BASEL 2017: Spekulasjoner

Garantert SeaDweller med cyslops som en Rolex skal ha. Akkurat som en BMW skal ha sekser og bensin. (Deilig å banne i kirka)
 
Garantert SeaDweller med cyslops som en Rolex skal ha. Akkurat som en BMW skal ha sekser og bensin. (Deilig å banne i kirka)
Cyclops og BMW er for posører.
SD er et redskap utviklet for dykkere, og er et stykke verktøy/bruksklokke, og skal således ikke ha den uhørt stygge vorten på glasset. (Kjenner følelsen av å banne i nevnte babelbunker gir et snev av tilfredsstillelse). ;)
 
Du tråkker på endel tær nå kompis ;)

Cyclops og BMW er for posører.
SD er et redskap utviklet for dykkere, og er et stykke verktøy/bruksklokke, og skal således ikke ha den uhørt stygge vorten på glasset. (Kjenner følelsen av å banne i nevnte babelbunker gir et snev av tilfredsstillelse). ;)
 
Du tråkker på endel tær nå kompis ;)
Jeg vet. Men det var for å understreke idiotien i det siterte innlegget. Så beklager til alle som tok seg nær av det innlegget.
Men!
Folk er forskjellige, som i at noen liker med cyclops og andre uten. Er ingen fasit på det :)
Hey..hva har vel jeg for rett til å uttale meg egentlig? Har jo ikke råd til en Rolex allikevel:rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone
Tenkte mer på at du kalte kjøremaskin #1 for posørbil ;)

Jeg vet. Men det var for å understreke idiotien i det siterte innlegget. Så beklager til alle som tok seg nær av det innlegget.
Men!
Folk er forskjellige, som i at noen liker med cyclops og andre uten. Er ingen fasit på det :)
Hey..hva har vel jeg for rett til å uttale meg egentlig? Har jo ikke råd til en Rolex allikevel:rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: hanse og Preacher
Trist om SD kommer med Cyclops, og enda verre om den skal erstatte dagens modell, selv om akkurat det virker lite sannsynlig. Timingen med at de skal feire en 60 år gammel historie med å gjøre en endring som ikke har noe med historien til modellen å gjøre er i såfall tvilsom. Da kan man likegreit kalle den Submariner 4000. For de som foretrekker cyclops finnes det jo allerede gode alternativer innenfor sporssegmentet. Personlig er jeg ikke så glad i cyclopsen, selv om jeg forstår sjarmen og nytten.
 
Trist om SD kommer med Cyclops, og enda verre om den skal erstatte dagens modell, selv om akkurat det virker lite sannsynlig. Timingen med at de skal feire en 60 år gammel historie med å gjøre en endring som ikke har noe med historien til modellen å gjøre er i såfall tvilsom. Da kan man likegreit kalle den Submariner 4000. For de som foretrekker cyclops finnes det jo allerede gode alternativer innenfor sporssegmentet. Personlig er jeg ikke så glad i cyclopsen, selv om jeg forstår sjarmen og nytten.
Godt sagt!
 
Cyclops er genialt for oss som ikke ser like godt lenger. Derfor er det en "Tool watch"! :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: fredde1972
Det er lite fokus på heliumventilen på Sea Dweller. Nyttig, jovisst, men fin....?

tilbake til tema: Cyclops virker unødvendig på denne modellen. Kan du ikke se dato uten å myse er du antakelig ikke skikket for livet i trykktank heller. Men hva er finest? Døm selv:
upload_2017-3-18_18-57-59.png

upload_2017-3-18_19-1-5.png

(bilder fra Rolex Passion Report)

Tror den kan bli fin i 43 mm, selv om Rolex antagelig er fem til ti år for sene ifht trender. Dagens Sea-Dweller fremstår ganske liten med sin slanke kasse.
 
Kan teasertraileren vise oss den nye Rolex Turn-O-Graph (med litt slettere bezel enn denne selvfølgelig)
upload_2017-3-18_19-12-12.png

Eller har de gjenskapt Milgauss med vribar bezel i tråd med originalen og rotet det til med dato...?
upload_2017-3-18_19-15-2.png
 
  • Liker
Reaksjoner: nam_nor
Hva om vorten ikke er stor, men lik str som nå... Det er bare alt annet som er mindre. Rolex går tilbake til slankere kasser?
 
Jeg tipper den svarte teaseren er baksiden av en Yachtmaster 2 chronograf med keramisk besel og den hvite teaseren er en rolex explorer 2 med keramisk besel.
I tillegg tror jeg at grunnen til at cyclopsen ser så stor ut er fordi de har filmet et vacumisert deksel eller noe plastikk greier som har ligget over hele klokka.

Den chronoen er ei har nødd å gjette på! Jeg tror ikke det er en sportsmodell (fravær av crownguards og skrupushere), men en DJ/Cellini/e.l.

Jeg tror heller ikke det er Expl m/kjeramisk bezel. Expl har trekanter som oddetallstimemarkører, ikke streker som på det hvite bildet fra Rolex. Håper for øvrig Expl beholdes med stålbezel, gjøre den til en ekte beater!

For øvrig enig ift cyclopstørrelse. Det samme argumentet kan sies ift glasshøyden.

Egentlig så gjenstår bare sub/SD, men de har jo allerede kjeramisk bezel... Bare et par dager igjen:)