........fordi armen er det tryggeste stedet å oppbevare klokken mens man bader
Det er et relevant argument, særlig hvis man ofte bader steder hvor tyveri er en opplagt risiko.
Til 35k? Jeg tar'n!Vacheron Constantin Overseas- man får med lenke, gummirem og skinnrem. 3 klokker i 1.
Hehe. Fikk ikke med meg budsjettetTil 35k? Jeg tar'n!
For ikke å snakke om i syden på stranda.. jeg vil alltid ha på meg klokka, ikke legge den igjen hverken på hotellrom eller i bagen på strandenDette er faktisk et reelt "problem". Ikke noe kjekt å legge igjen klokken i et halvshabby locker. Klokken hører til på armen.
Beste argumentet mot kun en klokke er den latterlig lange tiden service tar. Bjerke forespeilet 2-3 måneder service uten polering for en Sub.. Må jo ha et ur å bruke i mellomtiden.
Av de du nevner vill jeg beholdt Speedy.
Jeg har en selv, og kunne lett ha levd lykkelig resten av mitt liv med den som eneste klokke.
Hvorfor:
- Den er fin med både rem og lenke
- Kan brukes til dress.
- Passer under skjortemansjetten.
- En klassiker.
- Lesbarhet og funksjonalitet. Hvem trenger 300m WR og stygg heliumvorte? Stoppeklokke til matlagingen derimot...
Om du stabiliserer på Speedy og 009, så har du klart å redusere til to. G-Shock er et redskap på lik linje med en Leatherman, så den teller ikke i min bok.Vel, da er PO på vei til ny eier iløpet av morgendagen. Videre nedskalering er på gang men kommer ikke ned i kun en klokke, foreløpig blir det Speedy, Skx009 og g-shock. Spent på hvor lenge det holder...
Det har jo vist seg mange ganger at det er ikke nødvendigvis prisen som avgjør om en klokke gir godfølelse. Hvordan fører du loggen din forresten?I løpet av året har mitt klokkebruk blitt overraskende "kjedelig". Det har vist seg at byttefrekvensen har gått vesentlig ned. Min Chase Durer var på armen i 90 dager i strekk. Den har bare blitt "brukt en gang" i år. SMP007 har fire runder.
Forbruket så langt i år:
Vis vedlegg 114767
Lengre frekvenser, men det å gå ned i antall klokker i samlingen. Nei det blir for drøyt.
Det som er litt artig er jo at Chase Durer ikke er den dyreste. Vi trivdes veldig godt sammen. Det var den som fikk være med på en helg på Vålerbanen.
8