BASELWORLD 2012: Nyheter fra Omega

Medlem
11. juli 2010
Innlegg
1.506
Sted
Oslo
Ny analog-digital fra Omega, tuftet på X-33, med en kasse som minner om Flightmaster. Ser grei nok ut:

645370d1331135064-basel-2012-press-release-spacemaster-z-33-sp68_speedmaster_z33_325.92.43.79.01.001.jpg


...helt til man ser hvor feit kassen er. Nesten 20mm! Dette blir bare latterlig..

z33profile.jpg



Heldigvis, heldigvis, kommer Omega også med en reissue av en tidlig Speedmaster-modell, CK2998. Uten crown guard og med rettere lugs, og nyyydelige visere. Tore, skal vi bestille 2 stk med en gang? ;)

645385d1331136056-basel-2012-press-release-speedmaster-first-omega-space-sp64_speedmaster_le_first_omega_in_space_311.32.40.30.01.001.jpg
 
Den første var helt rå!! Noe mer info om den!? synd den var så tykk ja, hva er egentlig vitsen med det?
 
First moon var rå, meen om jeg kunne endre på noe ville jeg hatt sverdvisere på alle subdialsene tror jeg. så litt merkelig ut, eller er det bare meg?
 
First moon var rå, meen om jeg kunne endre på noe ville jeg hatt sverdvisere på alle subdialsene tror jeg. så litt merkelig ut, eller er det bare meg?

Jommen, der sier du noe. Helt enig i at det ser snodig ut med sverdviser kun for sekundene. Originalen ser ut til å ha bare "streker", så da må det være noen som fikk en lys idé..
 
Aner ikke om dette er noe Omega har gjort tidligere også, men også på den andre nylanserte Speedmasteren har de laget kronografviserne annerledes enn tidsviserne.

web_speedmaster_racing.jpg


Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Jommen, der sier du noe. Helt enig i at det ser snodig ut med sverdviser kun for sekundene. Originalen ser ut til å ha bare "streker", så da må det være noen som fikk en lys idé..


Hadde den bare hatt plexiglass og 20mm lugs istede for 19mm hadde jeg bestilt en blindt! Peneste Speedmasteren jeg har sett.
 
Omega kaller den "Numbered edition", hva nå det skal bety. Limited til det antall klokker vi får solgt? :)

Vakker, vakker klokke. Og med sine 40mm er den jo ikke "for lik" måneklokka heller.

Speedmaster Pro (måneklokken) er også 40mm... ;)
 
Speedmaster Pro (måneklokken) er også 40mm... ;)

Innrømmer glatt at jeg tenkte på dagens "måneklokke" (3570.50), den er 42mm i følge omegawatches.com (har dog ikke brukt skyvelæret på min egen). Jeg tenkte mest på at de to millimetrene kunne fungere som et argument for kjøp av ny klokke overfor friske medlemmer av husholdningen som måtte hevde at én Speedy med svart skive holder ;)

Men når det er sagt, hvilken modell tenkte du på? Så vidt jeg kan finne ut fikk Speedy 42mm kasse noenlunde samtidig som den fikk "PROFESSIONAL" på skiven? I følge omega-addict hadde 105.012 42mm kasse, og den kom i følge samme kilde i 1965.
 
Aner ikke om dette er noe Omega har gjort tidligere også, men også på den andre nylanserte Speedmasteren har de laget kronografviserne annerledes enn tidsviserne.

web_speedmaster_racing.jpg


Sent from my HTC Desire using Tapatalk


Den der var jo rett og slett kjempeflott :D


Spacemasteren, derimot...
 
Dang, var sikker på 40mm u krone men legger meg flat om jeg husket feil :)

Kan jo hende det var bezel-diameteren du tenkte på? Den ser ut til å ha holdt seg på 40mm, men denne nye re-issuen (og originalen) har kasse som går flush med bezelen i større grad enn Pro. Professional-modellen har kraftigere kasse med crownguard, så kassen går ikke flush med bezelen kl 08-02.

Speedmaster_Vintage.jpg
35705000-20.png


Hm, da kan det jo hende at den opplevde størrelsesforskjellen ikke er særlig merkbar. Dæven, nå har jeg lært mye på morran her :)
 
BaselWorld 2012- Planet Ocean Ceragold

Hva syns man om denne? Jeg synes den er noe av det råeste jeg har sett fra Omega på lenge! :D


showroom_po_ceragold_black.jpg



ceragold_page_right.jpg



showroom_po_ceragold_01.jpg
 
Spacemaster Z-33 skjønner jeg ikke hva Omega har tenkt til at skal gi oss. Den ser ut som en billig ripoff av en stygg klokke!

First omega in space derimot - fantastisk flott! :cool: