så der kommer Seiko Sporken inn og så er det fint med et litt "dressy" ur - TAG Monaco og så.....

En Aquanaut ville oppfylle alle andre krav enn badingen (jepp vet at den er "vanntett" men allikevel.. På stranden kunne jeg kanskje klart meg med iphonen.

Hmm mulig at det blir en pm til Mogens:eek:

Jeg skjønner ikke spørsmålet??
Kan du ta spørsmålet en gang til, er du snill?
Jeg synes så tydelig du antyder noe om å ha bare en klokke!?!?
Det må vel være en misforståelse?:mrgreen:

Har fremdeles litt motstand igjen mot Rolex, så dersom jeg måtte velge en klokke som skulle brukes til alt, har jeg funnet ut, etter lang betenkningstid, at den eneste løsningen er.............................. Sub............. Arghhhhhhhhh. :)

Jeg skjønner ikke spørsmålet??
Kan du ta spørsmålet en gang til, er du snill?
Jeg synes så tydelig du antyder noe om å ha bare en klokke!?!?
Det må vel være en misforståelse?:mrgreen:

Godt at jeg ikke er den eneste som ikke forstod noe av dette... :p

Rolex Submariner som hverdagsklokke og Audemars Piguet RO som koseklokke. Er du klokkenerd så kan du ikke bare ha én. Sorry mac.

Det er mye i denne tråden som tyder på at spørsmålet burde vært:

Bare én klokkesamling........?

Vel, da er mitt forslag Hopalongs ur - denne finnes i en egen tråd med samme tittel.

:p

Jeg har sikkert en mening i dag og en annen i morgen, men i dag ville jeg valgt Explorer I, helst den med de litt runde tallene. Siden det ikke står noe om antall lenker og reimer vil jeg tro at denne klokken kan brukes til absolutt alt med den rette "comboen".

Nr-koden får ekspertene knekke;)

1016:D

Tror ikke at jeg .......

Bare en klokke? Hmmmmmmm - tror ikke at jeg kjenner noen som kun har en klokke. Til og med Fruen - som ikke bryr seg filla om klokker - har en hel haug liggende som hun skifter mellom å bruke :confused:

Datteren i huset har riktignok kun 3-4 klokker, men hun bruker kun en av dem. En Rolex Exp II med hvit skive. Den bruker hun samme hva hun gjør er eller hvor hun reiser. Både til hverdags og til fest altså. Til og med til bunaden sin bruker hun den (og det tok seg faktisk ganske bra ut).

Dette kan jo tyde på at en Exp II med hvit skive kan brukes til det meste ????

Frode.

Skjønner heller ikke hvordan man skal kunne leve med bare en klokke. :D
Men hvisom, dersom så synes jeg vel at det finnes langt bedre alternativer enn Sub?
Må man ha Rolex så ville vel valget falt på Explorer I for meg, men jeg er så heldig at Rolex ikke er et must!
Avhengig av hvilken pris man vil legge seg på så mener jeg det finnes mange gode alternativ fra f.eks Longines Legend Diver (SS eller Gull) og videre oppover med JLC, IWC, Omega, PP, GO, AP osv. osv, de fleste har flere modeller som vil egne seg bedre som "enebarn" enn Sub IMO.
Sub er og framstår som et sports/dykkerur og ikke som det beste dressvalget.
Skulle jeg velge et og ikke var "ursinnsyk" så kan det godt hende det ble Longines Legend Diver! ;)