- Medlem
- 6. des. 2013
Rolex viser at de kjenner kundegruppen sin godt når de bytter skiva på Hulken fra grønn til sort for å være mer synlig under vann...
Jeg tror de sikter til kontrasten til markørene, ikke selve skiva
Jeg vet hva hovedsignalet i innlegget var, så jeg valgte bevisst å overse det. On a serious note: Poenget med videoen er ikke skiva isolert sett, men også kontrasten mot hvite markører. De vil nok oppføre seg likt uansett farge på urskiven. Så mer edutainment med den videoen der.Jeg tror de sikter til kontrasten til markørene, ikke selve skiva
Poenget mitt var at dersom man faktisk skal bruke en klokke til 100k til å dykke med, så kunne man alltids velge den klassiske sorte.
Hulken er vel litt mer for posørene, eller?
Jeg har ikke noe i mot hverken folk som kjøper dem eller modellen i seg selv. Er bare en observasjon.
Au! Håper bildet misviser.Oj - dette var brede saker...
Du har helt rett. Det er artig at ikke alle i mobilgenerasjonen har skjønt det der. Her er x2, x1, x0,5 (ulike brennvidder) på en iPhone på en Sub:må være vidvinkelen som har truffet lenken noe uheldig
De kunne jo hatt en demo/dummy-variant til testing.
Av og til så innser man ikke hva man hadde, før det er borte. 116619LB og 116610LV er konkrete eksempler der Rolex la ned litt mer energi ved å tilby urskiver med litt karakter og for å fremstå som en helhet innen design.
De nye modellene i stål og hvit gull har alle sort urskive med hvit skrift i samme urkassestørrelse. Prisene går opp, mens særegenheten (produksjonskost?) går ned og alt fremstår mer kjedelig enn før. Urkasseformen med nye lugs, crown guards flyter bedre enn før - men det hjelper ikke med bolet lenke og lik urskive i mange av modellene. Personlig, så har jeg mistet interessen for Submarinerlinjen i ny formfaktor - men synes det er desto artig at Rolex har satset friskere innen andre produktlinjer.
Ser man på empiri innen evolusjon her, så er det betimelig å anta at de nye fargerike urskivene (OP36/41) kommer til å bli en del av DJ/DD-produksjonslinjen neste år eller året etter. Det er naturlig utvikling slik Rolex opererer med inkrementelle forbedringer i ulike modeller - for så å gå hardere ut.
Så - jeg er p.t. der at ny Sub ikke frister. Ny OP er forlokkende, men kanskje avvente til de fargerike urskivene kommer i mer spennende modeller (DJ/DD)?
Noen som aner hvordan dette faktisk er mulig? Trodde gråmarkedet plukket opp overliggere og varer etter stengte butikker etcJa, ja - det gikk ikke så lang tid da før de nye modellene var til salgs hos gråmarkedsforhandler og ikke AD-er. Håpløst tragikomisk.
Millenary Watches - Official Website - Pre-owned and New Luxury Watches
Buy pre-owned and new Luxury watches. We have a large collection of pre-owned and new luxury watches of different brands at competitive prices such as Rolexmillenarywatches.com
Konspirasjonsteori: Rolex leverer noen få modeller til gråmarkedet med vilje før AD får de for å holde hypen og eksklusiviteten ved like.
Eventuelt den mest sannsynlige varianten. Utro tjenere blant AD.