Bare en? ....og i gull?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Driver å snuser på tanken om å bytte ut hele parken for en klokke..

Føler nemlig at noen alltid blir tilsidesatt og hva skal man egentlig med mer enn en klokke?

Jeg har alltid likt gullklokker, og tankene går derfor mot en Helgull Daytona f.eks..

Hva tenker folk om dette? Kan man egentlig leve med en klokke? Og i gull ?

Jeg bruker jo aldri Rolexen på fjellet, matlaging, eller noe som helst...og går jo i dress på jobb 5 dager i uken...

Vet ikke jeg... Måtte bare spørre... tankene går... :D

Jeg var på god vei selv, men droppet det..

Blir for kjedelig for min del.. Halve gleden er å lete etter den neste.. Gruble på hvilke en skal bytte ut for å få råd, etc. etc. :)

Desuten tar det bare 3 uker før du innser at du trenger en klassisk dressklokke ved siden av. Kanskje en vintage Omega eller Rolex. Så er du igang igjen. :mrgreen:

Enig i mye av det du sier.. men likevel, å bære en helgull Rolex til en kvart million ?

Kjenner jeg får frysninger :D

Helt enig..

Men gull er stilig... Hadde en diskusjon med Lars Erik på forumet på fredag.

Er noe med gull, men så er det noe som gjlør at mange ikke tørr eller føler det er riktig..

Vet ikke jeg.. Det går vel som det ofte gjør.. Isåfall blir det et par stk på dette forumet som får stålrolexene de har lett etter en stund :D

Rousp er inne på noe.
Hva skjer når du har funnet "den ene klokken" da? Aldri mer surfe på TS, finn.no osv. Aldri mer behov for å svippe innom klokkebutikker? Sette en strek over alle klokkefantasiene som siver rundt i hodet hver dag? hehe...
Høres ikke så realistisk ut, spør du meg (det samme gjelder forøvrig for meg, og sikkert de fleste her inne). Eller?

Men om du SKULLE hatt bare en gullklokke, ja da tror jeg det måtte blitt en Day-Date som Mathfjeld har eller en 16618 (sort submariner), evt en 16618 (siden du vel er GMT-mann)? De nye ceramic GMT helgullklokkene synest jeg ser vél voldsomme ut.

Hva med Daytona?

Tidløs... perfekt størrelse, passer til dress, hverdags, osv...grunnet at den virker litt mindre enn sportsmodllene når det kommer til helgull..

De nye i helgull blir kanskje litt too much ja..

TS blir alltid moro. Kommer aldri til å gi meg, men er jo får å kanskje roe ned litt, tror jeg kan ha godt av dette... Og føler av og til at de tradisjonenne Rolex i stål ikke blir "kule" nok.. "Sjeldne" nok... Så er det ett eller annet med gull... klarer ikke forklare det... ;)

Assosierer helgull Daytona veldig mye med "fotballfruer". Kanskje bare meg

Men en sub eller gmt av forrige generasjon tro jeg hadde blitt.....ja, gull! :)

For ikke å snakke om nipple dial 1680. Mmmmmmm

Gold-Sub.jpg

Helt 100% enig med deg Kjersem at gull er utrolig kult. Men det er ikke helt akseptert i alle miljøer i Norge, spesielt innen finans så er det vel bare å droppe iallefall YG klokka og satse på WG eller platina.

Men for meg er det YG som ruler. WG og Platina blir som hvit sjokolade, noe som ikke stemmer! YG Rolex er det jeg kaller "south of france" klokkene mine.

Dersom du skal gå for en YG klokke fra Rolex gå for en Day-Date med president lenke. Dette er klokken jeg bare forguder av gull klokkene til Rolex. Synes det blir litt feil med et sportsur i helgull.

Men du må nesten ha iallefall to, en DD i helgull, og en stål 16610, da har du klokker resten av livet ;)

Regards :)
AW

Problemet er bare at DD er 36 mm. Synes personlig det blir for lite altså...

40mm er minimum. Orker heller ikke noe vintage fra 70-80-90 tallet, det er for skranglete og slikt... Jeg er kravstor... huff..

Jaja, elsker hobbyen min iallefall :):D

Problemet er bare at DD er 36 mm. Synes personlig det blir for lite altså...

40mm er minimum. Orker heller ikke noe vintage fra 70-80-90 tallet, det er for skranglete og slikt... Jeg er kravstor... huff..

Jaja, elsker hobbyen min iallefall :):D

DD II er 41mm ;) Men jeg liker den klassiske 36mm best. Tror også det er vanskelig å få tak i en brukt DDII, iallfall i Norge.

Uansett, lykke til !

Mvh:)
AW

Hva med en Daytona i hvitt gull? En av mine drømmeklokker. Du vet hva du har på håndleddet, men det er kun noen få andre som klarer å spotte det. Du slipper å bli tatt i radaren for hallik eller fotballfru. Kanskje kronprinsesse, men de fleste vil vel se forskjell:). For meg er en eldre Daytona i hvitt gull med et El Primero verk en av de klokkene jeg helst hadde sett venstrehånda. Levert inn en femukers Lotto i dag så vi får se.

Enig i mye av det du sier.. men likevel, å bære en helgull Rolex til en kvart million ?

Kjenner jeg får frysninger :D

Vel... Jeg ser poenget.. Men du tar feil! :mrgreen:

Den råeste helgull (gulgull) Rolexen er en 1680 nipple dial, den får du for under 250k. Da kan du ha et par andre ved siden av. :p

Skulle du brukt 250k på en klokke og hatt lenge ville jeg aldri brukt det på Rolex... Da ville jeg gått opp en divisjon eller to og sett på andre produsenter...

Vintae helgull med nipple dial er lekkert! Men om du går for en GMT er det mye penger å spare. Ikke fullt så fett som Sub, men bling nok. Skulle gjerne hatt en gull-Sub selv, men inntil jeg finner den perfekte er jeg mer enn godt nok fornøyd med GMTen.

Jeg ville bestemt valgt vintage helgull framfor moderne helgull. Gullet Rolex brukte på 60-70-tallet er mye varmere enn dagens lysegule gull, nesten midt mellom gult gull og rødt (rosé) gull. Det er en fantastisk varme i det.

drwatch.se har et fint lite knippe gull-Rolexer inne nå, kanske noe å sjekke ut?

658_1.jpg

467_1.jpg

652_1.jpg

Du har nesten helt rett Reidar, man trenger bare to klokker. Ikke en. Du trenger en helgull, gjerne Daytona, og en sub ND. Da har du noe til enhver anledning.

Lykke til på jakten!

Vintae helgull med nipple dial er lekkert! Men om du går for en GMT er det mye penger å spare. Ikke fullt så fett som Sub, men bling nok. Skulle gjerne hatt en gull-Sub selv, men inntil jeg finner den perfekte er jeg mer enn godt nok fornøyd med GMTen.

Jeg ville bestemt valgt vintage helgull framfor moderne helgull. Gullet Rolex brukte på 60-70-tallet er mye varmere enn dagens lysegule gull, nesten midt mellom gult gull og rødt (rosé) gull. Det er en fantastisk varme i det.

drwatch.se har et fint lite knippe gull-Rolexer inne nå, kanske noe å sjekke ut?

658_1.jpg

467_1.jpg

652_1.jpg

Problemet er bare at jeg føler eldre klokker blri for skranglete. Jeg er også avhengig av å ha lenke som fungerer da jeg er lenkemann. Spørs om ikke en femi-Daytona i gull er løsningen:)

Men ja, stålrolex i tillegg.. hmmmm :D

Det er hvertfall fasiten jeg kommer til å følge. En stål Rolex og en litt mer gylden klokke.

Ikke dumt :D Hvis du vil ha en moderne helgull Daytona kan du jo til og med velge en i rødt gull. Du verden så lekkert! Jeg kjøpte nesten en nyere gull-Daytona med "Newman-skive" her i fjor høst, men i siste lita ble det vintage i stedet. Det var et flott ur, dog.