Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Det kan være at jeg følger @Anders sitt eksempel og kjøper en hvit skive etterhvert, men bilder som dette bare gjør meg mer og mer sikker på at jeg gjorde rett i å bytte fra hvit til sort. Den hvite synes jeg ser faktisk mindre ut en 16520 og 116520, men sort ser stor og maskulin ut ;)
Av denne flotte samlingen av Daytonaer syns jeg faktisk sort 116500 kommer best ut av alle! Men kan ikke forstå at lesbarheten på denne sorte skal være bedre enn sort 116520:( Er redd for at den sorte bezelen til hvit skive skaper en for stor kontrast, der er hvit 116520 meget vellykket med stålbezel.

Før jeg har sett 116500 live blir derfor min prioritering såher:
1. Panda 116509 :p
2. Hvit 116520
3. Sort 116500 (lesbarhet er viktigere enn utseende)

Ad få eksemplarer her inne: De aller fleste som har kjøpt er vel ekte WIS da - og ikke påfugler som oss her inne. :)

• Liker
Reaksjoner: Zawatch
Det kan være at jeg følger @Anders sitt eksempel og kjøper en hvit skive etterhvert, men bilder som dette bare gjør meg mer og mer sikker på at jeg gjorde rett i å bytte fra hvit til sort. Den hvite synes jeg ser faktisk mindre ut en 16520 og 116520, men sort ser stor og maskulin ut ;)

Det morsomme er at jeg ser det stikk motsatt. Jeg synes den sorte ser mye mindre ut enn den hvite, da jeg føler den sorte bezelen bygger ut klokken betraktelig mer enn den sorte hvor bezel bare glir sammen med klokkeskiven.

Snakker om synsbedrag :)

• Liker
Reaksjoner: KentOve og Barry2812
I følge en som så de på Basel, så er ikke den keramiske bezelen dominerende i det hele tatt. På bilder ser de slik ut men ikke i virkeligheten, ble jeg fortalt.
Jeg har jo sett og prøvd både Sjokotona og Paltona, og der er den ikke for dominerende.

• Liker
Reaksjoner: Genta
En ting jeg ihvertfall er veldig glad for, er at subdial-ringene er mindre shiny på både hvit og sort skive enn på 116520. Hvor glad jeg enn er i min 116520 synes jeg den hvite skiven ganske kjip i forhold til 16520 inntil jeg fikk på en Panda-dial. Sølvringene ser både blasse og billige ut, IMHO. Sorte og grå (vel i det minste litt mattere) ringer er et riktig steg (tilbake).

Ellers er mye av Daytona-attraksjonen for meg knyttet til hvor utrolig perfekt den sitter på min hånd, og ikke bare til utseende. Jeg har blitt mer og mer glad i ur som er <=40mm og ikke er for topptunge. Det gjelder min 116520, min "nye" 16520 (hm, den glemte jeg visst å unboxe, men det er @Hansaeng sin gamle) og trolig gjelder det i like stor grad 116500.

Ideen var jo i utgangspunktet én Daytona til hver av de to jentene mine, siden det jo strengt tatt er et pikeur ;) Vet ikke om jeg tør fortelle min bedre halvdel at jeg kommer til ende opp med tre, i frykt for at hun forslår et tredje barn :eek:

Redigert:
Var så heldig å få beskue begge klokkene i dag. Som mange artikler nevner, var jeg også overrasket over hvor fin sort skive var. Mitt inntrykk etter å ha hatt de hånda er at sort skive er utvilsomt den lekreste/peneste versjonen med mest smykke preg, og den hvite var helt klart den mest sporty/racing som en sportsklokke (noe jeg føler var tro til racing tanken bak klokken). Kort oppsummert, hvit skive til jeans og t-skjorte og sort skive til pent/dress...

Var så heldig å få beskue begge klokkene i dag. Som mange artikler nevner, var jeg også overrasket over hvor fin sort skive var. Mitt inntrykk etter å ha hatt de hånda er at sort skive er utvilsomt den lekreste/peneste versjonen med mest smykke preg, og den hvite var helt klart den mest sporty/racing som en sportsklokke (noe jeg føler var tro til racing tanken bak klokken). Kort oppsummert, hvit skive til jeans og t-skjorte og sort skive til pent/dress...

Hørtes bra ut!! Kan jeg spørre hos hvilken AD i Norge dette var? :)

Jeg fikk en telefon fredag, og har (nesten) klart å holde det for meg selv, inntil jeg mottok en pakke i dag, og pakket den opp på mini-GTG, og jeg tror jeg skal la bildene fortelle mitt førsteinntrykk:

11-Zawatch-6210034_zpspbufp3kw.jpg

22-Zawatch-6210074_zpsqj4t34mm.jpg

24-Zawatch-6210097_zpsya0wss91.jpg

31-Zawatch-6210148_zpsreebb77j.jpg

36-Zawatch-6210194_zpszczu1ral.jpg

Flere bilder i unboxing-tråden: Plutselig var den her: Nye Rolex Daytona Ceramic! :)

Slapp du venteliste?

Nei, stod på venteliste, men var sent ute -så i kombinasjon med at jeg likte sort og at det trolig var mer sannsynlig å få den fremfor hvit, satt jeg meg opp på den. Men hadde ikke trodd at jeg skulle få den så tidlig..

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Nei, stod på venteliste, men var sent ute -så i kombinasjon med at jeg likte sort og at det trolig var mer sannsynlig å få den fremfor hvit, satt jeg meg opp på den. Men hadde ikke trodd at jeg skulle få den sopp tidlig..

Det var nok et smart valg - ventelisten(e) på sort er vesentlig kortere enn på hvit. Din heldiggris :)

http://watchesbysjx.com/2016/06/prudent-meditations-on-the-rolex-daytona-ceramic.html
Liten sak for de som venter.

Politiet pågrep forøvrig en fyr nettopp som prøvde å sette fyr på seg selv foran Stortinget. Vitner på stedet hevder at mannen fabulerte noe om VIP-kunder som gikk foran andre i køen hos Bjerke, noe krydder til fruen i tillegg til en Patek eller en G-Shock eller noe siden landet var lite. I folkemengden som stimlet rundt hendelsen skal noen også ha skreket ut ; Chronometre Bleu...

Nei, stod på venteliste, men var sent ute -så i kombinasjon med at jeg likte sort og at det trolig var mer sannsynlig å få den fremfor hvit, satt jeg meg opp på den. Men hadde ikke trodd at jeg skulle få den så tidlig..

Hva mener du med sent ute? hvis jeg setter meg opp på vente liste på sort nå tar det 6 månder eller noe rundt 2 år ?
Uansett gratulerer så mye! : D