Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Tachymeterskalaen er helt ubrukelig for oss vanlige dødelige, men historisk sett var det vel et nyttig verktøy for racing på 60-tallet?

Dette er selvsagt som å banne i kjerka, men det kan da ikke bare være meg som synes at de to nye modellene er "masete". For mye som ber om oppmerksomhet. For meg er det den hvite skriften på bezelen som vipper det over kanten. Her burde Rolex lært av Omega, som har en elegant og avdempet farge på markeringene på den keramiske bezelen på f.eks. Seamaster 300M Co-axial.

Når jeg så de første bildene, så skjønner jeg hva du mener @Bjorn.
Men nå synes jeg det er med på å gi hele klokken et inntrykk av terningkast seks.
Den er nok ikke like "nøytral" som forgjengeren, det har du rett i. Det er akkurat der jeg er usikker.
Det er ingen skam å snu, tenker jeg. Det må vel være en grei kommentar, nå i Påsken? ;)

• Liker
Reaksjoner: Ckjels
Nå er vel ikke Omega balansemester på alle modeller da ;)

SE_PO600m_Goodplanet_overview_960x720.jpg

@Rød, ingen skam å snu, det gjør jeg stadig. Kan godt være jeg snur her også etter hvert.

@KMK9000, tja, hvis man liker oransje er det mer avdempet enn hvitt mot svart i mine øyne.

Er nok en mulighet til å gjøre et kupp på 116520 i disse dagene, jeg har ikke landet på om jeg skal selge min Daytona eller ei, men hvis jeg skal det, kommer jeg nok til å vente litt, til 116520 markedet har stabilisert seg litt!

Noen som har fått med seg ventetiden vis man setter seg på venteliste idag?
Artig å leke med tanken om å selge Suben for å spare opp mellomlegget i ventetiden..:p
Men blir nok dessverre ikke noe av, men.......

Kanskje en god deal på 116520 er vel så bra i dagene som kommer?!
Kanskje spesielt siden det har dukket opp en del for salg og interessen for denne dabber en smule av for mange.

Hm, tror leken som lommeboken trodde var over fremdeles har gnister igjen.:confused:

• Liker
Reaksjoner: Gubben11
Det er nok veldig vanskelig å si hvor lang tid det tar hvis man setter seg på venteliste idag. Er redd det kommer til å ta en stund. AD vet heller ikke hvor mange 116500 de kommer til å få, og derfor blir det ren spekulasjon å gjette leveringstid, hvis man har feks 10stk foran deg i køen.

Snakket med Norsk AD i dag. Rolex har sluttet å produsere Daytona 116520, så det blir sikkert ikke noe billigsalg på disse klokkene som noen muligens venter på. Når det gjelder 116500 er det visst de aller fleste som ønsker Pandaen. Rolex har ikke nok urverk til å dekke etterspørselen, så ventetiden blir nok veldig lang, det blir nok ikke mange som kommer til Norge nå i juni måned. (Står som nr 7-8 på prioritert venteliste, kan lett ta 2-3 år før jeg får en Panda ifølge AD)

Hvis dette stemmer så virker det uprofesjonelt av Rolex. Er vel heller kanskje en taktikk for å opprettholde eksklusivitet på Daytona?

Jaggu bestilt og betalt depositum selv! Går jo søren ikke an å la være når det man har håpa i flere år at Rolex skal gjøre av designendring faktisk plutselig skjer. Bare å håpe det ikke blir 2-3 års ventetid nå... Og håpe jeg ikke angrer på at det ikke ble en 16520 med SEL isteden.

• Liker
Reaksjoner: Montanus