Consigliere
Støttemedlem
- Medlem
- 7. mars 2014
Tviler sterkt på at man ikke hadde klart å lage flere klokker om man ønsket dette. Vi snakker om masseproduksjon her av relativt enkle komponenter i en produksjonslinje. Man kunne mettet markedet for sub med enkle grep om man ønsket tror jeg. Det er jo ikke slik at Rolex ikke vet hvordan markedet fungerer og eller hva det er etterspørsel etter. SS sportstrupingen er et ledd i å bredde ut produktspekteret til Kundene antar jeg.
+1
Jeg kan ikke se noen rasjonelle forklaringer for å strupe ADs tilgang foruten ren, langsiktig merkevarebygging i tillegg til å øke interessen for dyrere modeller i gull etc. Ved å begrense tilgangen blir produktet enda mer eksklusivt.
Det er også åpenbart at Rolex har fått med seg prisene i annenhåndsmarkedet, og at de vil både gråmarkedet og «invistorene» til livs. Derav salg over disk, og «utpakking» i butikken.
Jeg tror imidlertid Rolex strategi har slått litt feil, ved at det er blitt enda mer attraktivt å «invistere» - og entusiastene blir lei av hele opplegget. Kan heller ikke se at Rolex tiltrekker seg nye kjøpegrupper - en som ramler innom AD får neppe tak i det han vil ha, det er helt utplukket....